خبر




میزبانی بیش از هزار خدمت الکترونیکی بین دستگاهی

مرکز ملی تبادل اطلاعات، میزبان بیش از یک هزار خدمت الکترونیکی بین دستگاهی شد.
به گزارش ایسنا، با انجام اقدامات سازمان فناوری اطلاعات و در عین حال همکاری دستگاه‌های اجرایی کشور، بیش از هزار خدمت الکترونیکی در مرکز ملی تبادل اطلاعات استقرار یافت و نیز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تراکنش خدمات الکترونیکی در سال به‌صورت متمرکز و یکپارچه در این مرکز ثبت شد.
بررسی وضعیت پیشرفت صعودی توسعه خدمات دولت الکترونیکی نشان می‌دهد تا پایان دولت دوازدهم، تعداد خدمات به حدود ۱۲۰۰خدمت افزایش می‌یابد. همچنین بررسی وضعیت تعداد خدمات ارائه‌ شده و تراکنش‌های انجام‌ شده در یک سال گذشته حاکی از آن است که در سال ۱۳۹۹، بیش از یک میلیارد و ۳۰۶ میلیون تراکنش در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام شده و بیشترین تعداد تراکنش‌ها در دی‌ماه صورت گرفته است. در عین حال تعداد سرویس‌های ارائه‌ شده در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد اسفندماه با ۱۰۰۹ خدمت، در صدر ماه‌های ارائه‌ شده خدمات قرار دارد.
گفتنی است وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است به منظور تسهیل اجرای بند ب ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه برای به اشتراک‌گذاری بانک‌های اطلاعاتی پایه با هدف جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات بین دستگاهی، مرکز ملی تبادل الکترونیکی اطلاعات پایه و بین دستگاهی را ایجاد کند که این وظیفه به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است.

  از تیرماه
بخش «پرسش و پاسخ» از جست‌ و جوی گوگل  حذف می‌شود

گوگل تصمیم دارد در تیرماه سال جاری بخش پرسش و پاسخ را که در جست‌وجو نمایان می‌شود حذف کند.
به گزارش مهر، هنگامی که کاربران سؤالی در موتور جست‌وجوی گوگل تایپ می‌کنند، گاهی اوقات سؤالاتی کامل در جست‌وجوی‌شان نمایش داده می‌شود که کاربران قبلی آن‌ها را پرسیده‌اند و پاسخ دریافت کرده‌اند.
اکنون به‌نظر می‌رسد این سؤالات دیگر در گوگل نمایش داده نمی‌شوند. طبق آپدیتی در صفحه پشتیبانی گوگل «بخش پرسش و پاسخ در گوگل» از تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ میلادی (۲ تیرماه سال جاری) از جست‌وجو حذف می‌شود،البته این اقدام تأثیر چندانی بر استفاده کاربران گوگل ندارد؛ در واقع با توجه به مکان زندگی فرد و جمله‌بندی سؤالات او در گوگل، ممکن است هیچ گاه این بخش برای وی نمایش داده نشده باشد.
براساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد این ویژگی در اصل طی دو سال اخیر برای کاربران هندی قابل مشاهده بوده است.
بخش پرسش و پاسخ گوگل با پاسخ‌های خودکاری که گوگل براساس اطلاعات ذخیره شده جست‌وجو نشان می‌دهد، یکسان نیست. همچنین این ویژگی با بخش پرسش و پاسخی که با موقعیت مکانی خاصی در نقشه مرتبط است نیز بی‌ارتباط است.
گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعاتی را که ارائه کرده‌اند از طریق Google Takeout ذخیره کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7614/13/575551/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها