محمد ‌هاشمی: برنامه‌های صدا و سیما در تعارض با انسجام ملی است




رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اعتقاد دارد که ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نیازمند انسجام ملی است ولی متاسفانه آیتم‌ها و برنامه‌های سیاسی سازمان صدا و سیما در تعارض با این مسأله است.
محمد ‌هاشمی رفسنجانی در مورد مستندسازی‌ها و برنامه‌های صدا و سیما علیه ظریف و تیم مذاکره کننده اظهار داشت: من مدت‌هاست که برنامه‌های صدا و سیما را خیلی و جزئی دنبال نمی‌کنم. بنابراین نمی‌توانم به جزئیات این برنامه تلویزیونی اخیر اشاره کنم ولی در کلیات باید گفت که ساخت چنین آیتم‌ها و برنامه‌هایی در صدا و سیما که پیش‌تر مشابه آن را شاهد بودیم به وحدت ملی در موضوعات کلان و ملی در عرصه داخلی و خارجی آسیب جدی وارد می‌کند. رئیس اسبق سازمان صدا و سیما در گفت‌وگو با سایت انتخاب ادامه داد: امروز خیلی از کشورها در دنیا با ایران دشمنی دارند یا حداقل ارتباط حسنه‌ای با ایران ندارند. بنابراین ما نباید در چنین شرایطی وحدت و انسجام ملی را خدشه‌دار کنیم ولی متأسفانه در برخی رسانه‌ها از جمله رسانه ملی به چنین نکته مهمی به درستی توجه نمی‌شود.
وی اضافه کرد: من درخصوص این مسأله می‌خواهم به فرمایش مهم امام(ره) درباره صدا و سیما اشاره کنم؛ ایشان فرمودند که صدا و سیما باید یک دانشگاه عمومی باشد. صدا و سیما باید یک دانشگاه باشد که در آن برنامه‌های آموزنده در اختیار مخاطبان قرار بدهد. صدا و سیما باید عمومی باشد و همه آحاد و اقشار مردم بتوانند از آن استفاده کنند و دغدغه و نظرات آنان درباره موضوعات مختلف در صدا و سیما مورد توجه قرار بگیرد. وی افزود: من اعتقاد دارم که با توجه به فرمایش امام (ره) صدا و سیما نمی‌تواند مطابق سلیقه یک جریان یا جناح سیاسی خاص اداره و برنامه‌ریزی شود؛ چراکه در این صورت عملاً آن وجهه دانشگاهی و عمومی خودش را از دست خواهد داد. محمد ‌هاشمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر می‌خواهیم موضوعی مانند برجام را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم، یکی از موارد مهم آن است که بدانیم موافقان و مخالفان آن موضوع چه کسانی هستند. ما در عرصه جهانی شاهد مخالفت جدی عربستان، امارات و اسرائیل هستیم و دیدیدم که آقای ترامپ در امریکا به صورت جدی به هر اقدامی برای رد و کنار گذاشته شدن برجام دست زد. وی ادامه داد: برجام اگر یک سند بین‌المللی بدی برای ایران بود، دلیلی نداشت که اسرائیل با آن مخالفت کند. من از مخالفان داخلی برجام می‌خواهم به این اصل توجه کنند که مخالفت آنان با برجام به نوعی همصدایی با اسرائیل علیه منافع ملی ایران است.
وی افزود: ما همچنین در مقاطع زمانی مختلف شاهد بودیم که مقام معظم رهبری نیز از برجام و اعضای تیم مذاکره کننده بویژه آقای ظریف قدردانی کردند. همچنین خواسته عمده مسئولان و مقامات عالی کشور حل مسأله برجام است و چنانچه اختلافی در این خصوص مطرح است، اشاره به آن دارد که امریکا در مسیر احیای برجام مبادا مرتکب بدعهدی در اجرای تعهداتش بویژه مسأله رفع تحریم‌ها شود. ما باید بپذیریم که برجام یک سند بین‌المللی معتبر و خوبی است. هاشمی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که کشور نیازمند انسجام و وحدت ملی است ولی نگاهی که در برنامه‌های سیاسی از سوی صدا و سیما دنبال می‌شود، عملاً با این فرمایش مقام معظم رهبری و آن فرامین امام(ره) تناقض و تعارض دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7611/3/575203/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها