اخبار




کشف سنگ های برلیان در کیف مسافر دوبی

گروه حوادث/ مسافر دوبی که با جاسازی 150 گرم برلیان داخل قوطی شامپو قصد خروج آنها را از کشور داشت در فرودگاه امام دستگیر شد.
سردار حسن مهری، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس فرودگاه امام حین کنترل مسافران خروجی به مقصد دوبی به محتویات کیف همراه یک مسافر مشکوک شدند. پس از بررسی‌های لازم با حضور کارشناسان قاچاق و متخصص پلیس آن فرودگاه، مقدار 150 گرم سنگ برلیان که در داخل شامپو و کیف دستی این مسافر جاسازی شده بود کشف و به دلیل عدم ارائه اسناد مثبته، ضبط شد.
فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا ارزش تقریبی این سنگ‌ها را برابر نظر کارشناسان بیش از 5 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مسافر حامل برلیان‌های قاچاق دستگیر و همراه با پرونده انتظامی به مراجع قضایی معرفی شد.

آزادی 80 زندانی در قم

گروه حوادث/ رئیس کل دادگستری استان قم از آزادی ۸۰ زندانی در قم خبر داد.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم روز گذشته اظهار کرد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضائیه مبنی بر اینکه افرادی که در زندان بودن تأثیری بر آنها ندارد و آزادی آنها نیز خللی در امنیت جامعه ایجاد نمی‌کند، باید به طرق مختلف از زندان‌ها آزاد شوند. یکی از این راه‌ها، اعطای مرخصی پایان حبس به زندانیان واجد شرایط است و با این امتیاز ساعتی قبل از افطار ۸۰ نفر از زندانیان قم از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
رئیس کل دادگستری قم افزود: پایش و غربالگری این افراد توسط شورای طبقه‌بندی زندان‌ها در حال انجام است و سعی بر این است در طول ماه مبارک رمضان باز هم شاهد این گونه آزادی‌ها باشیم، بویژه در شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و عید سعید فطر با تلاشی که صورت می‌گیرد تعداد بیشتری از زندانیان آزاد شوند.
در این آیین، زندانیان با اهدای شاخه گل و بدرقه از زیر قرآن کریم، متعهد شدند که دیگر مرتکب جرمی نشوند و سعی کنند زندگی خود را از نو بسازند.

سرقت‌های عجیب دو کودک دستفروش

گروه حوادث/  دو کودک دستفروش که گوشی تلفن همراه رانندگان را پشت چراغ قرمز سرقت می کردند به بهزیستی تحویل شدند.
سرهنگ «جلیل موقوفه‌ای»، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: روز شنبه  دو کودک 6 و 13 ساله که در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی سر چهارراه دستفروشی می کردند به اتهام سرقت گوشی  تلفن همراه بازداشت شدند.  شیوه سرقت این دو کودک به این صورت بود که گوشی رانندگان پشت چراغ قرمز را می‌قاپیدند و پا به فرار می گذاشتند. آنها بعد از دستگیری به دادسرای اطفال معرفی و از آنجا راهی بهزیستی شدند.
این مقام انتظامی به دعوت از شاکیانی که بدین شیوه  تلفن همراهشان سرقت شده بود، اشاره کرد و گفت: تا کنون 60 مالباخته این دو کودک را به عنوان سارقان تلفن همراهشان شناسایی کرده‌اند.

نسخه 20 میلیون تومانی پزشک قلابی

گروه حوادث/ پزشک قلابی که در فضای مجازی داروی فاسد می‌فروخت از سوی پلیس فتا دستگیر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل مرد میانسالی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، با توجه به بیماری فرزندم و نیاز به تأمین سریع داروهای درمانی وی، در فضای مجازی با شخصی ناشناس که مدعی بود پزشک و داروساز است، آشنا شدم. پس از صحبت‌های اولیه مبلغ 200 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم و او هم برایم داروها را فرستاد اما پس از دریافت داروها و مراجعه به بیمارستان متوجه شدم که داروها فاسد و تاریخ گذشته است.
سرهنگ «داوود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس از این شکایت تیم کارشناسان وارد عمل شده و ضمن شناسایی هویت اصلی متهم دریافتند وی اصلاً پزشک نبوده و با جعل این عنوان کلاهبرداری می‌کند، در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه متهم در مناطق شمالی تهران شناسایی و نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و متهم در مخفیگاهش دستگیر شد. در بررسی از این مکان 15 هزار داروی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز کشف شد.
رئیس پلیس فتای تهران با تأکید بر اینکه شهروندان داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه‌ها تهیه کنند، گفت: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7613/12/575442/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها