وزیر کشور:

نگرانی خاصی در زمینه اجرا و تأمین امنیت انتخابات نداریم


موضوع برگزاری «انتخابات» و بررسی مقدمات فراهم شده برای آن یکی از مسائلی بود که در جلسه دیروز عبدالرضا رحمانی فضلی با استانداران سراسر کشور مطرح شد. وزیر کشور در این باره با اعلام اینکه در جلسه با استانداران وضعیت امنیتی کشور چه به لحاظ عمومی و چه از نظر انتخابات بررسی و مقرر شد همه استان‌ها با حساسیت اطلس امنیتی انتخابات را پیگیری و اجرا کنند، گفت: نگرانی خاصی در زمینه اجرا و تأمین امنیت انتخابات نداریم. رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه «تقاضای ما ایجاد زمینه برای جذب مشارکت است»، گفت: رهبری هم  موضوع مشارکت را مطرح کرده‌اند، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا بستری مناسب برای مشارکت در انتخابات فراهم شود. وزارت کشور، وزارت فرهنگ، شورای نگهبان، صدا و سیما، همه باید به وسع خود در این زمینه تلاش کنند.»
او همچنین با توجه به در جریان بودن روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر از همه متخصصان، کارشناسان و تحصیلکردگان حوزه اجرایی و مدیریت شهری دعوت کرد در فرصت باقیمانده برای حضور در این انتخابات ثبت‌نام کنند.
به گزارش ایرنا، دیروز جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها و فرمانداران سراسر کشور با ترسیم مختصات و ویژگی‌های فضای سیاسی- انتخاباتی کشور در شرایط کنونی، گفت: ضرورت دارد با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی مصوب، همه تمهیدات و برنامه‌های لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی از سوی مجریان انتخابات اندیشیده شود. او با اشاره به ضرورت رصد و بررسی مستمر و مداوم فضای سیاسی- انتخاباتی کشور توسط ستادهای انتخاباتی استان‌ها و اهمیت فراهم‌آوری برگزاری انتخاباتی سالم، امن و قانونمند، تصریح کرد: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید فرمودند، اهمیت مشارکت بالا در این دوره از انتخابات مورد تأکید است.
محسن هاشمی: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم
روز گذشته و در پنجمین روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، این محسن هاشمی بود که خبرساز شد. رئیس شورای شهر تهران در خصوص شرکت در انتخابات شورای شهر و ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات شوراها شرکت نمی‌کنم و در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز قرار شد گول نخورم. به گزارش ایسنا، هاشمی با این جمله کوتاه  تا حدودی گمانه‌زنی‌هایی را تأیید کرد که می‌گویند با فعال شدن اصلاح‌طلبان برای حمایت از چهره‌هایی مانند جهانگیری و ظریف احتمال دارد که هاشمی از وارد شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده اجتناب کند. با این حال او در ادامه گفت: «سال آینده بازنشسته می‌شوم و باید ببینم که مرا به کار برمی‌گردانند یا نه. اگر برگردانند به جمهوری اسلامی خدمت می‌کنم.»
علی مطهری چهره اصولگرایی که مدتی است کاندیداتوری‌اش را برای ریاست‌جمهوری اعلام کرده دیروز در گفت‌وگو با خبرآنلاین، وزیر خارجه مورد نظرش را معرفی کرد. مطهری با بیان اینکه «بایدن مصمم است که به برجام برگردد اما موانع داخلی در کنگره و فشار از طرف اسرائیل وجود دارد و مایل نیستند که برجام زنده شود و در داخل ایران هم عده‌ای نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد و علامت‌هایی می‌دهند که این کار انجام نشود» درباره وزارت خارجه دولت احتمالی‌اش گفت: بهتر از آقای ظریف را نداریم و هر کسی روی کار بیاید، به نظرم باید از ایشان استفاده کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/2/572151/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها