اخبار




اعتراف تلخ به قتل پسر معتاد

گروه حوادث / پدر عصبانی که به‌دنبال درگیری با پسرش او را با چاقوی آشپزخانه به قتل رسانده بود دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، شامگاه 22 فروردین به‌دنبال تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش یک جنایت در یکی از محله‌های فردیس کرج اعلام شد.
خیلی زود تیمی از کارآگاهان جنایی در محل جنایت که یک خانه مسکونی بود حضور یافتند وبا پیکر غرق در خون پسر 20ساله‌ای به نام سهراب روبه‌رو شدند. بلافاصله تیم پزشکی سهراب را به بیمارستان منتقل کردند اما وی که از ناحیه قفسه سینه با ضربه چاقو مجروح شده بود جان باخت. به‌دنبال مرگ پسر جوان پدر او که خودش را عامل قتل معرفی کرده بود بازداشت شد. پدر 48ساله پس از اعتراف در حالی‌که بشدت پشیمان بود در اعترافاتش گفت: پسرم چند وقتی بود که به مواد مخدر رو آورده و معتاد شده بود این موضوع باعث رنج و ناراحتی ما بود شب حادثه می‌خواست برای مصرف مواد از خانه بیرون برود که مانع خروجش شدم و گفتم اجازه نمی دهم سراغ دوستانت بروی اما او با من درگیر شد آنقدر عصبانی بودم که نمی‌دانم چه شد چاقو برداشتم و بعد با چاقو ضربه‌ای به قفسه سینه پسرم زدم.
متهم به‌قتل که کارگر است در ادامه گفت: من با کارگری و زحمت فراوان زندگی خانواده‌ام را تأمین کرده‌ام از اینکه می‌دیدم پسرم گرایش به مواد مخدر پیدا کرده بود رنج می‌بردم شب حادثه خون جلوی چشم‌ام را گرفته بود فقط می‌خواستم پسرم خانه بماند و بیرون نرود. سرهنگ محمد نادر بیگی رئیس پلیس آگاهی البرز درباره این پرونده به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: موضوع اعتیاد جوانان باید از سوی خانواده‌ها و با استفاده از راهکارهای تخصصی و روانشناسی حل شود. بسیاری از قتل‌ها به‌دنبال خشونت رخ می‌دهد بنابراین لزوم رعایت کنترل خشم وآموزش آن نیز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مادر مقتول پای چوبه دار رضایت داد

گروه حوادث / 15 سال پس از ارتکاب یک قتل در منطقه خان ببین گلستان درحالی که قاتل پای چوبه دار رفته بود مادر مقتول با گذشت بدون قید و شرط از حق خود زندگی دوباره‌ای به مرد میانسال بخشید.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در سال 85 مردی 33 ساله در روستای خان ببین به‌دلیل درگیری با یکی از بستگان دور خود بر سر اختلاف‌های خانوادگی و همچنین آبیاری زمین کشاورزی ناگهان با ضربه چاقو وی را به قتل رساند. پس از دستگیری متهم و محاکمه در دادگاه وی به درخواست مادر مقتول به قصاص محکوم شد.
احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف استان گلستان با اعلام این خبر گفت: با گذشت چند سال از این ماجرا و درحالی که مرد زندانی توبه کرده و از جرم خود پشیمان بود اعضای شعبه ویژه صلح و سازش زندان گنبد به همراه متنفذان و ریش سفیدان دو طایفه بارها به‌منظور طلب بخشش به خانه مقتول مراجعه کردند اما مادر مقتول اجازه ورود به خانه و صحبت را نمی‌داد. وی به‌هیچ عنوان حاضر به گذشت از خون فرزندش نبود و تنها خواسته‌اش اعدام قاتل بود.
رئیس شورای حل اختلاف گلستان بیان کرد: درحالی که تلاش‌ها برای جلب رضایت مادر مقتول بی‌نتیجه مانده بود، صبح دیروز مرد زندانی پای چوبه دار رفت اما لحظاتی قبل از اجرای حکم اعدام، اعضای شورای حل اختلاف زندان برای آخرین بار با مادر مقتول که در محل حضور داشت، صحبت کردند تا بتوانند برای قاتل طلب بخشش کنند که در اقدامی خیرخواهانه زن میانسال با گذشت از حق شرعی و قانونی خود از اعدام قاتل پسرش بدون هیچ قید و شرطی چشم‌پوشی کرد.

سرقت محموله 50 میلیاردی از سوی راننده تریلی

گروه حوادث / راننده تریلی حامل 25 تن مس که با خیانت به صاحب بار قصد داشت محموله را به شهر دیگری منتقل کند با دخالت پلیس ناکام ماند.
سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان کردستان، در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان و اعلام شکایت مبنی بر خیانت در امانت و جابه‌جایی بدون هماهنگی یک دستگاه تریلی حامل محموله ترانزیتی مس به مقدار 25 تن در شهرستان «مریوان» بلافاصله بررسی آن در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: مأموران انتظامی «مریوان» با انجام تحقیقات تخصصی دریافتند که راننده تریلی، محموله ترانزیتی 50 میلیارد تومانی را باید از این شهرستان به مقصد مشخصی حمل کند که در این زمینه وی اقدام به سرقت بار کرده و برای فروش بار به یکی از استان‌های همجوار در حرکت است.  با توجه به اهمیت موضوع با هماهنگی مراجع قضایی؛ تیمی از مأموران انتظامی شهرستان «مریوان» به استان موردنظر اعزام و با استفاده از اقدامات تخصصی محل توقف محموله سرقت شده را شناسایی کردند.
سردار آزادی با بیان اینکه در این رابطه خودرو توقیف و محموله 25 تنی مس به صاحب بار بازگشت داده شد؛ تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.

کلاهبرداری زوج جوان با نماد اعتماد

گروه حوادث / زوج جوان که با جعل نماد اعتماد الکترونیکی از خریداران تجهیزات پزشکی در فضای مجازی کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل تعدادی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه کردند و مدعی شدند پس از خرید در یکی از سایت‌های فروش تجهیزات پزشکی قربانی کلاهبرداری شده‌اند.
مالباختگان این پرونده در ادامه اظهار داشتند که قصد خرید تجهیزات پزشکی در فضای مجازی را داشتند که با یک سایت فروش آنلاین این کالاها با قیمت‌های ارزان که نماد اعتماد الکترونیک نیز داشته است مواجه شده و پس از انجام فرایند خرید و واریز وجه کالایی دریافت نکرده و متوجه کلاهبرداری شدند. سرهنگ گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره گفت: با شکایت قربانیان این پرونده رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ قرار گرفت. در اقدامات اولیه متوجه شدند کلاهبرداران با ایجاد یک سایت خرید آنلاین و جعل این نماد اقدام به جلب اعتماد شهروندان و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.
 افسران سایبری پلیس فتا پایتخت با بکارگیری اقدامات فنی و تحقیقات گسترده در فضای مجازی موفق به شناسایی گردانندگان این سایت شدند و پس از به دست آوردن اطلاعات هویتی مجرمین و تشریفات قضایی هر دو متهم که یک زن و شوهر بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهمان پس از حضور در پلیس فتا هرگونه جرمی را انکار کردند اما پس از مشاهده مستندات موجود در پرونده ضمن پذیرش جرم خود به کلاهبرداری از حدود 30 نفر به ارزش ریالی حدود پنج میلیارد ریال اقرار کردند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: صفحه‌ای که مجوز دارد حتماً باید با آدرسenamad.ir آغاز شده باشد و آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد همچنین با کلیک کردن روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی، صفحه مجوز مربوطه را مشاهده می‌کنید، مطمئن شوید که صفحه‌ مشاهده شده، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.
 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7602/12/574207/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها