محسن رضایی کاندیداتوری خود را اعلام کرد



گروه سیاسی/ با وجود تأکید برخی نمایندگان عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بر اینکه هیأت‌های نظارت در این دوره به نحو توأمان حقوق عامه و نیز حقوق داوطلبان را در بررسی صلاحیت‌ها مراعات می‌کنند، خبرها حکایت از آن دارد که بسیاری از داوطلبانی که در هیأت‌های اجرایی تأیید صلاحیت شده بودند صلاحیت‌شان از سوی هیأت‌های نظارت در شهرستان‌ها رد شده است. از جمله روز چهارشنبه خبرگزاری فارس به‌نقل از منابع آگاه نوشت که از مجموع 12 عضو حال حاضر شورای شهر تهران که برای انتخابات دوره ششم نیز ثبت‌نام کرده‌اند تنها 2 نفر تأیید صلاحیت شدند. برخی خبرها هم حکایت از رد صلاحیت تمام اعضای فعلی شورای شهر اصفهان دارد.
محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس دهم در انتقاد از ردصلاحیت اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها در یادداشتی به مناسبت روز شوراها نوشت: «حوزه مدیریت شهری باید از وجود افراد متخصص و آشنا به حوزه شهری بهره‌مند شده و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فرصتی است برای حضور این افراد. اینکه بعضاً با نگاه سیاسی و جریانی به افراد صاحب صلاحیت اجازه حضور در انتخابات داده نشود ظلم در حق شهروندان، بی‌توجهی به حق شهروندی نامزدهای انتخاباتی و در یک کلمه مانع آفرینی در مسیر توزیع قدرت و توسعه کشور است.» عارف هیأت‌های نظارت را دعوت به تجدیدنظر جدی در روند تأیید صلاحیت‌ها کرد و افزود: «از دوستان عضو هیأت‌های نظارت انتظار می‌رود، مصالح جناحی خود را مانعی در برابر حقوق انتخاب کنندگان، انتخاب شوندگان و مصالح و منافع مناطق مختلف قرار ندهند».
در ادامه تحولات و موضع گیری‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، دیروز محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی به‌صورت رسمی اعلام کاندیداتوری کرد و گفت:«من نه برای کسب رأی بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می‌کنم.»
به‌گزارش فارس، صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری در ادامه موضع گیری‌های انتقادی‌اش علیه شوراهای وحدت و ائتلاف یک بار دیگر علیه «پدرخوانده‌های» جریان اصولگرا موضع گرفت و گفت: «بی‌توجه به دیگران می‌روند و برای خودشان شوراهای متفاوتی می‌سازند و بعد خودشان را محور وحدت معرفی می‌کنند! کسانی که در رأس وحدت جریان انقلابی قرار می‌گیرند خودشان باید انقلابی‌تر از دیگران باشند ولی می‌بینیم که برخی در گذشته در مسائلی مثل برجام و برخی دیگر در فتنه ۸۸ تشخیص و عملکرد نادرستی داشته‌اند و امروز خود را محور وحدت معرفی می‌کنند». به‌گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که این حزب گزینه‌های خود برای ریاست جمهوری را امروز (شنبه) به جبهه اصلاحات معرفی می‌کند. او همچنین اخبار برخی رسانه‌ها را که نام سیدمحمد خاتمی رئیس دولت اصلاحات را به‌عنوان کاندیدای پنهان اصلاح‌طلبان عنوان می‌کنند رد کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/2/575837/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها