دیگه چه خبر




ختم رسیدگی به اتهامات نازنین زاغری

   خبر اول اینکه، وکیل مدافع نازنین زاغری شهروند ایرانی - بریتانیایی از برگزاری آخرین جلسه رسیدگی به اتهام موکل خود خبر داد.حجت کرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در تشریح جلسه دیروز دادگاه نازنین زاغری، گفت: جلسه رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور نماینده دادستان برگزار شد. وکیل مدافع نازنین زاغری افزود: آخرین دفاع در کمال آرامش اخذ و ختم رسیدگی اعلام شد. منتظر صدور حکم خواهیم بود. گفتنی است دادگاه یاد شده پرونده دوم زاغری است. او پیش ازاین به اتهام جاسوسی محاکمه و به 5 سال حبس محکوم شده بود که بعد از اتمام این دوره آزاد شده بود. پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس هم  با اشاره به تشکیل شدن جلسه دادگاه برای پرونده دوم نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که به اتهامات امنیتی در ایران زندانی بوده است، بیانیه‌ای از دومینیک راب وزیر امور خارجه این کشور منتشر کرده و با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران روند بررسی پرونده نازنین زاغری را  غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه خوانده است.در ادامه این بیانیه به نقل از راب آمده است: نازنین باید بدون تأخیر بیشتر اجازه بازگشتن نزد خانواده‌اش در انگلیس را بیابد. هر کاری که بتوانیم برای حمایت از او انجام می دهیم.

 تکذیب ادعای عضو موتلفه در مورد سعید محمد

  خبر دیگر اینکه، در پی انتشار مصاحبه‌ حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه و طرح ادعایی از جانب وی درباره دلایل استعفای سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء، یک منبع نزدیک به سردار سعید محمد این ادعا را به شدت تکذیب کرد.
ترقی در این گفت وگو در خصوص آخرین تحرکات انتخاباتی سعید محمد به ایسنا گفته بود: سعید محمد اصلاً در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم هم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعاً این مسأله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود.خبرگزاری ایسنا با انتشار خبر تکذیب این موضوع از سوی یک منبع نزدیک به سردار سعید محمد و واکنش حمیدرضا ترقی پس از انتشار این مصاحبه مبنی بر تحریف سخنان خود نوشته است: فایل صوتی مصاحبه با حمیدرضا ترقی به عنوان عضو یکی از احزاب  سیاسی مطرح و شناسنامه‌دار کشور (که بر همین اساس هم ادعای وی در زمینه سعید محمد منتشر شد) در آرشیو این خبرگزاری موجود است و مصاحبه دقیقاً براساس اظهارات مطرح شده در این فایل منتشر شده است.

ادعای وزیر صهیونیستی درباره انفجار در بدنه کشتی ایرانی

  دست آخر اینکه،وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای بدون رد کردن نقش این رژیم در وقوع انفجار در بدنه کشتی تجاری ایرانی گفت: اسرائیل باید در تمام جبهه ها اقدام پیشگیرانه انجام دهد.به گزارش ایسنا، بنی گانتس در گفت وگو با آموس یادلین رئیس پیشین اطلاعات ارتش این رژیم از پاسخ دادن درباره برخی گزارش ها مبنی بر نقش اسرائیل در وقوع انفجار در بدنه یک کشتی تجاری ایرانی طفره رفت و مدعی شد: من اطمینان می دهم که اسرائیل مسئول نشت نفت در دریای مدیترانه نیست.روزنامه لندن تایمز روز شنبه گزارشی منتشر کرده که در آن به ارائه جزئیاتی درباره حملات مکرر نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به نفتکش های ایرانی پرداخته و آورده است که اولین بار این اتفاق در دریای سرخ در اکتبر 2019 روی داده و جدیدترین آن نیز در اواخر فوریه در دریای مدیترانه در نزدیکی آب های سرزمین های اشغالی بوده است.گانتس در اظهاراتی دو پهلو درباره گزارشات حمله به کشتی های ایرانی گفت: من درباره اینکه چه کاری انجام دادیم و چه کاری انجام ندادیم، صحبت نمی کنم اما ما ملزم هستیم که در تمامی جبهه ها اقدام پیشگیرانه انجام دهیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/3/572158/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها