ایران در ایران




43 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در استان همدان آموزش دیدند

همدان - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آموزش ۴۳ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در استان با استفاده از ظرفیت شبکه شاد در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ خبر داد.
محمد پورداوود گفت: با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی آموزش حضوری در مدارس، فعالیت مراقبان سلامت مدارس در شبکه شاد پررنگ بوده و تأثیر فراوانی بر تغییر رفتار و اصلاح شیوه زندگی دانش‌آموزان و حتی خانواده‌ها گذاشته است. وی با اشاره به شعار هفته سلامت در سال ۱۴۰۰ با عنوان «ساخت جهانی عادلانه‌تر و سالم تر»، تصریح کرد: شبکه شاد علاوه بر ادامه روند آموزش دروس، زمینه مناسبی را برای انتقال مفاهیم سلامت و ارتقای دانش سلامت و بهبود وضعیت بهداشت فردی دانش‌آموزان فراهم کرده است.

هنرمند موسیقی سنتی کاشان بر اثر کرونا درگذشت

کاشان - سیداحمد حلی هنرمند موسیقی سنتی شهرستان کاشان بر اثر ابتلا به کرونا در سن ۶۹ سالگی به دیار باقی شتافت.
به گزارش ایرنا، این هنرمند فقید از چند سال پیش از بیماری کلیه رنج می‌برد که با مثبت شدن آزمایش کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شد و بامداد یکشنبه در مبارزه با این ویروس منحوس جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
 سیدمحسن مکی مدیر بیمارستان شهید بهشتی کاشان، اظهار داشت: استاد حلی از چند روز پیش به‌دلیل ابتلا به کرونا در بخش ویژه این بیمارستان بستری شد و با توجه به بیماری کلیوی تحت نظر متخصصان بود، اما با وجود همه اقدام‌های درمانی و احیا درگذشت. سیداحمد حلی متولد ۱۳۳۱ در کاشان، موسیقی را نزد محمد قراملکی و استاد حجازی فرا گرفت و سپس این هنر را در رادیو در محضر صالح عظیمی تکمیل کرد.
وی سال ۱۳۶۱ وارد رادیو و تلویزیون شد و همکاری خود را تا سال ۱۳۷۰ ادامه داد. این هنرمند برجسته موسیقی با دایر کردن دوره‌های موسیقی در کاشان، سهم قابل توجهی در آموزش و اشاعه موسیقی بخصوص آواز سنتی ایفا کرد.

سمنان به عنوان شهر خلاق در حوزه صنایع دستی انتخاب شد

سمنان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: سمنان به عنوان شهر خلاق فرهنگ و هنر در حوزه صنایع دستی انتخاب شد.
فرشید فلاح  به رسانه‌ها گفت: سمنان به همراه شهرهای میبد یزد، زنجان، سیرجان، لالجین، ملایر و کیش، در زمره شبکه صنایع دستی و سنتی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در طراحی شهرهای خلاق ۹ حوزه طراحی و پیش‌بینی شد افزود: این حوزه‌های موضوعی شامل ادبیات، موسیقی، صنایع دستی و سنتی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی مد و لباس، سینما، رسانه و مطبوعات و چاپ و بسته‌بندی، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر تشکیل شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7614/9/575538/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها