دیگه چه خبر؟



هشدار نسبت به دلالی در تهیه واکسن

   خبر اول اینکه، سفیر ایران در روسیه نسبت به ورود واسطه‌ها و دلالان به تهیه واکسن از مسکو هشدار داد. به گزارش ایرنا کاظم جلالی گفت: سفارت ایران در روسیه اخباری دریافت کرده است، مبنی بر اینکه برخی افراد در روسیه به واسطه‌ها و شرکت‌های خصوصی ایرانی قول تهیه واکسن داده‌اند، اما مطمئناً این افراد قصد سودجویی دارند، چراکه تحت هیچ شرایطی، خارج از ضوابط و کانال رسمی، امکان تهیه واکسن در روسیه وجود ندارد. جلالی با بیان اینکه تنها کانال رسمی فروش و صادرات واکسن از روسیه به ایران و سایر کشورها، نهادی به نام «سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان» زیر نظر مستقیم رئیس جمهوری روسیه است، اظهار داشت: این سازمان براساس قراردادهایی که با کشورهای مختلف، از جمله ایران امضا کرده است، عمل می‌کند و خارج از آن هیچ فروش یا صادراتی به هیچکدام از کشورهای جهان ندارد. وی به شرکت‌های خصوصی ایرانی هم هشدار داد فریب افراد، دلالان و واسطه‌ها را نخورند، چراکه ممکن است این افراد قول تهیه واکسن در قبال مبالغ هنگفتی، به‌عنوان پیش پرداخت تهیه واکسن از آنها اخذ کنند، اما در نهایت پول و سرمایه بخش خصوصی به یغما برود. جلالی همچنین با بیان اینکه بر اساس اولین قرارداد خرید واکسن از این کشور تاکنون پنج محموله واکسن «اسپوتنیک وی» شامل بیش از ۵۰۰ هزار دوز واکسن خریداری شده و صندوق سرمایه گذاری‌های مستقیم روسیه تعهد کرده است که بزودی مابقی تعهد قرارداد خود را عملی کند. براساس قرارداد جدید که بزودی نهایی می‌شود دولت جمهوری اسلامی ایران به میزان ۳۰ میلیون دوز واکسن از روسیه خریداری می‌کند.

شرط ایران برای مذاکره با امریکا

  خبر دیگر اینکه، رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در گفت‌و‌گو با کریستین امانپور مجری با سابقه سی‌ان‌ان گفت: نیازی به مذاکره با امریکا نیست و جزئیات برجام قبلاً مذاکره شده است. به گزارش خبرآنلاین، سعید خطیب‌زاده در پاسخ به این سؤال که آیا در هفته آینده مذاکره مستقیمی بین ایران و امریکا در وین انجام خواهد شد گفت: هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی در وین یا هرجای دیگر انجام نخواهد شد.گفته‌ایم نیازی به هیچ مذاکره‌ای نیست چرا که ما درباره تمام جزئیات برجام پیش از این مذاکره کرده‌ایم.به گفته وی، آنچه که اکنون در قالب کمیسیون مشترک برجام انجام می‌دهیم این است که لیست کاملی از تحریم‌هایی را که امریکا باید برطرف کند ، تعریف می‌کنیم.1+4 کانالی برای گفت‌وگو با امریکا را دارند تا ببینند که امریکا در واقع چگونه می‌اندیشد. خطیب‌زاده با بیان اینکه جزئیات برجام قبلاً مذاکره شده است بیان کرد: امریکا باید اقدامی انجام دهد که ما آن را به‌عنوان پایبندی به برجام تأیید کنیم. اینکه امریکا و ایران می‌توانند گفت‌وگو کنند به این بستگی دارد که آیا امریکا به میز برجام که ایران و دیگران حضور دارند بر می‌گردد یا نه. تا این زمان، هیچ مذاکره مستقیم یا غیرمستقیمی بین دو طرف وجود ندارد.

نامه ضد ایرانی رژیم صهیونیستی به شورای امنیت

  شنیدیم که، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد بار دیگر برخی ادعاها در خصوص نظامی بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد. به گزارش جماران؛ «گیلاد ارادان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به شورای امنیت خواستار تحقیق درباره آنچه «نقض قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا توسط ایران» خوانده است، شد. وی بار دیگر برخی ادعاها در خصوص نظامی بودن ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و مدعی شد: «قاطعانه از شورای امنیت می‌خواهیم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ توسط ایران را محکوم کرده و به تهدیدهایی که برنامه هسته‌ای و موشکی و اشاعه تسلیحاتی توسط این کشور ایجاد کرده است، پاسخ دهد».

انحلال شورای شهر قرچک به‌دلیل اتهام مالی

  دست آخر اینکه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک در استان تهران از انحلال شورای شهر قرچک به‌دلیل مسائل مالی ۶ نفر از اعضای آن خبر داد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، سعید دوستی‌نژاد افزود: پیرو گزارش‌های واصله مبنی بر تخلفات مالی برخی اعضای شورای شهر قرچک موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت. وی ادامه داد: با جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تاکنون ۶ نفر از اعضای شورای شهر به‌دلیل مسائل مالی به دستگاه قضایی احضار و تفهیم اتهام شدند. دوستی‌نژاد اظهارداشت: برای این ۶ نفر قرار نظارت منع شرکت در جلسات صادر شده که این امر موجب انحلال شورا خواهد شد.دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک تصریح کرد: سایر اعضای شورا نیز در خصوص این پرونده احضار شده‌اند و اطلاعات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7600/3/573963/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها