یافتن وسایل گمشده با ردیاب های هوشمند


میترا جلیلی / همه ما گاه برای پیدا کردن وسایل گمشده خود به دردسر افتاده‌ایم و فعالان حوزه فناوری تاکنون ردیاب‌های گوناگونی برای حل این مشکل طراحی کرده‌اند که از آنها می‌توان به ردیاب‌هایی مانند Tile و Pixie اشاره کرد. این ردیاب‌ها که سال‌هاست مورد استفاده کاربران هستند البته ضعف‌هایی هم دارند. به‌عنوان مثال اگر شیء گمشده شما در فاصله و دامنه بلوتوثی قرار گرفته باشد می‌توانید آن را پیدا کنید درغیر این صورت این ردیاب نمی‌تواند کمکی به‌شما بکند. اما حالا سامسونگ ردیابی به‌نام Galaxy SmartTag  ارائه داده که نخستین ردیابی محسوب می‌شود که از تکنولوژی UWB بهره می‌گیرد و کارآیی بیشتری دارد.
این ردیاب نیز همچون ردیاب‌های دیگر کار می‌کند و برای فعال شدن، باید این وسیله کوچک را به اشیایی که نمی‌خواهید گم شود ازجمله دسته کلید، کیف پول، کوله پشتی، دوچرخه، لباس کودکان و... بچسبانید. به این ترتیب به محض اینکه احساس کردید فرزند شما یا یکی از وسایل‌تان گم شده‌اند از تلفن هوشمند خود برای پیدا شدن آنها استفاده کنید.
در ردیاب‌های قبلی، گوشی کاربر ازطریق بلوتوث و همچنین اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند می‌توانست وسیله‌ها را پیدا کند. به‌عنوان مثال در صورتی که شیء مورد نظر در فاصله قابل تشخیص توسط بلوتوث قرار داشت، کاربر با فشردن یک دکمه در اپ می‌توانست شیء را پیدا کند. با فشردن این اپ به محض نزدیک شدن به وسیله گمشده، صدای زنگ هشدار بالاتر می‌رود و کاربر می‌تواند با شناسایی دقیق محل وسیله، به‌ سمت آن حرکت کند اما همه این موارد به این شرط است که وسیله‌تان را در فاصله‌ای دورتر از دامنه بلوتوث گم نکرده باشید.
گفتنی است Galaxy SmartTag علاوه بر بلوتوث، از تکنولوژی UWB نیز بهره می‌گیرد که این فناوری از فرکانس‌های بالاتری بهره می‌گیرد.
این بدان معناست که گوشی هوشمند می‌تواند جای اشیای گمشده مجهز به ردیاب را با دقت بیشتری پیدا کند. این ردیاب همچنین به یک حالت واقعیت افزوده (AR) مجهز است که می‌تواند کاربر را بهتر راهنمایی کند چراکه به محض نزدیک‌تر شدن به اشیای گمشده، جرقه‌هایی روی صفحه نمایش نمایان می‌شود. این ردیاب که در ۱۶آوریل رونمایی شده، بهایی معادل ۳۹.۹۹ دلار دارد و برای استفاده از آن گوشی هوشمند شما باید Galaxy S21پلاس، S21 Ultra، Note20 Ultra و یا Galaxy Z Fold2 باشد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7613/13/575447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها