اخــــــــــبار



دشمن نتوانست چرخ اقتصاد کشور را متوقف کند

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دشمن نتوانست چرخ اقتصاد کشور را متوقف کند و با وجود کرونا باید از این گردنه سخت به‌خوبی و با موفقیت عبور کنیم.
محمدباقر نوبخت در پانزدهمین همایش رؤسای پلیس راهور افزود: در حالی تولید ناخالص داخلی کشورهای صنعتی منفی شد که در این شرایط که در تحریم نیز بودیم، موفق عمل کردیم. وی ادامه داد: اکنون با یک بیستم درآمدهای نفتی، کشور را اداره می‌کنیم و باید با یکصد و چند میلیارد دلار که در اختیار است، حقوق کارمندان را داده و طرح‌های عمرانی را سر وقت اجرا کنیم، به‌جای صد و چند میلیارد با چندمیلیارد باید همه این مسائل را حل و فصل کنیم هر چند در بخش عمرانی، برخی طرح‌ها در حال افتتاح است./ایرنا

 نهادهای حاکمیتی مالیات معوق ندارند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نهادهای حاکمیتی ازجمله قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی مالیات معوق ندارند.
فرهاد دژپسند درباره روند خصوصی‌سازی در کشور و موارد ناموفقی که گفته می‌شود به‌دلیل عدم بررسی اهلیت خریدار در فرایند واگذاری‌ها رخ داده، اظهار داشت: معتقدم بحث‌های مرتبط با خصوصی‌سازی باید مورد دقت قرار بگیرند و با دقت بیشتری درباره خصوصی‌سازی در ایران صحبت شود. می‌توان گفت همیشه مقاومتی دربرابر خصوصی‌سازی وجود داشته است.
وی ادامه داد: وقتی خصوصی‌سازی انجام می‌شود بویژه در موردهای خصوصی‌سازی از طریق مزایده، رقبای بازنده به هر طریقی می‌خواهند آن واحد یا شرکت را تصاحب کنند به همین دلیل پس از واگذاری موضوعاتی را مطرح می‌کنند. بنابراین تمام این موضوعات می‌توانند در روند خصوصی‌سازی تنش ایجاد کند.  وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: حتی در مواردی دیده شده که نه اشکالی در فرایند خصوصی‌سازی‌ها بوده و نه پس از واگذاری در روند اداره و مدیریت ایرادی وارد است و اتفاقاً خریدار طبق قانون اهل بوده اما عده‌ای حتی بر این واگذاری هم ایراد می‌گیرند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به این سؤال که تا پایان فرصت خدمت دولت دوازدهم آیا واگذاری‌ها ادامه دارد، گفت: برنامه جدی ما ادامه واگذاری‌هاست چراکه قائل به این هستیم که در این باره الزامی قانونی داریم همچنین سیاست‌های اصل ۴۴ ما را موظف به ادامه واگذاری‌ها می‌کند.
دژپسند ادامه داد: هم وزارت اقتصاد و هم دولت به‌دنبال این است که هرچه زودتر از تصدی‌ها دست بردارد و سیاست ما مردمی کردن اقتصاد است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اقدام دیگر ما برای افزایش وصولی‌های مالیات این بود که دریافت از مؤدیان بزرگ را در اولویت قرار بدهیم.
دژپسند با تأکید بر اینکه برنامه ما برای سال آینده رشد مالیات با ملاحظه فعالان اقتصادی است، گفت: معتقدم مالیات یک عدد نیست بلکه یک علامت است یعنی وقتی مالیات را می‌خواهیم افزایش بدهیم نباید به فعالان اقتصادی فشار وارد کنیم و این اصل را سال گذشته و امسال رعایت کردیم.
دژپسند همچنین درباره موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها یک امر ضروری است به همین دلیل از ظرفیت تبصره ۲ استفاده کرده‌ایم و براساس مذاکراتی که با وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه داشتیم اعلام کردیم که حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تأمین اجتماعی را در قالب سهام پرداخت کرده تا تأمین اجتماعی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بتواند قدرت پیدا کند؛ گام بزرگی برای افزایش حقوق بازنشستگان است./ایلنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/8/572185/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها