نقل و انتقالات زمستانی، چالش و جدال جدید پرسپولیس و استقلال

جنجال‌های پنجره‌ای که 24 ساعته بسته و باز شد


محمد محمدی سدهی/ نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال در حال برگزاری است و در این بین برخی تیم‌ها همچون پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی‌های خارجی و داخلی به بازیکنان پیشین با پنجره بسته نقل و انتقالاتی مواجه شدند. سرخ‌ها پس از پرداخت بدهی 500 هزار یورویی به ماریو بودیمیر، مهاجم سابق‌شان پنجشنبه هفته گذشته پنجره نقل و انتقالاتی بین‌المللی‌شان را باز شده دیدند اما بلافاصله پس از شکایت سوشا مکانی دروازه‌بان سابق این تیم، بار دیگر با پنجره بسته مواجه شدند و نتوانستند در بازی با صنعت نفت آبادان از مهدی ترابی خرید جدیدشان استفاده کنند. پس از این موضوع و یک روز بعد به یکباره پنجره نقل و انتقالاتی سرخ‌ها باز شد؛ موضوعی که انتقاد هواداران و تعدادی از مسئولان تیم رقیب را به همراه داشت. آبی‌ها به دلیل عدم پرداخت طلب ۱۴۰ هزار دلاری بودورف، بازیکن فصل گذشته‌شان هنوز پنجره نقل و انتقالاتی بین‌المللی‌شان بسته است و علاوه بر این بدهی‌هایی هم به بازیکنان داخلی دارند. دیروز جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درباره بسته و باز شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس در عرض ۲۴ساعت و اعتراض استقلالی‌ها به این موضوع به «رادیو ورزش» گفت: «یک ماه پیش به سازمان لیگ اعلام کردیم باشگاه‌هایی که بدهکار هستند، پنجره نقل و انتقالاتشان بسته خواهد بود. این موضوع رسانه‌ای نشد و صلاح هم نیست رسانه‌ای شود. این اتفاق افتاد و تیم‌های بدهکار از آن زمان پنجره نقل و انتقالاتی داخلی‌شان بسته شد.» او به شائبه‌هایی  که درخصوص نرمش فدراسیون فوتبال نسبت به باشگاه پرسپولیس مطرح می‌شود، این گونه پاسخ داد:‌ «مگر شأن فدراسیون فوتبال ایران این است که به یک سمت یا یک شخص توجه کند؟ شأن فدراسیون سیاستگذاری است و این را در عمل نشان داده است. باشگاه پرسپولیس بخشی از تعهدات را تسویه کرد. کمیته تعیین وضعیت هم متن تعهدنامه‌ای را تنظیم کرد و به امضای مدیران باشگاه پرسپولیس رسید. آنها تعهد تضامنی نسبت به تسویه دیون ظرف مدت کوتاهی دادند. به این دلیل پنجره‌ای که از مدت‌ها پیش بسته شده بود، باز شد.» نورشرق درباره وضعیت باشگاه استقلال هم توضیح داد: «پنجره داخلی استقلال بسته است ولی مراجعه‌ای به ما نداشته‌اند.» همچنین فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ درباره روند باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس اظهار داشت: «پرسپولیس توانست در بخش بین‌الملل پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را رفع تعلیق کرده و آن را از بسته بودن خارج کند. برهمین اساس درخواست ITC مهدی ترابی هم داده شد. در بحث ثبت نام بازیکنان جدید پرسپولیس در بخش داخلی منتظر جواب مکاتباتمان با فدراسیون فوتبال بودیم. فدراسیون هم قبل از بازی این تیم با نفت آبادان اعلام کرد قادر به ثبت قرارداد بازیکن این تیم نیستیم ولی عصر روز یکشنبه مکاتبه رسمی فدراسیون و کمیته وضعیت به سازمان لیگ ارسال شد. براین اساس قرارداد مهدی ترابی ثبت و کارت بازی‌اش صادر شد. عصر روز یکشنبه تضمین حقوقی مدیریت باشگاه پرسپولیس و اعضای هیأت مدیره به صورت کتبی به فدراسیون فوتبال رسید.»
شکوری: پنجره پرسپولیس قانونی باز شد
ابراهیم شکوری، معاون اجرایی و سخنگوی باشگاه پرسپولیس درخصوص پرداخت بدهی‌های داخلی باشگاه به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت باشگاه و با توجه به مستندات موجود درباره اقدامات و عملکرد مثبت باشگاه در پرداخت مطالبات گذشته، پنجره نقل و انتقالات زمستانی از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون باز شد. مسئولان باشگاه در 48 ساعت گذشته صحبت‌های تلفنی و حضوری بسیاری با طلبکاران و فدراسیون فوتبال داشتند و تلاش بسیاری برای حل این موضوع کردند. باشگاه اسنادی را در تأیید اقدامات خود برای جلب رضایت طلبکاران و بستن پرونده‌ها ارائه کرد. به سازمان لیگ تعهدی دادیم که ظرف چندماه آینده با حصول مطالباتمان با بقیه بازیکنانمان تسویه کنیم. مسائلی را که مورد نیاز فدراسیون بود در اختیار آنها قرار دادیم و طبق قانون، فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس را باز کرد. یعنی همه چیز قانونی است و پنجره تیم قانونی باز شده است.» شکوری درخصوص پرداخت طلب سوشا مکانی بیان داشت:‌ «این طور نیست که هرکس الان حکم گرفت همان لحظه پولش را دریافت کند چرا که طلب‌ها از سال 85 روی هم انباشته شده و ما براساس زمان این طلب‌ها را پرداخت خواهیم کرد. راجع به نفرات صحبت نمی‌کنم چون طرف ما کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بود و آن چیزی که مورد نیاز بود در اختیارشان قرار گرفت و مشکل پرسپولیس حل شد. 24 نفر را به عنوان طلبکار در لیست کمیته وضعیت داشتیم و سعی کردیم تقریباً با یک سوم آن‌ها به شکل قطعی تسویه کنیم.»
نظری: مشکل استقلال هم باید مثل برخی تیم‌ها حل شود
حجت نظری، سخنگوی باشگاه استقلال دیروز در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار«ایران» مبنی بر اینکه آیا باشگاه استقلال بعد از پرداخت طلب بودورف پنجره‌اش باز می‌شود؟ اظهار داشت:«انتظار ما از مسئولان فدراسیون فوتبال این است که پیش از رسیدگی به موضوع به تنهایی رأی صادر نکنند. مطمئناً ما به فکر طلبکاران استقلال، چه داخلی و چه خارجی، هستیم و مقرر شده تمام اقدامات برای باز شدن پنجره با سرعت بیشتری دنبال شود. در اینکه باشگاه استقلال بعد از پرداخت طلب بودورف پنجره‌اش باز می‌شود یا خیر این انتظار را داریم که سازمان لیگ به همه تیم‌ها به یک چشم نگاه کند. همان طور که به تیم رقیب این گونه نگاه می‌شود و اگر مشکل دیگر تیم‌ها حل می‌شود مشکل استقلال هم باید به همان شکل حل شود. برای پرداخت طلب بودورف به دنبال رایزنی با بانک مرکزی و تأمین منابع ارزی هستیم و ان شاءالله پنجره استقلال باز خواهد شد.»

بــــرش

هیچ توافقی با پرسپولیس نشده
هادی رهنما، وکیل شایان مصلح (بازیکن سابق پرسپولیس) در گفت و گو با رادیو ورزش درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: «جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت متناقض حرف می‌زند. ما هیچ رضایت و توافقی با پرسپولیس نداشته ایم چگونه پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس باز شد.»

پرسپولیس تا 17 خرداد مهلت گرفت
آرش شکرریز، وکیل سوشا مکانی درخصوص پرونده موکلش و باشگاه پرسپولیس گفت: «باشگاه پرسپولیس توافقی با ما نداشته و این شایعه است. مهلتی برای پرداخت این بدهی‌ها تعیین شده و تضمین‌هایی گرفته شده است که اگر پرسپولیس تا تاریخ 17 خرداد 1400 بدهی‌های خود را پرداخت نکند، با مجازات‌های سنگینی نظیر کسر امتیاز مواجه می‌شود.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7585/18/571734/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها