ایران در ایران



برگزاری مراسم در روستاهای ایذه با تهدید دهیار

اهواز - بخشدار مرکزی ایذه از عدم همکاری برخی روستاییان در اجتناب از برگزاری مراسم جمعی عروسی و تهدید دهیاران [ که بخواهند مانع برگزاری مراسم شوند] خبر داد.
 در پی شیوع گسترده کرونا و تعطیلی یک‌ساله تالارهای عروسی در کشور، به‌تازگی برخی از خانواده‌ها بدون توجه به شرایط موجود، اقدام به برگزاری مراسم جشن در فضای باز می‌کنند. در تازه‌ترین اخباری که از شهرستان ایذه در استان خوزستان رسیده است، از برگزاری مراسم جشن در کنار تالاب بندان حکایت دارد. به‌گزارش ایلنا سبزعلی‌زاده بخشدار مرکزی ایذه گفت: تمام تلاش ما در کنترل و جلوگیری از برگزاری اینگونه مراسم است، اما نمی‌توانیم با مردم درگیر شویم. در بسیاری مواقع مردم واقعاً رعایت نمی‌کنند. به‌عنوان مثال وقتی ما ورودی‌های تالاب بندان را می‌بندیم و افرادی برای برگزاری یک مراسم عروسی با لجاجت تمام اقدام به برداشتن موانع کرده و حتی دهیار ما را تهدید می‌کنند، چه کسی مقصر است؟
وی افزود: شاید تصورش سخت باشد که برای برگزاری یک مراسم عروسی در کنار شط بُندان، دهیار ما را تهدید به مرگ هم کرده‌اند که برای کنترل اوضاع اقدام به اعزام نیروهای انتظامی کردیم. سبزعلی‌زاده بیان کرد: ما که نمی‌توانیم با چند هزار نفر درگیر شویم، مردم اگر جان خودشان و عزیزانشان مهم باشد، رعایت می‌کنند. بخشدار مرکزی ایذه در پایان از مردم بخصوص بزرگان عشایر خواست تا با فرهنگ‌سازی صحیح در میان مردم، با مسئولان در کنترل این ویروس منحوس همکاری کنند.

بازارچه‌‌های صنایع دستی و نوروزگاه در زنجان تعطیل شد

زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت: بازارچه‌های صنایع دستی و برنامه‌های تجمعی همچون نوروزگاه و اجرای موسیقی زنده در ایام نوروز در زنجان ممنوع است.
به‌گزارش ایلنا امیر ارجمند اظهار داشت: با توجه به آخرین مصوبه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع بوده و در شهرهای زرد و آبی با رعایت شیوه‌نامه‌های ستاد ملی کرونا سفر مانعی ندارد.

رئیسی: وقفی بودن جنگل‌های آق مشهد تاکنون اثبات نشده است

ساری- رئیس قوه قضائیه در دیدار جمعی از اهالی روستای آق مشهد ساری با بیان اینکه وقفی بودن جنگل‌های آق مشهد، تاکنون اثبات نشده است، گفت: رأی نهایی توسط دیوانعالی کشور صادر خواهد شد.
به‌گزارش مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه، سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان مازندران در دیدار جمعی از اهالی روستای آق مشهد گفت: اصل مالکیت واقف جنگل‌های آق مشهد مورد تردید جدی است و در بررسی‌های متعدد کارشناسی، تاکنون مالکیت واقف و بالتبع موقوفه بودن این جنگل‌ها برای ما اثبات نشده است، البته تصمیم نهایی در این خصوص توسط دیوانعالی کشور اتخاذ خواهد شد.
بر اساس این گزارش، در معاونت قضایی قوه قضائیه رسیدگی به پرونده اختلاف بین روستاییان، سازمان منابع طبیعی و سازمان اوقاف در خصوص وقفی بودن بیش از ۵ هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی آق مشهد ساری، مدتی قبل با دستور ویژه رئیس قوه قضائیه شروع شده بود که دیروز رئیس قوه قضائیه از رسیدگی به این پرونده در مراحل پایانی قضایی خبر داد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/6/572175/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها