فرمانده نیروی انتظامی کشور:

برخورد ناشایست با رانندگان متخلف ممنوع


گروه حوادث/ مأموران پلیس برای متوقف کردن خودرو‌های متخلف نباید وسط جاده‌ها بایستند و با رانندگان برخورد ناشایست داشته باشند.
سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی صبح دیروز در همایش سراسری رؤسا و مدیران راهور ناجا با بیان این مطلب گفت: بالاترین سرمایه ما نیروی انسانی است و خیلی سخت است شاهد به شهادت رسیدن مأموران نیروی انتظامی باشیم، بنابر این مأموران باید در جاده‌ها در محل‌هایی بایستند که امنیت نسبی داشته باشند.
وی گفت: روش متوقف کردن خودرو‌های متخلف این‌گونه نیست که مأموران وسط جاده بایستند و جلوی خودرویی را بگیرند ،هرچند این اقدام دیگر کمتر صورت می‌گیرد، اما یک مورد نیز زیاد است که البته آن موارد  احتمالاً بر اساس احساس مسئولیتی است که همکاران ما دارند.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: اجازه بدهید که جلوی این خودرو‌های متخلف در عوارضی‌ها  یا پاسگاه‌های پلیس گرفته شود؛ در بحث اعمال قانون نیز مأموران پلیس باید وظیفه خود را متناسب با قانون اجرا کنند و برخورد ناشایستی با مردم و رانندگان انجام نگیرد. ما شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و همه برای ما محترم هستند.

خودرو‌های ناایمن نباید شماره‌گذاری شوند
فرمانده نیروی انتظامی در ادامه گفت: از صنعت خودرو نباید غافل شویم، باید خودرو‌های ایمن تولید شود و از شماره‌گذاری خودروهای ناایمن خودداری شود ؛جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است ،بنابراین باید خودرو ایمن تولید شود و البته پلیس راهور باید در این زمینه به‌ صورت قاطع نظارت کند؛ یکی از مجموعه‌های نیروی انتظامی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد پلیس راهور است که به‌ صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است و در سرما، گرما، روز و شب در حال انجام وظیفه هستند.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: آنچه که برای ما در راهور مهم است کاهش تصادفات و آمار جان باختگان است که این موضوع باید در اولویت کاری باشد؛ هر یک نفری که جان خود را از دست می‌دهد بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه و خسارت برای بودجه کشور دارد، اما خسارت سنگین‌تر خسارت روحی است که قابل جبران نیست.
سردار اشتری افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک، ایمن بودن خودرو‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها باید در اولویت کاری باشد و از دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها در این زمینه کمک بگیریم.
فرمانده نیروی انتظامی در خصوص نقاط حادثه‌خیز گفت: چندین نقطه حادثه خیز داریم که در این خصوص با وزارت راه و ترابری مکاتبه داشته‌ایم که باید  مشکل این نقاط برطرف شود، اما هنوز رفع نقاط حادثه‌خیز به نقطه مطلوب نرسیده است.

توقیف خودروها با  جریمه بیشتر از 3 میلیون تومان
در این همایش همچنین سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: مأموران پلیس راهور در ۲۳۶ هزار کیلومتر راه‌ها و ۴۷ هزار و هشت شهر کشور حضور دارند و علاوه بر تسهیل ترددها، کاهش تصادفات از دیگر مأموریت‌های اصلی راهور است.
هادیانفر تصریح کرد: توقیف وسایل نقلیه‌ای که یک میلیون تومان جریمه داشتند به سه میلیون افزایش یافت، اما تأکید شده در نوروز امسال اعمال این جریمه صورت نگیرد تا مردم راحت‌تر تردد کنند.
وی با بیان اینکه امسال ۳۱ درصد کاهش در زمینه جانباختگان تصادفات را پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: آمار تصادفات و جانباختگان در سال ۸۵ با ۲۸ هزار کشته بود و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مصدوم می‌شدند که با حمایت‌های صورت گرفته در چند سال اخیر شمار جانباختگان کاهش یافته و به سالانه ۲۷ هزار و ۳۵۵ هزار معلول رسیده است که ۱۵ درصد دچار قطع عضو می‌شوند.
هادیانفر با اشاره به زیان مادی و معنوی تصادفات تأکید کرد: اولویت ما تصادفات است تا در کنار آن به‌صورت سیستمی ترافیک را مدیریت کنیم آن هم با ۳۵ میلیون وسیله و ۴۴ میلیون راننده که در کشور وجود دارد که ۳۲ درصد آن در سن فرسودگی قرار دارند و خطر تصادف‌شان روز به روز افزایشی می‌شود.
هادیانفر تصریح کرد: بعد از دو سال افزایش در جانباختگان سال گذشته ۱.۴ درصد کاهش شاهد بودیم، اسفند امسال نیز نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش تردد در جاده‌ها داشته‌ایم. براساس آمار پزشکی قانونی آمار کشته‌ها ۲۸۰۰ نفر کاهش یافته که نیاز است تا پایداری ایجاد شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7589/12/572211/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها