شهروند مجـــازی


یگانه خدامی

#نطنز

اتفاقاتی که در یکی دو روز گذشته در نیروگاه هسته‌ای نطنز رخ داد مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.
خبرهای مربوط به حمله سایبری به تأسیسات برق نیروگاه و مصدومیت شدید بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان بازدید از این نیروگاه ‌مرتب بارنشر می‌شد و کاربران درباره آن نظر می‌دادند.
خیلی‌ها از لزوم توقف مذاکرات می‌گفتند و در مقابل کاربرانی هم توقف مذاکرات را هدف اصلی اسرائیل می‌دانستند و معتقد بودند مذاکرات باید ادامه پیدا کند:
«‏باز بهانه‌ای یافتند برای توقف مذاکرات! همان که اسرائیل می‌خواهد! خرابکاری کرده؟ پاسخ ‌کلوخش را با سنگ دهید، نه توقف مذاکرات! می‌خواهید کشان‌کشان دامان مذاکرات را به پسا انتخابات موکول کنید، معیشت مردم را به گرو گرفته و بحرانی صعب‌العبور مهیا کنید؟ مردم تحمل ندارند! بس است.»، «خرابکاری کردن مذاکرات متوقف بشه. ما به نشانه اعتراض به خرابکاری، خودمون مذاکرات رو متوقف می‌کنیم.»، «‏حمله سایبری به تأسیسات برق نیروگاه هسته‌ای ‎نطنز در روز ملی فناوری هسته ای.»، «‏بی‌بی‌سی فارسی آنقدر ازحادثه ‎نطنز ذوق مرگ شده که کمی غم دوک ادینبورگ رو فراموش کردن.»، «‏ما خون دل‌ها خورده‌ایم تا به اینجا برسیم چرا باید با خرابکاری‌های مشکوک دستاوردهای شهدای هسته‌ای در معرض تهدید قرار بگیرد.»، «مثل اینکه صهیونیست‌ها دوست دارند زودتر از موعد ۲۵ سال به زندگی کثیف خود پایان دهند.»،«‏اگر بی‌سوادی رسانه‌ای کاپ داشت، می‌دادنش به رسانه‌ منتشر کننده مصاحبه کمالوندی روی تخت بیمارستان با سر و صورت زخمی.»

واکسن قاچاقی

همچنان کرونا یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث در شبکه‌های اجتماعی است. بخصوص با گزارشی که تجارت نیوز درباره قاچاق واکسن کرونا در ناصر خسرو و قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی آن منتشر کرد. این‌ مسأله باعث شد در کنار شدت بیماری و نقد تعطیلی‌ها به قاچاق واکسن هم پرداخته شود: «‏سه پیک قبلی کورونا رو من کک‌ام هم نگزید، حتی مریض می‌گفت مشکوک به کرونام، می‌گفتم اشکال نداره ماسکت رو بردار معاینه کنم. اما این موج چهارم واقعاً هول‌انگیزه»، «‏صدای منو از میدان کاج سعادت‌آباد می‌شنوید: صرافی، عینک‌فروشی، آبمیوه بستنی، املاک و رستوران بازند. مثل یک روز عادی. این مردم آب از سرشون گذشته.»، «‏تجارت نیوز یک گزارش رفته درباره بازار سیاه ‎واکسن کرونا تو ناصرخسرو اما نه توی خود ناصر خسرو. یه تعدادی هستن که توی بیمارستان‌ها رابط دارن و از اونها واکسن تهیه می‌کنن. واکسنی هم 50 تا 60 میلیون تومان به قول خودشان دو میلیون کمتر یا بیشتر هزینه داره.»، «‏من گفتم هر واکسنی که تأیید شده و به دستتون رسید بزنین. ولی نه از ناصر خسرو...»، «الان برادران همیشه در صحنه ناصرخسرو دارن معلوم نیست چی رو به جای واکسن به مردم قالب می کنن!»، «وجود ‎واکسن اسپوتنیک در ‎ناصرخسرو با ۴۵میلیون تومان، اگردرست باشد! باید به این ‎طنز عمل کنیم که واکسیناسیون رو به ‎دلالان ناصرخسرو بسپاریم که دسترسی و توزیع ‎داروی خوبی دارند.»، «‏اگه قرار دارو به قیمت آزاد فروخته بشه بهتره فروشش در داروخانه و زیر نظر دکتر داروساز باشه، نه توسط قاچاقچیان آقایان ناصرخسرو»، «‏من بارها در ناصرخسرو دنبال دارو گشتم، و می‌توانم شهادت دهم که از هر صد قصه‌ای که دستفروشان دارو در ناصرخسرو تعریف می‌کنند ۹۹ تاش چرند و پرت و پلاست. از هر ۱۰۰ وعده و قیمتی که می‌دهند ۹۹ تاش چرند و پرت و پلاست، منتها کسی که توریستی به ناصرخســـــرو می‌رود، نمی‌توانــــــــــــــد این را تشخیص دهد»، «‏دیروز بیماری که پنجشنبه معاینه کرده بودم و با دستور دارویی به منزل رفته بود را بخاطر افت اکسیژن و تنگی نفس با اورژانس فرستادم ‎سانتر کرونا و ۳ بیمار دیگر را پس از مشاهده‌ میزان درگیری ریوی در CT. اوضاع اصلاً خوب نیست؛ این را یک پزشک که مسئولیتی ندارد به شما می‌گوید.»، «‏قنادی‌ها باز/کتابفروشی‌ها بسته. مترو و اتوبوس باز/پارک‌ها بسته.»، «‏طرف عروسی گرفته توخونه، عموش نمیخواسته بره، زنگ زدن یا میای یا دیگه اصلاً فامیلی‌ای بینمون نیست. عمو هم رفته، کرونا گرفته و مرده. اگر کسی تو این منگنه گذاشتتون حسابش رو برسید. هیچ فامیل و دوست آشنایی ارزش زندگی نداره.»، «‏یعنی کیِ این نگرانی دائم ابتلا به کرونا تموم میشه؟ نگرانی و اضطراب آدمو خسته میکنه، پیر میکنه».‌‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7602/16/574241/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها