دیگه چه خبر؟




سورپرایز انتخاباتی صدا و سیما برای مخالفان دولت

 خبر اول اینکه، این روزها با وجود انتقادات گسترده نسبت به رویکرد سازمان صدا و سیما به دولت، به نظر می‌رسد مدیران این رسانه بی توجه به این انتقادات همچنان راه خود را می‌روند و ابایی از شائبه‌های جانبداری از یک جریان سیاسی ندارند. به گزارش «ایران» در تازه‌ترین نمونه از این برنامه‌ها، یکشنبه شب و بعد از پخش سریال ویژه ماه رمضان از شبکه 3 سیما، برنامه‌ای با عنوان «پرونده ویژه» روی آنتن رفت با بحث و بررسی وضعیت مسکن. نکته قابل تأمل اما اینکه تنها میهمان این برنامه که بخش عمده و محور آن هم نقد اساسی به سیاست‌های دولت مستقر بود، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر مسکن در دولت محمود احمدی‌نژاد بود. مهم‌تر اینکه نیکزاد از جمله نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری است که ورود خود به عرصه رقابت را تکذیب نکرده است.

وضعیت کشور در صورت تداوم تحریم‌ها

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر تحریم‌ها در ایران ادامه پیدا کند، دولت و بانک مرکزی هیچ ذخیره دیگری برای اداره کشور ندارند و کل اقتصاد باید روی دلار آزاد برود و تورم جدیدی را دوباره به مردم تحمیل کند.  حسین مرعشی در گفت‌وگو با «اکو ایران» افزود: ما در آن شرایط دیگر نمی‌توانیم با فراوانی کالاها کشور را اداره کنیم و حتماً باید به سمت یک اقتصاد مدیریت شده برویم و کشور را با سهمیه‌بندی اداره کنیم. وی همچنین ضمن حمایت از عملکرد دولت حسن روحانی بویژه در حوزه اقتصادی گفت: در تحریم‌های جدید صادرات نفت ایران به 70 هزار بشکه در روز رسید، هیچ کدام از دوستان ایران حتی چین و روسیه هم نتوانستند هیچ کمک مؤثری به ایران کنند. برخلاف ظواهر قضیه که دولت آقای روحانی در دور دوم، دولت ناموفقی در عرصه اقتصاد بود ولی کسانی که با واقعیت‌های اقتصادی ایران آشنا هستند، بخوبی می‌دانند که دولت دوم آقای روحانی هم دولت موفقی بود که توانست تورم را در حد 40 درصد حفظ کند.

محکومیت جدید نازنین زاغری

 شنیدیم که، حجت کرمانی، وکیل نازنین زاغری در‌خصوص آخرین وضعیت پرونده موکل خود، اظهار‌ کرد: رأی بدوی پرونده دوم نازنین زاغری صادر شد؛ براساس رأی صادره نازنین زاغری به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق شرکت در تجمع مقابل سفارت ایران در لندن در سال ۸۸ و مصاحبه با شبکه BBC فارسی به یک سال حبس تعزیری و یک سال منع خروج از کشور محکوم شده است. به گزارش ایلنا، وکیل مدافع نازنین زاغری افزود: جلسات رسیدگی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و این رأی بدوی است؛ قطعاً به این رأی اعتراض خواهیم کرد. گفتنی است نامبرده که شهروند ایرانی – انگلیسی است پیش از این و در پرونده‌ای دیگر به 5 سال حبس محکوم شده بود که این دوره را گذراند و آزاد شد.

طرح عجیب مجلس برای ممنوعیت انتشار اخبار مطبوعات امریکایی و انگلیسی

 دست آخر اینکه، ۴١ نفر از نمایندگان طرح «ممنوعیت ورود خبرنگاران رسانه‌های امریکایی و انگلیسی حامی تحریم به ایران» را تهیه و تدوین کرده‌اند. به گزارش «انتخاب»، این طرح در جلسه علنی روز (یکشنبه 29 فروردین ماه) اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد. در مقدمه متن این طرح آمده است: با توجه به اینکه رسانه‌های خارجی بویژه رسانه‌های امریکایی و انگلیسی علیه منافع ملی ایران اقدامات متعددی را انجام می‌دهند و عاملان اصلی رسانه‌های مذکور یعنی خبرنگاران در اقدامات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و اعمال تحریم‌های ظالمانه امریکا و کشورهای اروپایی دارند، لذا برای مقابله با تحریم‌ها و جلو‌گیری از تشدید آنها ضروری است عاملان مؤثر در اقدامات ضد ایرانی، از فعالیت در ایران ممنوع شوند. بر‌اساس ماده واحده این طرح «ورود خبرنگاران رسانه‌های امریکایی و انگلیسی حامی تحریم علیه کشور ایران به خاک جمهوری اسلامی ایران ممنوع است و رسانه‌های داخلی مجاز به انتشار اخبار رسانه‌های مذکور نیستند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7614/3/575510/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها