کرونا همچنان قربانی می گیرد و می‌تازد


با گذشت تنها یک هفته از پایان تعطیلات نوروزی بهار قرمز کرونایی در کشور آغاز شده است تا جایی که  دیروز آمار مرگ‌ومیر‌های کرونایی برای چندمین بار رکورد زد و با فوت 274 بیمار جدید، رقم تعداد جانباختگان به مرز 65 هزار نفر نزدیک شد، ازطرفی روند رو به رشد  تعداد مبتلایان نیز بسیار نگران کننده است.
تنها در دو هفته گذشته آمار بیماران مبتلا به کرونا به دو برابر رقم روزهای نخست فروردین رسیده است، در بیست‌وچهار ساعت منتهی به روز گذشته 23 هزار و سیصد و یازده بیمار جدید در کشور شناسایی شدند که حال دو هزار و 884 نفر از آنان وخیم گزارش می‌شود، این در حالی است که تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی شدند و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی به فکر وارد کردن تخت‌های جدید به مدار درمانی هستند.
هم اینک 4 هزار و 440 نفر از بیماران در تخت‌های مراقبت ویژه قرار دارند. طغیان موج چهارم کرونا روزبه‌روز به تعداد شهرهای قرمز اضافه می‌‌کند. دیروز همچنین رکورد تعداد شهرهای قرمز کرونایی نیز شکست و عدد 295 شهرستان قرمز، نقشه کرونایی کشور را آتشین کرد و 99 شهرستان به رنگ نارنجی درآمدند.
نکته قابل توجه این است که تنها 9 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند و 45 شهرستان هم در شرایط زرد کرونایی هستند، اما در این حال، اوضاع تهران به عنوان قلب اپیدمیولوژی کشور وخیم‌تر گزارش می‌‌شود. دیروز مقامات وزارت بهداشت و ستاد کرونای تهران از سیاه شدن نقشه کرونا در تهران خبر دادند، گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد هفته آینده بسیار نگران‌کننده‌تر خواهد بود.
علیرضا زالی در این مورد خبر می‌‌دهد برای نخستین بار تمامی شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند. نرخ رشد افزایش امواج بیماری با سرعت بسیاری اتفاق افتاده، در تهران بیماران اغلب به سوشه انگلیسی مبتلا هستند و رکوردشکنی در حوزه مراجعه سرپایی اتفاق بی‌سابقه‌ای را رقم زده.
 تنها در یک روز گذشته 19 هزار بیمار کرونایی در تهران به مراکز درمانی مراجعه کردند که عدد قابل توجهی است، با وجود این زالی از برخی دستگاه‌ها بویژه بخش‌های خصوصی در عمل نکردن به مصوبات ستاد ملی کرونا ابراز گلایه می‌‌کند. او هشدار می‌دهد هیچ نقطه امن و غیرآلوده در تهران وجود ندارد و لذا نقاط  پرازدحام شهری از نقاط اصلی انتقال ویروس هستند. توصیه‌ها بر این نکته تأکید دارند هفته آینده موج سنگین‌تری از بستری‌ها را در تهران شاهد خواهیم بود و باید محدودیت‌ها در تهران با جدیت اعمال شود.
همچنین فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم گفت: به دو هزار واحد صنفی متخلف از گروه سه و چهار مشاغل مشمول محدودیت‌های کرونایی هشدار و تذکردادیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7602/1/574143/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها