80 نماینده امضا کردند

شکایت از هیات رئیسه مجلس به دلیل تخلف در بودجه



نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: اعتقادمان بر این است، بودجه نوشته شده و به تصویب رسیده توسط مجلس، با بودجه‌ای که به دولت ارجاع شد تفاوت دارد، بنابراین از هیات رئیسه درخواست کردیم تا این موضوع را بررسی کند و نتیجه را به مجلس ارائه دهد.کاظم دلخوش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا در رابطه با ادعای یک نماینده مبنی بر تخلف هیأت رئیسه در احکام بودجه ۱۴۰۰ پس از تصویب آن در صحن گفت: در جایگاه اعضای کمیسیون تلفیق امین مجلس بودیم، چند ماه به صورت شبانه‌روزی روی بودجه کار کردیم اما نهایتاً جداول در ۲۵ فروردین با تأخیر به دولت ارسال شد و همچنین در برخی از احکام بودجه تغییراتی صورت گرفته بود که با آنچه که نمایندگان به تصویب رسانده بودند، تفاوت داشت.
او ادامه داد: اعتقادمان بر این است بودجه نوشته شده و به تصویب رسیده توسط مجلس با بودجه‌ای که به دولت ارجاع شد تفاوت دارد. از هیات رئیسه درخواست کردیم تا این موضوع را بررسی کند و نتیجه را به مجلس ارائه دهد. حدود۸۰ نفر از نمایندگان طرح شکایتی را به امضا رساندند و از هیأت رئیسه توضیحات لازم را درخواست کردند که چرا برخی از احکام بودجه جابه‌جا شده است. دلخوش در رابطه با این بحث که آیا این تغییرات در ادوار مجلس مرسوم است، گفت: خیر چنین تخلفی مرسوم نیست، تیمی که پس از تصویب، بودجه را تنظیم کرده است احکام را مورد دستکاری قرار داده و این باید مشخص شود. چنین دستکاری در بودجه سابقه نداشته است.
نماینده مردم رشت در مجلس هم با اشاره به تخلف ‌در بودجه۱۴۰۰ گفت: اگر از پاسخ‌ها قانع نشویم از اهرم فشار قانونی استفاده می‌کنیم. جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با تخلف هیأت رئیسه و دستکاری در احکام بودجه ۱۴۰۰ گفت: نمایندگان نامه‌ای را به امضا رساندند و از تخلفات بودجه‌ای صورت گرفته شکایت کردند. نمایندگان در آن نامه اعلام کردند که تنظیمات‌ بودجه باید براساس چارچوب قانون به‌‌ انجام می‌رسیده، ولی طبق شواهد، قوانین رعایت نشده است و تغییراتی در بودجه ایجاد شده که دور از چشم تلفیق و صحن مجلس صورت گرفته است. او ادامه داد: کمیسیون برنامه و بودجه در راستای این تخلف جلسه‌ای را برگزار و گلایه‌مندی خود را اعلام کرد. مقرر شد تا کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه‌ای از قالیباف دعوت کند تا او به سؤالات پاسخ دهد. کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تخصصی در این زمینه است و نمایندگان سؤالات و ابهاماتی دارند، این تخلفات باید رسیدگی شود تا جلوی چنین کارهایی در خانه ملت که محل قانونگذاری است گرفته شود.  کوچکی‌نژاد بیان کرد: تخلفات و تغییرات در ردیف‌های بودجه و یا در تبصره‌ها، انجام شده و من به موارد اشاره نمی‌کنم. اگر از پاسخ‌ها قانع نشویم از اهرم فشار قانونی استفاده می‌کنیم که روش‌های مختلفی است و آنها را پیگیری می‌کنیم. طبق آیین‌نامه داخلی عمل می‌کنیم زیرا مشخص شده که مسیر تخلف نمایندگان نهایتاً به کجا می‌انجامد. گفتنی است پیش از این علی خضریان عضو کمیسیون اصل نود مجلس از دستکاری در ردیف جداول بودجه بعد از تصویب در صحن مجلس خبر داده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7611/3/575205/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها