اخبار



رئیسی: مسئولان پاسخگوی تأخیر در اجرای تصمیمات کرونایی باشند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی تأخیر در اجرای تصمیمات کرونایی که موجب خسارت و تلفات بیشتر شده، باشند، گفت: جان انسان‌ها و کسب و کار مردم بسیار مهم است؛ باید زمان‌شناسی وجود داشته باشد. به گزارش خبرگزاری میزان، سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز (دوشنبه ۲۳ فروردین) شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به خیز مجدد پدیده شوم کرونا در کشور، تصریح کرد: آغاز موج جدید کرونا مردم را دچار آسیب‌های جدی‌تری کرده و موجب افزایش خسارت‌های جانی و مالی شده است که این وضعیت اقتضا می‌کند ضوابط بهداشتی و تدابیر ویژه‌ای لحاظ شود. رئیس دستگاه قضا در ادامه به طرح پرسش از مسئولان اجرایی پرداخت که چرا علیرغم هشدار‌های وزارت بهداشت و درمان و مراکز علمی و دانشگاهی نسب به اوج‌گیری دوباره کرونا و خطرات آن بموقع تصمیم‌گیری و اقدام نکرده‌اند؟
 رئیسی گفت: زمان‌شناسی در هر کاری مهم است و در جایی که با جان و زندگی و معیشت مردم مرتبط است، مهم‌تر می‌شود و این سؤال جدی مردم از مسئولان تصمیم‌گیر است که چرا با تأخیر با موج جدید کرونا مقابله شد که شاهد اشکالات و خسارات آن هستیم و حتماً باید در این خصوص پاسخگو باشند.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان با ابراز تأثر از شهادت محیطبانان زنجانی، بر رسیدگی فوری و دقیق به این پرونده تأکید کرد. وی گفت: همکاران دستگاه قضا موظف به حمایت قانونی از مرزبانان و محیطبانان هستند.

دیدار مقام امنیتی عراق با شمخانی و ظریف

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار مشاور امنیت ملی عراق تسریع خروج نظامیان امریکا از عراق را باعث تقویت ثبات منطقه عنوان کرد. به گزارش ایسنا، علی شمخانی در این دیدار با یادآوری نقش آشکار امریکا در ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی  را از اولویت‌های همکاری‌های امنیتی دو کشور  دانست و گفت:  در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهید قاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم.   قاسم محمد جلال الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق نیز طی سخنانی با تمجید از نقش راهبردی و ممتاز ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم بر ضرورت تداوم و گسترش همکاری‌های همه جانبه میان ایران و عراق تأکید کرد. الاعرجی دولت عراق را متعهد به اجرای قانون پارلمان درخصوص خروج نیروهای نظامی بیگانه عنوان کرد و افزود: اقدامات اجرایی در هماهنگی با کشورهایی که نیروهای نظامی آنها در عراق حضور دارند برای دستیابی به جدول زمان‌بندی مورد توافق در جریان است.
وزیر خارجه کشورمان هم در دیدار با این مقام عراقی با تأکید براولویت ایران برای گسترش مناسبات با همسایگان، از عراق به عنوان کشوری که پیوندهای متعدد و فزاینده‌ای با ایران دارد، یاد کرد. محمدجواد ظریف با بیان اینکه امنیت منطقه به دست کشورهای منطقه تأمین می‌شود و نیروهای بیگانه باید منطقه را ترک کنند، گفت: اهمیت پیگیری پرونده شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نزد برادران عراقی مشهود است و ما هم بر این اقدام عراق تأکید داشته و همکاری‌های فیمابین در این خصوص می‌تواند، گسترش یابد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7602/3/574160/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها