دیگه چه خبر





کنایه بادامچیان به هیأت رئیسه مجلس

   خبر اول اینکه، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب اصولگرای مؤتلفه اعلام نامزدی تعدادی از اعضای هیأت رئیسه مجلس اصولگرا برای ریاست جمهوری را دستمایه کنایه به آنها کرد. علاوه بر محمد باقر قالیباف که گفته می شود یکی از نامزدهای احتمالی است، امیر حسین قاضی زاده هاشمی و علی نیکزاد نواب رئیس مجلس هم به همراه احمد امیر آبادی فراهانی دیگر عضو هیأت رئیسه برای نامزدی در 1400 اعلام آمادگی کرده اند. همچنین فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس هم گفته که کاندیدای انتخابات می شود. به گزارش ایسنا، بادامچیان دیروز خطاب به نمایندگانی که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند، گفت: شما در انتخابات به ملت گفته‌اید که می‌خواهید رأی بگیرید و چهارسال نماینده مردم باشید؛ اما حالا که رأی را گرفتید در میانه راه هوای ریاست جمهوری به سر شما می‌زند و عزم انتخابات می‌کنید؟وی ادامه داد: البته اختیار پای خودشان است، من هیچ اعتراضی ندارم و دخالتی هم نمی‌کنم اما نگاه من این است که اگر من نماینده مجلس شدم نباید بروم به دنبال انتخابات دیگری. نکته اینکه خوب نیست که آدم می‌بیند در هیات رئیسه مجلس چند نفر کاندیدا هستند.

لبنان و یمن اولویت مذاکره کنندگان ایران و سعودی

  خبر دیگر اینکه، «سوداد الصلحی» در میدل ایست آی نوشت: مقامات عراقی که در جریان گفت‌و‌گو‌های ایران و عربستان هستند به این رسانه گفتند که لبنان و یمن اولویت اصلی مذاکره کنندگان ایرانی و سعودی است که چندی پیش در بغداد پای میز مذاکره نشستند.به گزارش انتخاب در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه جلسات دو طرف هنوز در مراحل ابتدایی است، آمده: روند اولیه گفت‌و‌گوها امیدوار کننده توصیف شده و همچنان هم ادامه دارد. برخی مقامات گفتند که یک هیأت ایرانی برای گفت‌و‌گو در مورد آخرین تحولات با متحدان عراقی ایران و آماده‌سازی زمینه برای از سرگیری گفت‌و‌گوها در دور بعدی، روز دوشنبه وارد بغداد می‌شود.یک مقام عالیرتبه عراقی به میدل ایست آی گفت: همه چیز خوب است. هر دو طرف تمایل زیادی به حل اختلافات خود دارند. عراق صلاحیت ایفای نقش مثبت در منطقه را دارد.بر اساس این گزارش، نشانه‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی در حال حاضر در موقعیت ضعیف تری نسبت به ایران قرار دارد و به نظر می‌رسد به موفقیت در این مذاکرات هم بیشتر نیازمند است، چرا که بر اساس شواهد دولت جدید امریکا در همکاری با ریاض به‌عنوان متحد اصلی خود در منطقه بی‌علاقه است. با توجه به اینکه دولت بایدن به‌دنبال از سرگیری توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران است، یک مقام عراقی گفت: سعودی‌ها می‌بینند که زمان خروج از مدار امریکا فرا رسیده است.

میرسلیم، قالیباف را تهدید کرد!

  دست آخر اینکه،  مصطفی میرسلیم به این ادعا که ارقام جداول بودجه و برخی تبصره‌ها بعد از تصویب مجلس، تغییرات گسترده کرده، واکنش نشان داد. به گزارش جماران؛ مصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «‌این ‎مجلس اعتبارنامه رئیس کمیسیون تلفیق دهم را رد کرد، حتماً با مسئولان دست بردن در جداول ‎بودجه ۱۴۰۰ برخورد خواهد کرد.» بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس با طرح این ادعا که ارقام جداول بودجه و برخی تبصره‌ها بعد از تصویب مجلس، تغییرات گسترده کرده، آن را رکوردی جدید در عدم تمکین به قانون آیین نامه و ایجاد رانت برای چند نفر عنوان کرده و خواستار اقدام رئیس مجلس در این زمینه شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7613/3/575402/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها