اخبار




توهین به روحانیت برای دریافت پناهندگی

گروه حوادث / پدر و پسری که با ساخت یک کلیپ به لباس روحانیت توهین کرده اند و در فضای مجازی آن را نشر داده بودند، پس از دستگیری مدعی شدند هدفشان از ساخت این کلیپ دریافت پناهندگی از خارج کشور بوده است.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل کلیپی در فضای مجازی منتشر شد که در آن پسری جوان در خیابان با مردی میانسال که لباس روحانیت به تن داشت درگیری لفظی پیدا کرده و سپس در اقدامی عجیب به‌صورت فرد روحانی سیلی می‌زند. سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت درباره جزئیات این پرونده گفت: پس از انتشار این کلیپ در فضای مجازی بلافاصله عوامل اصلی تهیه و انتشار این فیلم شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات مشخص شد آنها پدر و پسری بودند که پدر با پوشیدن لباس روحانیت به‌صورت ساختگی از پسرش سیلی می‌خورد؛ در ادامه مشخص شد این دو نفر به‌ دنبال پناهندگی در یکی از کشورهای خارجی بودند در حالی که در منزل در حال آماده شدن برای رفتن به غرب کشور برای خروج از کشور بودند، دستگیر شدند.
سردار رحیمی افزود: متهمان به خاطر قول‌ها و وعده‌های دروغینی که از سوی برخی به آنها داده شده بود، مرتکب چنین اقدام سخیفی شده بودند تا بتوانند پناهندگی بگیرند، اما مأموران پلیس در کوتاهترین زمان ممکن آنها را شناسایی و بازداشت کردند.

شلیک مرد روستایی به 3 سگ خانگی

گروه حوادث / مرد حیوان‌آزار که سه قلاده سگ خانگی را با شلیک گلوله کشته بود دستگیر شد.
 جواد دامن پاک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تربت جام در تشریح این خبر به ایلنا گفت: به‌دنبال گزارش مردمی و گزارش پاسگاه انتظامی مبنی بر کشتن فجیع سه قلاده سگ با اسلحه توسط یکی از اهالی روستاهای شهرستان صالح‌آباد، مأموران یگان حفاظت اداره محیط‌زیست تربت جام با بررسی موضوع متخلف را احضار کردند.
وی در بازجویی‌ها به کشتن سه قلاده سگ اعتراف و علت این کار را عصبانیت عنوان کرد. پرونده وی به جرم حیوان‌آزاری، به مرجع قضایی ارائه شده و در حال رسیدگی است.
دامن پاک ادامه داد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده سگ‌های تلف شده دارای مالک بوده و پیگیری قضایی توسط یکی از مالکان نیز در حال انجام است.
رئیس محیط‌زیست شهرستان تربت جام گفت: سال‌هاست برای اتلاف سگ‌های ولگرد نیز آیین‌نامه و دستورالعملی تنظیم و ابلاغ شده است که حسب این دستورالعمل، مسئولیت جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهرها با مدیریت شهرداری‌ها و در روستاها با مدیریت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها و با نظارت شبکه دامپزشکی است؛ در صورتی که این سگ‌ها حتی ولگرد هم نبودند و دارای مالک بوده‌اند.

بازداشت خرس شرور در کرمان

گروه حوادث / شرور معروف کرمان که با ایجاد رعب و وحشت، تهدید به قتل و قدرت‌نمایی باعث برهم زدن نظم و امنیت شهر شده بود از سوی مأموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان دستگیر شد.
سرهنگ «مهدی پورامینایی» فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در تشریح این خبر گفت: با اشراف اطلاعاتی مأموران پایگاه امنیت عمومی شهرستان کرمان یک نفر اراذل و اوباش سابقه‌دار با جرایم متعدد از جمله ایجاد رعب و وحشت، عربده کشی، نزاع و درگیری، تهدید به قتل، آدم‌ربایی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، قدرت‌نمایی با سلاح در فضای مجازی، ایراد خسارت به اموال و اخلال در نظم عمومی و آتش زدن یک منزل مسکونی شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس کرمان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه این متهم به لحاظ بزرگی جثه، لقب خرس را برای ایجاد رعب و وحشت برای خود برگزیده بود، تصریح کرد: مأموران طی عملیاتی موفق شدند این متهم را حین ارتکاب جرم و در حال ایجاد مزاحمت برای یک خانم جوان و تهدید وی، دستگیر کنند.
وی با اشاره به کشف تعدادی سلاح سرد و آلات و ادوات مجرمانه از مخفیگاه این متهم در حاشیه شهر کرمان بیان کرد: پلیس با هر عاملی که امنیت و آسایش همگان را مختل کند، قاطعانه برخورد می‌کند و شهروندان گرامی می‌توانند هرگونه تحرک هر چند جزئی برای اخلال در نظم عمومی را به پلیس اطلاع دهند تا اینگونه افراد فرصت عرض اندام و بزرگنمایی فعالیت‌های مجرمانه خود را پیدا نکنند.

تلاش 12 ساله برای دستگیری اشرار مسلح

گروه حوادث / عاملان شهادت مأمور نیروی انتظامی در شهرستان سیرجان پس از 12 سال دستگیر شدند.
سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در تشریح این خبر گفت: اواخر مرداد سال ۱۳۸۸ در پی تردد شبانه اشرار مسلح حامل مواد مخدر از ارتفاعات حاشیه روستای چاه بهرام شهرستان سیرجان به سمت استان فارس و طی عملیات تعقیب و مراقبت و درگیری مأموران پاسگاه خیرآباد با آنها، علیرضا کورکی‌نژاد مأمور نیروی انتظامی به شهادت رسید و اشرار که در انتقال مواد مخدر ناکام مانده بودند با به آتش کشیدن خودروی حامل مواد از محل فرار کردند.
وی تصریح کرد: اشرار مسلح در پی فرار شبانه تصور می‌کردند که هیچ رد و نشانی از خود به جا نگذاشته‌اند اما به‌رغم گذشت حدود ۱۲ سال از این درگیری با پیگیری‌های شبانه‌روزی پلیس آگاهی سیرجان طی چند مرحله، هفت رابط و پناه دهنده این قاچاقچیان در حوزه استان‌های فارس، بوشهر، تهران و هرمزگان شناسایی و دستگیر و به‌دنبال آن نیز درنهایت ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری مسلحانه  نیز در یکی از استان‌های شرقی کشور دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اعتراف متهمان به درگیری مسلحانه منجربه شهادت این مأمور پلیس تأکید کرد: این ۲ شرور و هفت متهم دیگر که در قالب اعضای یک باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در حوزه استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، تهران و هرمزگان فعالیت می‌کردند پس از تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند و به دلیل انجام شرارت‌های متعدد و شهادت یکی از خادمان نظم و امنیت، اشد مجازات در انتظار آنها خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7608/12/574909/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها