رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد:

تأیید صلاحیت 90 درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر در هیأت‌های اجرایی



معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور از تأیید صلاحیت ۹۰درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر خبر داد و گفت: افرادی که تأیید نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به هیأت نظارت، مراتب اعتراض خود را اعلام کنند.
به‌گزارش ایسنا، جمال عرف با توضیح تمهیدات و برنامه‌های ستاد انتخابات کشور در چهار انتخابات، شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اصلی ستاد انتخابات کشور بر برگزاری انتخاباتی مشارکتی و پرشور در کشور است و در این عرصه تمامی تمهیدات لازم از سوی ستاد انتخابات اتخاذ شده است.
عرف با اشاره به ثبت رکورد ثبت‌نام ۲۴۶ هزار و ۴۷۹ نفر داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی روستا به افزایش محسوس حضور زنان در این انتخابات پرداخت و گفت: حدود ۷ درصد داوطلبان انتخابات شوراهای روستا از بانوان بودند که نسبت به میانگین ۴ الی ۵ درصدی دوره‌های گذشته، افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد. او در ادامه گفت: بیش از ۷۱ درصد از ثبت‌نام کنندگان، کمتر از ۵۰ سال سن دارند و این نشان دهنده استقبال خوب جوانان با انگیزه است. معاون وزیر کشور همچنین گفت: در این دوره از ثبت‌نام، حدود ۱۷ درصد و در واقع ۴۳ هزار نفر از اهل سنت هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را از تاریخ ۲۱ اردیبهشت و بمدت ۵ روز اعلام کرد و افزود: با توجه به اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری، ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری و در محل تعیین شده وزارت کشور خواهد بود. به‌گفته عرف طبق تقویم انتخاباتی در نظر گرفته شده، بعد از طی مراحل ثبت‌نام و تأیید صلاحیت‌ها از هفتم خرداد ماه، ستاد انتخابات کشور افراد تأیید شده برای رقابت‌های ریاست جمهوری را آگهی خواهد کرد. رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به مسأله مهم و خطیر تبلیغات انتخاباتی در شرایط کرونایی گفت: در این خصوص تجربه برگزاری انتخابات در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته و ستاد انتخابات وزارت کشور تمامی تمهیدات لازم در جهت رعایت اصول بهداشتی را پیش‌بینی کرده است. او در این باره با بیان اینکه «تبلیغات طبق قانون از هفتم تا روز ۲۶ خرداد ماه خواهد بود. در گذشته میتینگ‌ها و همایش‌های انتخاباتی را داشتیم که در این دوره یا نخواهیم داشت یا اینکه به‌صورت حداقلی خواهد بود»، افزود: برنامه اصلی ستاد بر این است که تبلیغات در فضای مجازی و رسانه‌ها بخصوص صداوسیما دنبال شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: اگر اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری تا روز ثبت‌نام نهایی نشود دیگر ملاک اجرا نخواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7605/2/574504/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها