رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند




وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد با اجرای طرح رجیستری توانست قاچاق تلفن همراه را به صفر برساند، در دو سال ابتدایی اجرای این طرح بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه در کشور رجیستر شد.
به‌گزارش «ایران» وزارت ارتباطات در پنجاهمین قسمت از ویدئوهای ایران هوشمند، به شرح فرایند اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و مزایای آن پرداخته است.
سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به‌عنوان طرح «رجیستری» شناخته می‌شود. این طرح برای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق که از رویه‌های غیرقانونی وارد کشور می‌شوند تدوین و اجرایی شده است. در طرح رجیستری پس از روشن کردن تلفن با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه یا کارت گارانتی و از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۷۷۷۷* با انتخاب گزینه فعال‌سازی و وارد کردن شناسه IMEI روی جعبه، می‌توانید تلفن همراه خود را فعال کنید. این طرح با ابتکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهرماه ۹۶ آغاز و تا پایان سال ۹۸ بیش از ۲۶۰ میلیون تلفن همراه و سیم کارت فعال را شامل شد.
ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از ورود گوشی‌های بی‌کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف طرح رجیستری است. از این طریق می‌توانید اصالت گوشی تلفن همراه خود را استعلام کنید.
ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه‌های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت هستند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7611/13/575237/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها