حوادث جهان




مترجم آرزو کیهان

کشف ویرانه های صومعه مسیحیان در مصر

تیم باستان‌شناسی فرانسوی – نروژی موفق به کشف ویرانه‌هایی از صومعه مسیحیان در صحرای غربی مصر شدند.
به گزارش ام اس، سازه‌های یافت شده چندین ساختمان باستانی است که از آجر و گل ساخته شده است.
معابر این سازه‌ها با نقاشی کتاب‌های مذهبی مسیحی و تصاویری از مسیح تزئین شده است.
«طلعت اسامه» از کارشناسان آثار باستانی مذهبی در این‌باره گفت: ساختمان‌های کشف شده شامل صومعه‌ای بزرگ،‌ کلیسا و مکان‌هایی برای راهبان بوده است که دیوارهایش با نقاشی‌های نمادین تزئین شده است. این سازه‌ها می‌تواند نشان دهد که در زمان‌های دور و در قرن پنج میلادی مسیحیان در مصر فعالیت‌های مذهبی داشته‌اند و تلاش می‌کردند تا آن را توسعه دهند.
قاهره در ماه‌های اخیر چندین کشف بزرگ جدید باستان‌شناسی  داشته که از اهمیت خاصی در تاریخ برخوردار است.

افشای راز قتل نوزاد با نمونه « دی ان ای»

پلیس سیاتل امریکا با استفاده از پایگاه داده‌های آنلاین «دی‌ان‌ای» راز 26 ساله یک زن را فاش کرد.
به‌گزارش کرایم، بنا بر اطلاعات پلیس این زن چندی قبل نمونه «‌دی‌ان‌ای» ‌خود را به پایگاه داده‌های ژنتیک داد اما پس از این اقدام خیلی زود رازی را که 26 سال پنهان کرده بود فاش شد، پلیس بر اساس این نمونه دریافت این زن 50 ساله متهم به قتل نوزاد تازه متولد شده‌اش در سال 1997 میلادی است.اطلاعات پلیس نشان می‌دهد نمونه ژنتیک روشن کرد که این زن 26 سال قبل پس از تولد فرزندش او را درون سطل آشغال یک پمپ بنزین در سیاتل انداخته تا بمیرد. چند روز بعد مأموران پلیس جسد پسر بچه را درون سطل زباله پیدا کردند.
اکنون این زن 50 ساله به‌نام «کریستین ماری وارن» به اتهام قتل فرزندش بازداشت شده است جالب آنکه فیلم دوربین‌های مداربسته مستقر در پمپ بنزین در آن ‌زمان نیز لحظه ورود زن را به این محل نشان می دهد که فرزندش را در سرویس بهداشتی به دنیا آورده و پسر بچه را درون سطل انداخته است.

توفان مرگبار در افغانستان

طوفان شدید در افغانستان جان 7 نفر را گرفت.

به گزارش یاهو،‌ وزش طوفان شدید در افغانستان باعث کشته شدن شش عضو یک خانواده ازجمله چهار دختر و دو پسر نوجوان و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.«نقیب الله دقیق» فرماندار شهرستان «سانچارک» استان سرپل  اعلام کرد: طوفان شدید دیروز در این شهرستان باعث فروریختن سقف یک خانه شد که براثر آن شش عضو یک خانواده از جمله چهار دختر و دو پسر نوجوان این خانواده کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.این حادثه در یکی از روستا‌های تحت کنترل طالبان رخ داد.
روز شنبه نیز طوفان شدیدی در شهر هرات باعث فروریختن تابلوی تبلیغاتی بر سر یک دختر نوجوان دانش‌آموز و مرگ وی شد.افغانستان یکی از پرخطر‌ترین کشور‌های جهان از لحاظ حوادث طبیعی است که همه ساله صد‌ها نفر براثر سیل، سقوط بهمن و سایر حوادث طبیعی جان خود را از دست می‌دهند.

5 سال زندان برای فرار مالیاتی

مرد امریکایی که بلیت‌های بخت آزمایی می‌فروخت به جرم فرار مالیاتی به 5 سال زندان و پرداخت جریمه 10 هزار دلاری محکوم شد
به گزارش کرایم، متهم «‌چیراژ پاتل» 49 ساله اهل کارولینای امریکا اعتراف کرده که بین سال‌های 2013 تا 2017 میلادی هیچ گزارشی از فروش بلیت‌های بخت آزمایی خود نداده تا مالیات پرداخت نکند
پلیس کارولینا اعلام کرد که متهم اکنون تحت بازداشت است و باید دوران محکومیت خود را پشت سربگذارد او به صراحت به پنهان کردن سود ناشی از فروش بلیت‌های بخت آزمایی اعتراف کرده است.

بازداشت پلیس به اتهام قتل یک دختر

کارآگاهان بریتانیایی یک افسر پلیس  که دختر جوانی را ربوده و به قتل رسانده بود، بازداشت کردند.
به گزارش میرر، قربانی «اورارد» 33 ساله 10 روز پیش هنگام بازگشت از خانه دوستش در جنوب لندن ناپدید شده و جست‌وجوها برای یافتن وی آغاز شده بود.
مأموران پلیس اسکاتلندیارد جسد وی را چند روز بعد در منطقه جنگلی اشفورد در کنت انگلیس پیدا کردند و تحقیقات انجام شده نشان داد که یک مأمور پلیس به نام «وین کونزس» 48 ساله وی را به قتل رسانده است.
«رز ماری آینسلی» از دایره جنایات ویژه در این‌باره گفت: این افسر پلیس به جرایمی چون آدم‌ربایی و قتل محکوم شده است. اما هنوز انگیزه وی از این جنایت مشخص نیست. ما در تلاشیم تا مانع انتشار اخباری شویم که حق متهم در دادرسی را تحت تأثیر قرار دهد. دادرسی باید عادلانه صورت گیرد و این پرونده به دلیل پلیس بودن متهم از اهمیت خاصی برخوردار است. افسر پلیس تحت نظارت است تا در روز دادگاهی پای میز محاکمه قرار بگیرد.

نقشه عجیب مادر برای موفقیت دخترش

مادری که برای کنار زدن رقبای دخترش در مسابقه رقص، فیلم‌های جعلی از آنها در فضای مجازی منتشر کرده بود بازداشت شد.
به گزارش کرایم، متهم «رافائلا اسپون» 50 ساله با دستکاری فیلم‌های منتشر شده این دختران در فضای مجازی آنها را به‌عنوان دخترانی بد در پنسیلوانیای امریکا معرفی کرد.
بنا بر گزارش پلیس پنسیلوانیا، دختران در این فیلم‌ها به‌صورت برهنه، در حال نوشیدن الکل و سیگارکشیدن به مربیان تیم مسابقات رقص نمایش داده شده‌اند.این زن پس از دستگیری ادعا کرد که دخترش یک «هلهله چی» در مسابقات ورزشی است که به‌طور منظم برنامه‌هایی از تشویق تیم خود را برعهده دارد و برای آنکه کار دخترش بهتر از دیگر رقبا دیده شود دست به انتشار این فیلم‌های جعلی زده است؛ این در حالی است که سخنگوی پلیس اعلام کرد این زن با اتهام آزار و اذیت اینترنتی روبه‌رو است.










آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/11/572201/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها