اخبـــار



رئیس قوه قضائیه:
باید دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد کرد

 رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی برخی ترک فعل‌ها مشکلاتی به وجود می‌آورد که انجام یک فعل به آن اندازه مشکل‌زا نیست و به‌نظر می‌رسد باید در کنار دادسرای کارکنان،دادسرایی هم برای «کارنکنان» ایجاد کرد و به ترک فعل‌های مسئولان و دست اندرکاران که با عدم انجام بموقع وظیفه در زمان خود فرصت‌سوزی می‌کنند، رسیدگی کنیم. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه ،سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در جلسه «هم‎اندیشی با استادان، صاحبنظران و مدیران شبکه بانکی برای بررسی حقوقی و قضایی موانع تولید در حوزه بانکی»، حمایت از تولید و رفع موانع برای رونق تولید را نیاز جدی امروز کشور دانست و گفت: همه بخش‎ها از دستگاه‌های اجرایی تا نظام بانکی و سیستم حقوقی و قضایی باید با اقدام و عمل در مسیر تحقق شعار سال حرکت کنند. وی اضافه کرد: در سال‎های اخیر کارخانه‎ها و کارگاه‎های زیادی به تملک بانک‌ها درآمدند، فارغ از اینکه بانک‌ها در تعطیلی یا نیمه تعطیلی آنها نقش داشته‌اند یا این مشکل به دلایل دیگری به وجود آمده، این وظیفه بانک‌هاست که همت خود را صرف رونق دوباره این واحد‌ها کنند. رئیسی با اشاره به بازدید‌های متعدد خود از واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در سفر‌های استانی گفت: درصد تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها بالاست و بخش مهمی از این واحد‌ها  در تملک بانک‌ها قرار دارند. این بانک‎ها هستند که لازم است همه تلاش خود را برای راه‌اندازی آنها در به حرکت درآمدن چرخه تولید و اشتغالزایی به کار گیرند.
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: الان پرونده‌های زیادی در مراکز قضایی در دست بررسی است، اما اجازه نداده‌ایم که نفس واحد‌های تولیدی و کارخانه ها بریده شود، بلکه تأکید کرده ایم چراغ تولید همواره باید در کشور روشن بماند و بانک‎ها هم در پیگیری مطالبات خود باید همین گونه عمل کنند.

پیام‌های تبریک به مناسبت سالروز تأسیس سپاه

مقام‌های وزارت دفاع، معاون هماهنگ کننده ارتش و روابط عمومی ارتش، با صدور پیام‌های جداگانه‌ای، فرا رسیدن دوم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران تبریک گفتند.
از جمله سردار تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع که در پیامی به سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در پیام خود تأکید کرد: انقلاب اسلامی طی بیش از چهار دهه اخیر به طور مستمر با انواع دسیسه‌ها و فتنه‌آفرینی‌های جبهه استکبار جهانی مواجه بوده که در مصاف با این دشمنی‌ها، سپاهیان عزیز همواره پیروز و سربلند بیرون آمد‌ه و با عملکرد پر‌فروغ و تعیین‌کننده در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و هویت ملی، دینی و انقلابی ایرانیان موجب افتخار ملت و مملکت اسلامی و عبور شگفت انگیز کشور از شرایط و گذرگاه‌های سخت و حساس تاریخ شده‌اند.  روابط عمومی ارتش نیز در پیامی، با اشاره به اینکه کارنامه درخشان سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد انقلابی در چهار دهه گذشته مؤید تلاش مخلصانه و مؤمنانه کارکنان خدوم سپاه با تفکر انقلابی و ولایتمداری برای حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن است، تأکید کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و مجموعه نیروهای مقتدر مسلح کشورمان دست در دست یکدیگر چون ید واحده، سربلندی نظام و یأس و ناامیدی دشمنان را رقم زده‌اند. دریادار سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش هم در پیام خود، با اشاره به اینکه دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با غایت بصیرت و دوراندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد، اظهارکرد: امروز پس از گذشت ۴۲ سال به برکت و ثمره خون شهدای سرافراز و همت و تلاش مردان بی‌ادعا به شجره طیبه تنومند انقلاب تبدیل و توانسته همراه و همگام با سایر نیروهای مسلح پایه‌های مستحکم انقلاب را تقویت و در طریق پاسداشت جغرافیای عشق و شور جانفشانی و شکوه خیره کننده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سپهر جهانی متبلور و تا فراز چکادهای عزت و افتخار اوج ‌گیرند. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس هم در صفحه شخصی خود نوشت: سپاه پاسداران از زمان تأسیس در هر مشکلی از سیل و زلزله و بیماری تا جنگ‌افروزی و تهدیدهای بی‌امان دشمنان، قوی‌ترین پشتیبان مردم بوده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7611/2/575199/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها