خبر




امکان پیگیری حقوقی قراردادهای خرید هواپیما وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی از امکان پیگیری حقوقی قراردادهای خرید هواپیما از بویینگ که با خروج امریکا از برجام متوقف مانده، خبر داد و گفت: بویینگ باید نسبت به قرارداد خود با (ایران ایر) پاسخگو باشد.
«محمد اسلامی» درباره اینکه آیا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی در سال‌جاری میلادی قرارداد خرید هواپیما با بویینگ را پیگیری کرده‌اند، اظهار داشت: ایران‌ایر و شرکت‌هایی که قرارداد داشته‌اند، به‌طور طبیعی، حقوقی دارند که طرف قرارداد باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
وی ادامه داد: اگر این شرکت‌ها قرارداد خود را پیگیری کرده باشند به لحاظ حقوقی کار درستی انجام داده‌اند./ وزارت راه و شهرسازی

 بازده نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۳۹ درصد رسید

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: بازده نیروگاه‌های حرارتی کشور برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران به رقم ۳۹ درصد افزایش یافت.
«محسن طرزطلب» افزود: بازده نیروگاه‌های حرارتی ایران پارسال با رشد بیش از چهاردهم درصدی از ۳۸.۵۶ درصد به ۳۹ درصد افزایش یافت؛ رقمی که بیشترین میزان افزایش سالانه بازده نیروگاه‌های حرارتی در هشت سال اخیر بوده و موجب کاهش مصرف ۸۴۶ میلیون مترمکعب/لیتر سوخت معادل در سال ۹۹ شده است.
وی با تأکید بر اینکه افزایش چهاردهم درصدی بازده نیروگاه‌ها بیش از یک درصد صرفه‌جویی سالانه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها را به‌دنبال داشته است، خاطرنشان‌کرد: صرفه‌جویی سالانه سوخت موجب ارزش افزوده و حفظ سرمایه ملی می‌شود، بر این اساس اجرای اقدام‌های منجر به افزایش بازدهی با حمایت‌ها و مشوق‌های دیده شده در ضوابط، مقررات و قوانین بالادستی از مهم‌ترین اهداف این شرکت است.
طرزطلب، یکی از عوامل مهم دستیابی به بازده یاد شده را اجرای کامل برنامه تعمیرات واحدهای نیروگاهی دانست و افزود: بعضی واحدها در طول بهره‌برداری دچار اشکالاتی می‌شوند که می‌تواند بر بازده آنها تأثیرگذار باشد که این محدودیت‌ها در زمان اجرای برنامه تعمیرات واحدها رفع شده و کاهش بازده واحدها جبران می‌شود./ وزارت نیرو

راه‌اندازی مؤسسه‌های اجاره‌داری حرفه‌ای با هدف تنظیم بازار اجاره

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی از راه‌اندازی شرکت‌های اجاره‌داری حرفه‌ای برای نخستین بار در کشور در سال ۱۴۰۰ با هدف تنظیم بازار اجاره در خرداد ماه امسال خبر داد. «محمود محمودزاده» درباره تنظیم گری بازار اجاره گفت: در سال سخت اقتصادی ۱۳۹۹ برای تعدیل بازار اجاره اقدام به تعیین سقف برای تمدید قراردادهای اجاره وهمچنین وام ودیعه مسکن کردیم که تا حدودی منجر به کنترل قیمت‌ها و تعدیل شرایط بازار شد. معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال در صدد انجام یک اقدام سخت افزاری یعنی تأسیس مؤسسه‌های استیجاری هستیم.
وی از برنامه دولت برای عملیاتی کردن اجاره‌داری حرفه‌ای خبر داد و گفت: آیین نامه اجاره‌داری حرفه‌ای نگاشته شده و اکنون در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی است و امیدواریم قبل از پایان اردیبهشت ماه و یا تا نیمه خرداد ماه بتوانیم مصوبه دولت را برای تأسیس مؤسسه دریافت کنیم./ایرنا

 خرمای مضافتی ماه مبارک رمضان تأمین است

رئیس انجمن ملی خرمای ایران گفت: خرمای مضافتی کیفی ماه مبارک رمضان با قیمت مناسب در حال تأمین است.
«محسن رشیدفرخی» افزود: با توجه به موجودی بالای خرما در انبارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته، این انجمن آمادگی تأمین و توزیع خرما در ماه رمضان سراسر کشور را داشته و کمبودی در این زمینه وجود ندارد. رئیس انجمن ملی خرمای ایران با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین خرمای ماه رمضان نداریم، اظهار داشت: مصرف خرما در ماه مبارک رمضان حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کل مصرف سالانه کشور است.
وی با بیان اینکه میزان تولید خرما سال زراعی جدید تا اواخر شهریورماه مشخص می‌شود، ادامه‌ داد: طبق آمارها تولید خرما سال زراعی ۹۸ - ۹۹ یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است که به‌دلیل تحریم‌ها و شرایط کرونایی با کاهش صادرات روبه‌رو شدیم، اما همین امر بیانگر موجودی بالای خرما در انبارها است./ایرنا

 ضوابط زیست‌محیطی استقرار واحدهای صنعتی به نفع سرمایه‌گذاران اصلاح شد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار در افزایش رونق تولید، از اصلاح ماده ۳ مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در بخش ضوابط محیط‌ زیستی به نفع سرمایه‌گذاران خبر داد.
«سعید زرندی» با تأکید بر اهمیت بهبود فضای کسب‌وکار، کاهش بوروکراسی اداری و تأثیر آن در افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تولید، توجه به آن را یکی از عوامل مهم در راستای تحقق شعار سال دانست.
وی گفت: بر اساس مقررات و ضوابط استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی، دستگاه‌های صادرکننده جواز تأسیس مکلف هستند در زمان صدور مجوز ساخت، توسعه، تغییر خط یا محل واحد، اصلاح و صدور پروانه بهره‌برداری این واحدها، از اداره کل محیط زیست استان مربوطه استعلام کنند.معاون طرح و برنامه وزارت صنعت در ادامه با یادآوری اینکه پیشتر ارزیابی زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی به تأیید سازمان محیط زیست‌کشور رسیده است، تصریح‌ کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی با توجه به زون‌بندی مورد تأیید سازمان محیط زیست، زمین را به متقاضیان واگذار می‌کند.زرندی افزود: وزارت صنعت در راستای مقررات‌زدایی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب‌وکار، به‌دنبال این بود تا برای صدور جواز تأسیس به‌ منظور اجرای طرح‌های جدید و توسعه واحدهای موجود در داخل شهرک‌های صنعتی، دیگر نیازی به استعلام از سازمان حفاظت محیط‌ زیست نباشد و این طرح، پارسال به‌صورت جدی از سوی وزارتخانه مورد پیگیری قرار گرفت./ وزارت صنعت، معدن و تجارت

  دعوت از صاحب‌نظران برای اعلام پیشنهادها به‌منظور رفع موانع تولید

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسات مستمر کارگروه بهبود فضای کسب‌وکار، از صاحب‌نظران برای اعلام پیشنهادها و نظرات برای رفع موانع تولید دعوت کرد.«احمد تشکینی» با اشاره به استمرار برگزاری جلسات هفتگی در راستای رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی، افزود: در این راستا از همه فعالان بخش تولید و تجارت، صاحب‌نظران و تشکل‌های بخش خصوصی درخواست می‌شود چالش‌های مرتبط با وزارتخانه را اعلام کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی با تأکید بر اینکه اصلاح فرایندها و حذف رویه‌های مخل حوزه تولید و تجارت در راستای بهبود فضای کسب‌وکار در دستور کار قرار دارد، تأکید کرد: شناسایی گلوگاه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که منجر به کندی فعالیت‌ها و بروز نارضایتی‌هایی در ذی‌نفعان شده و رفع آنها با جدیت دنبال خواهد شد./ وزارت صنعت، معدن و تجارت



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7600/8/573988/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها