بنگاه




پس از رونمایی توسط رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب و تنی چند از مقامات اقتصادی
طرح «محیا»ی بانک صادرات ایران به حمایت از تولید آمد

طرح «محیا» (مانع‌زدایی و حمایت یکپارچه از تولید) بانک صادرات ایران، دیروز دوشنبه ۲۳ فروردین با حضور  علی‌آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، عزت‌الله اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران و شماری دیگر از مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور رونمایی شد تا در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، چرخ واحدهای تولیدی که حرکت آنها دچار وقفه شده یا ظرفیت تولیدشان کاهش یافته است‌، دیگر بار به حرکت درآید.به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، با اجرای طرح «محیا»ی این بانک همه واحدهای تولیدی فعال یا دارای ظرفیت فعالیت مجدد که بدهی غیرجاری به بانک دارند، می‌توانند ضمن تسویه با شرایط ویژه، برای افزایش ظرفیت و تداوم تولید خود با وثیقه‌ها و تضامین پیشین، تسهیلات و تعهدات جدید دریافت کنند.
این تسهیلات شامل تسهیلات خرید دین بابت چک‌های حاصل از فروش، تنزیل اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار صادره به سود واحد تولیدی، تسهیلات اجاره به شرط تملیک و صدور اعتبارات اسنادی ریالی مدت‌دار خواهد بود.در این روش، بدهی غیرجاری واحدهای تولیدی بدون ایجاد مشکل در نقدینگی واحد، تسویه یا تعیین تکلیف می‌شود.از دیگر امکانات پیش‌بینی شده در  طرح «محیا»، اعطای سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی با گشایش اعتبارات اسنادی ریالی برای خرید مواد اولیه و معادل ۱۲۰ درصد بدهی غیرجاری تسویه شده قبلی واحدهای  تولیدی است.با «محیا» بسیاری از واحدهای تولیدی از فهرست مشتریان بدحساب شبکه بانکی خارج شده و می‌توانند مجدداً از تسهیلات و خدمات نظام بانکی برخوردار شوند.با  اجرای طرح «محیا»، از یک سو پرداخت بدهی تولیدکنندگان به بانک آسان و از سوی دیگر نیازهای مالی واحدهای تولیدی، تامین می‌شود. همچنین حجم تولید واحدهایی که با ظرفیت پایین در حال کارند، افزایش و در نتیجه درآمد و اشتغالزایی آنها بهبود می‌یابد.

در اسفند 99 تحقق یافت؛
تولید بیش از 900 میلیون کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه شهید رجایی

بیش از 900 میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در اسفند سال گذشته از سوی واحدهای نیروگاه شهید رجایی تولید و به شبکه سراسری تحویل شد.
به‌گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه در تشریح میزان تولید انرژی در اسفند 99 گفت: در دوازدهمین ماه سال گذشته، به میزان 945 میلیون و 296 هزار و 500 کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.دوستی در ادامه به سهم تولید واحدهای بخاری و سیکل ترکیبی در ماه اسفند اشاره کرد و بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، 446 میلیون و 285 هزار و 500 کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی و 499 میلیون و 11 هزار کیلووات ساعت انرژی در واحدهای نیروگاه بخار تولید شده است.این میزان انرژی در حالی تولید شده است که نیروگاه شهید رجایی در فصل تعمیرات قرار دارد، به طوری که هم اکنون واحد 250 مگاوتی شماره 4 بخاری برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای، واحد شماره 4 گازی برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و نازل و واحد شماره 2 بخاری سیکل ترکیبی هم برای انجام تعمیرات نیمه سنگین از مدار تولید، خارج شده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:
سرعت توسعه چابهار آیندگان را غافلگیر خواهد کرد

چابهار- مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه آمارها از رشد ۲۳ درصدی جمعیت این منطقه خبر می‌دهند گفت: این یعنی سرعت توسعه در منطقه آزاد چابهار در آینده، همه را غافلگیر خواهد کرد.
به‌گزارش ایرنا، عبدالرحیم کردی در مراسم تأسیس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی این منطقه اظهار داشت: بخشی از اتفاقاتی که در چابهار در حال انجام است به‌دلیل نگاه‌های بین‌المللی و بخشی هم به‌خاطر اهتمام دولت‌ها در پی توجه ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب به این خطه داشتند رقم خورده است. کردی تصریح کرد: در بخش‌های زیربنایی و توسعه زیرساخت‌ها کارهای خوبی انجام و طی یک سال گذشته سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چابهار محقق شده است. وی با اشاره به عملیاتی شدن مجموعه پتروشیمی چابهار عنوان کرد: ۶ واحد پتروشیمی حدود هشت و نیم میلیون تن محصول در سال تولید می‌کنند.
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به‌عملیات اجرایی مجموعه فولاد در این دیار گفت: مجموعه فولاد مکران در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار احداث می‌شود که در مراحل نخست و دوم آن تولید آهن اسفنجی، ۲ واحد گندله‌سازی، یک واحد فولادسازی و یک واحد نوردسازی پیش‌بینی شده است. این مجموعه، بزرگترین مجتمع فولاد کشور خواهد شد. وی اضافه کرد: محصولات مجموعه فولادسازی منطقه آزاد چابهار کاملاً صادراتی بوده و سه شرکت فولادساز بزرگ همچون فولاد اصفهان، چادرملی و گلگهر، صاحبان این مجموعه هستند. به‌گفته وی «۷۷ درصد تولید فولاد کشور را این سه شرکت تولید می‌کنند و پایه‌های توسعه خود را در چابهار برنامه‌ریزی کرده‌اند.» رئیس هیأت مدیره منطقه آزاد چابهار عنوان کرد: جمعیت منطقه، از دشتیاری تا زرآباد حدود ۶۰۰ هزار نفر است .شهرستان چابهار ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و در افق طرح منطقه آزاد بنا بر این است ۵۰۰ هزار نفر در این منطقه مستقر شود. وی با اشاره به یک سند تاریخی اشاره کرد و گفت: در آن سند آورده شده، روزی که چابهار به دریای سیاه متصل شود، کانال سوئز از درجه اهمیت ساقط می‌شود. هجدهمین دفتر تقریب مذاهب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام سیدحامد علم‌الهدی مسئول دفتر تقریب مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی کشور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از علما و مدیران منطقه آزاد چابهار در محل دانشگاه آزاد این منطقه افتتاح شد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7602/8/574186/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها