تکذیب ادعای انتخاباتی درباره لاریجانی

قدردانی موحدی کرمانی از موضع سید حسن خمینی




گروه سیاسی/ تحلیل‌های رسانه‌ای که بر مبنای مطالب بازنشر شده در یک کانال تلگرامی ورود علی لاریجانی به انتخابات ریاست جمهوری 1400 را قطعی فرض کردند، نادرست از آب درآمد.
به‌گزارش ایسنا، روز گذشته دفتر لاریجانی در واکنش به این خبرها به واکنشی کوتاه بسنده کرد و نوشت: «اخبار و تحلیل‌هایی که اخیراً در کانال تلگرام یا صفحه توئیتر به‌نام رئیس سابق مجلس منتشر می‌شود ارتباطی با ایشان ندارد. صفحه اینستاگرام Larijani_ir و سایت www.larijani.ir تنها صفحات رسمی لاریجانی در فضای مجازی است.» یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی نیز دیروز از دو شرط محسن هاشمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سخن گفت.
به گزارش ایرنا، محمد نمازی با بیان اینکه «هاشمی جزو نامزدهای اصلی حزب کارگزاران بود اما خودش قصد جدی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را ندارد»، «اطمینان خاطر از احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان و اجماع جبهه اصلاحات ایران» را دو شرط محسن هاشمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.
نمازی درباره حمایت حزب کارگزاران از نامزدی محمد جواد ظریف هم گفت: «مستندی نیست که نشان دهد این موضوع در شورای مرکزی حزب کارگزاران به تصویب رسیده باشد، البته ظریف در صورت اعلام داوطلبی به احتمال قوی یکی از نامزدهای مورد نظر کارگزاران خواهد بود.»
در حالی که چهره‌های شناخته شده‌تر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ده‌ها اما و اگر می‌آورند، بازار اعلام کاندیداتوری از سوی فعالان سیاسی، گرم است. حسن سبحانی استاد دانشگاه و نماینده دوره ششم مجلس از دامغان، صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت محمود احمدی‌نژاد و محمد زارع فومنی مدیرمسئول روزنامه صدای اصلاحات که گفته:«من کاری به اصلاح‌طلبان ندارم» و «به نفع هیچ نامزدی کنار نخواهم رفت» هم از جمله نامزدهای جدید ریاست جمهوری هستند که در مصاحبه با رسانه‌ها به معرفی خود پرداخته‌اند.
اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی هم که هفته گذشته اعلام نامزدی کرده بود در گفت‌و‌گو با برنا گفته: «موتلفه ۵ نفر را در طراز رئیس‌جمهوری معرفی کرده اما مرا ارجح می‌داند.»
در میان خبرها آخرین وضعیت دو ائتلاف اصلی اصولگرایان نیز مورد توجه است.
به گزارش ایرنا، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان درباره یکی شدن تشکل متبوعش با شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) گفت: «بشدت در استان‌ها کار می‌کنیم و در حال ایجاد شبکه، هیأت اجرایی و کمیته‌ها هستیم. پس از طی این مراحل آمادگی داریم در صورت «اراده عملی» دوستان شورای ائتلاف، بار دیگر بحث همراهی با آنها را پیگیری کنیم.»
در رویدادی دیگر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفت‌و‌گو با مجله «حریم امام» با تقدیر از تمکین حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به نظر مقام معظم رهبری در‌خصوص عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: مسأله تمکین ایشان خیلی جای تشکر دارد و از ایشان هم انتظاری غیر از این نمی‌رود. وی افزود: خداوند پدر بزرگوارشان را رحمت کند که ایشان نسبت به مقام معظم رهبری صریحاً حالت تواضع، اطاعت و فرمانبری داشتند. عباراتی که مرحوم حاج احمد آقا می‌گفتند را من یادم هست.
در این زمینه جملات و عبارات متعددی داشتند و ایشان هم پسر همان حاج احمد آقا هستند.
موحدی کرمانی در واکنش به خط خبری برخی رسانه‌های مدعی اصولگرایی علیه سید حسن خمینی گفت: من فردی را نمی‌شناسم که اصولگرا و پایبند به اصول انقلاب باشد و این مشی را نسبت به برادر عزیزمان حاج حسن آقا داشته باشد.
من مطلع هم نشده‌ام اما دعا می‌کنم اولاً خداوند دل‌ها را هدایت کند و به راه بیاورد و به اینها بینش دینی و بینش سیاسی بدهد.
کشور ما کشوری نیست که بتواند این دروغ‌ها را تحمل کند. از نظر من هرکس این نسبت‌ها را به ایشان داده توطئه تخطئه است.
وی با تأکید بر اینکه هجمه رسانه‌ای به حاج حسن آقا 100 درصد محکوم است، گفت: وقتی روز قیامت به آنها گفته شود که به چه دلیل این حرف را زده‌اید و این جمله را گفته‌اید، باید جواب بدهند و جواب هم ندارند و سر به زیر خواهند بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7611/2/575195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها