حوادث جهان


آتشفشان لاسوفیر بیدار شد

فوران کوه آتشفشان «لاسوفیر» در جزیره سنت وینسنت دریای کارائیب موجب پرتاب گدازه‌های داغ تا ارتفاع ۶ کیلومتری شده و حدود ۱۶ هزار سکنه مناطق اطراف را مجبور به تخلیه فوری کرده است. به گزارش بی‌بی سی، این کوه آتشفشان سال‌ها خاموش بود اما نخستین نشانه‌های فعال شدن آن در ماه دسامبر گذشته مشاهده شد. این فعالیت‌ها از هفته گذشته رو به فزونی گذاشت تا روز پنجشنبه هشتم آوریل، دستور تخلیه هزاران نفر از ساکنان «مناطق قرمز» اطراف این کوه صادر شد.سازمان مدیریت سوانح طبیعی جزیره سنت وینسنت گفته دامنه خاکستر و گدازه‌های پرتاب شده از دهانه این آتش‌فشان تا فرودگاه بین‌المللی آرگیل رفته است.آخرین باری که این آتش‌فشان فعال شده بود به سال ۱۹۷۹ (۴۲ سال پیش) بازمی‌گردد که 100 میلیون دلار خسارت بر جا گذاشت. اما از ماه دسامبر ساکنان اطراف آن گزارش کردند که صداهای مهیبی از زمین می‌شنوند و از دهانه آن هم بخار و دود بلند شد.
هزاران نفر از ساکنان مناطق قرمز به کشتی‌های بزرگ تفریحی اطراف جزیره یا مناطق امن‌تر منتقل شده‌اند. حدود ساعت ۹ صبح جمعه نهم آوریل، مرکز زمین‌شناسی دانشگاه وست ایندیز از ثبت «فوران انفجاری» در دهانه این آتش‌فشان خبر داد.عصر جمعه هم یک انفجار دیگر و پرتاب گدازه‌ها ثبت شد و این در حالی بود که عملیات تخلیه سکنه که از عصر پنجشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد.

اجاره قاتل برای کشتن پدر و مادر

مرد جوانی که برای قتل پدر و مادرش قاتل اجیر کرده بود به 35 سال زندان بدون آزادی مشروط محکوم شد.به گزارش کرایم، «نیکولاس شوگنیسی» 22 ساله اهل تگزاس امریکا محکوم شده که در سال 2018 میلادی دو قاتل را برای قتل پدر و مادرش اجیر کرده است.
گزارش‌های پلیس تگزاس امریکا نشان می‌دهد که متهم در آن زمان فقط 18 سال سن داشته و از آنجا که حدود 30 هزار دلار بدهی داشته است از این‌رو تصمیم می‌گیرد تا پدر و مادرش را کشته و بیمه عمر 2 میلیون دلاری‌شان را به چنگ آورد و به همین خاطر نقشه قتلشان را طراحی کرده است.بنابر مدارک موجود قاتلان اجیر شده با شلیک ده‌ها گلوله پدر «نیکولاس» را کشته‌اند اما مادر این جوان خود را در کمد پنهان کرده و قاتلان موفق به قتلش نشده و پس از شلیک به پدر نیکولاس گریخته‌اند.یک کارآگاه پلیس در این‌باره گفت: مدارکی در دست داریم که نشان می‌دهد متهم با استفاده از تلفن همراه خود سیستم امنیتی خانه را خاموش کرده تا راه را برای قاتلان هموار کند. یکی از قاتلان اجیر شده به مأموران پلیس گفت که متهم قرار بود برای قتل پدر و مادرش به هریک از آن‌ها مبلغ 10 هزار دلار بدهد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7600/12/574004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها