اخبار




حکم رهبر معظم انقلاب درباره روزه ماه رمضان در زمان شیوع کرونا

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب اسلامی حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب درباره شرایط روزه ماه رمضان در زمان شیوع بیماری کرونا را اعلام کرد.  رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به این استفتا که «در شرایط کنونی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، روزه گرفتن در ماه رمضان چه حکمی دارد؟» تأکید کردند: «روزه از ضروریات ارکان شریعت اسلام است و ترک روزه ماه رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن یا موجب ایجاد بیماری شود یا تشدید بیماری یا افزایش طول بیماری و تأخیر در سلامتی می‌شود.»
در ادامه پاسخ به این استفتا آمده است: «در این موارد روزه ساقط ولی قضای آن لازم است. بدیهی است در صورتی که این اطمینان از گفته پزشک متخصص و متدین نیز به دست آید، کفایت می‌کند. بنابراین اگر فردی نسبت به امور یادشده خوف و نگرانی داشته و این خوف منشأ عقلایی داشته باشد، روزه ساقط ولی قضای آن لازم است.»

طعنه واعظی به مخالفان هسته‌ای دولت

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه فناوری هسته‌ای امروزه یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است، گفت: زمانی بود که برخی افراد در کشور مغرضانه یا در اثر ناآگاهی، ادعا می‌کردند صنعت هسته‌ای کشور در اثر توافقنامه برجام تعطیل شده است.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حساب کاربری خود در اینستاگرام با گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای نوشت: «فناوری هسته‌ای امروزه یکی از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی ایران است و علی‌رغم همه فضاسازی‌های مغرضانه غوغاسالاران در صحنه بین‌المللی، این توانمندی، با شفافیت کامل و قانونمندی حاصل شده است. زمانی بود که برخی افراد در کشور مغرضانه یا در اثر ناآگاهی، ادعا می‌کردند صنعت هسته‌ای کشور در اثر توافقنامه برجام تعطیل شده است. روزها گذشت تا اینکه پس از خروج غیرقانونی امریکا از برجام، نظام تصمیم گرفت طی سازوکارهای روشنی، برخی ابعاد برنامه هسته‌ای را که در برجام دامنه آن کاهش یافته یا متوقف شده بود، دوباره احیا کند. وی افزوده: به همت سازمان انرژی اتمی، این کار در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام شد و در برخی ابعاد، فعالیت‌های هسته‌ای کشور، خیلی زود به سطحی حتی فراتر از آنچه پیش از برجام در کشور انجام می‌شد، ارتقا یافت. این توانمندی استراتژیک بدون تردید مرهون تلاش‌های ارزشمند دانشمندان‌مان در سازمان انرژی اتمی است. همان تلاش‌هایی که امروز دستاوردهای افتخارآمیز دیگری را به بار نشاند و مایه مسرت شد. خوشبختانه با ظرفیتی که در برجام به‌وجود آمد، بیشتر و قدرتمندتر از گذشته در زمینه تحقیق و توسعه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به پیش رفته‌ایم و این مایه افتخار است. روز ملی فناوری هسته‌ای را به مردم و همه دانشمندان و دست‌اندرکاران این فناوری در کشور تبریک عرض می‌کنم و از آنها بابت همه تلاش‌ها و زحماتی که برای رشد و بالندگی صنعت هسته‌ای در کشور متحمل شدند، قدردانی می‌کنم.»

رئیس مجلس: نباید مردم را دسته بندی کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی راه‌حل برطرف کردن برخی از مشکلات را دستیابی به تحول اجتماعی دانست و تصریح کرد: این تحول اجتماعی جز با مردم باوری رخ نمی‌دهد و در این راستا نباید مردم را به سیاه و سفید و خاکستری دسته‌بندی کنیم، به عبارتی نباید برخی را ببینیم و برخی دیگر را نبینیم؛ هر طبقه‌ای دارای سلیقه‌ای است و نباید با نگاه تبعیض‌آمیز آنان را دسته بندی کنیم. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان و مدیران ناجا، مهم‌ترین وظیفه در گام دوم انقلاب را تلاش برای کاهش فاصله میان بایدها و واقعیت‌ها دانست و اظهار کرد: امروز دشمنان برای تضعیف نظام سیاسی از حوزه اقتصاد وارد می‌شوند و آن را تحت فشار قرار می‌دهند، لذا گاهی دوقطبی فقر و غنا در کشور مهمتر از دوقطبی جنگ و صلح شده است. وی نظام بروکراسی اداری و اجرایی کشور را به اسب سرکشی تشبیه کرد که گاهی سوار آن، هیچ تسلطی بر آن ندارد و ادامه داد: دشمن خبیث نیز متأسفانه هر روز تلاش می‌کند تهمت و دروغ را به جامعه تزریق کند، لذا باید توجه جدید به رابطه کارگزاران نظام و مردم داشت؛ در این بین گروه‌های مختلف خواسته‌های متعددی را مطالبه می‌کنند که گاهی با یکدیگر متضاد است و اگر پاسخ دقیق، بموقع و سریع به خواسته‌ها داده نشود، هر روز با مسائل مختلفی مواجهیم.

محسن رضایی با 10 هزار صفحه برنامه کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که دیروز در نشست بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران سخن می‌گفت، با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار صفحه برنامه دارم و  ان‌شاالله در «دولت مردمی» اجرایش خواهم کرد، برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم اعلام کاندیداتوری کرد.
در همین احوال به گزارش برنا، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان از نگارش نامه‌ای از سوی  آیت‌الله موحدی کرمانی  دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به تعدادی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بزودی نامه‌ای از طرف آیت‌الله موحدی کرمانی برای تعدادی از نامزدها نوشته و ارسال خواهد شد و از آنها دعوت می‌شود تا خلاصه برنامه و رئوس مورد نظر خود در انتخابات و همچنین افراد کلیدی مورد نظر برای کابینه را اعلام کنند تا سپس برای گفت‌وگو تنظیم وقت شود. او ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و محمدباقر قالیباف را از جمله مخاطبان این نامه‌ها دانست و گفت: نامه‌ها به افرادی که در معرض نامزدی انتخابات هستند نوشته می‌شود و طبیعی است هر یک از مخاطبینی که در پاسخ اعلام کند، نامزد نیست مورد اصرار برای گفت‌وگو نخواهد بود. در حالی که اصولگرایان به دنبال کاستن از تعدد کاندیداها هستند نگرانی اصلاح طلبان حول این محور است که شورای نگهبان کدام یک از نامزدهای بالقوه آنها را تأیید صلاحیت خواهد کرد. به گزارش ایلنا، حسن رسولی عضو جبهه اصلاحات ایران گفته: امروز کاندیداهایی که از کانال شورای نگهبان بتوانند عبور کنند به صورت واضح و مشخص آقای عارف و آقای جهانگیری هستند و این اشخاص از افرادی هستند که قابلیت عبور از صافی شورای نگهبان را دارند.
محمدرضا عارف چهره‌ای است که این روزها  مورد توجه رقبای اصولگرا هم قرار دارد. پس از پروژه تلاش برای ایجاد تقابل میان او و جبهه اصلاحات ایران؛ عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان در توئیتی قابل توجه از کاندیداتوری عارف در انتخابات ۱۴۰۰ حمایت کرد و نوشت: «عارف با شعار دولت_زندگی وارد انتخابات می‌شود اما نه گزینه اصلاح‌طلبان است و نه حاضرند وی را مورد بررسی قرار دهند. از دیگران ضعیف‌تر است؟ خیر. تابلوی اصلاح‌طلبی ندارد؟ پس چرا مورد بی مهری است. چون وفادار به نظام، اسلام سیاسی و رهبری است. به همین دلیل وی را شجاع نمی‌دانند و روحانی ارجح شد.» دیروز همچنین سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا به آمادگی نیروی انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن با مشارکت بالای مردم اشاره و اظهارکرد: در این رابطه نیازمند همکاری بسیج با همکاران‌مان در نیروی انتظامی در سراسر کشور برای حفاظت از صندوق‌ها هستیم که اقدامات لازم نیز انجام شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7600/2/573960/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها