اخبـــــار



محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر تمدید شد

رئیس‌جمهوری در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت همه دستگاه‌ها موظف هستند با جدیت و قاطعیت مرزهای شرقی را کنترل کنند و باید مراقبت کنیم با وضعیت مشابه ورود ویروس انگلیسی به کشور مواجه نشویم و در این زمینه هیچ اهمال و سستی‌ از هیچ دستگاهی پذیرفته نیست.به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری؛ حسن روحانی افزود: همه دستگاه‌های ذیربط با توجه به مسئولیتی که در ستاد کل نیروهای مسلح برایشان مشخص شده اعم از نیروی انتظامی، استانداری‌ها و ستادهای استانی مقابله با کرونا، موظفند در یک حرکت هماهنگ و منسجم و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده نسبت به انجام وظایف اقدام و اطلاع‌رسانی لازم به مردم را انجام دهند. همچنین به پیشنهاد کمیته بهداشت و درمان با توجه به اینکه هنوز به مرحله‌ قابل اطمینانی در مورد کنترل موج چهارم نرسیده‌ایم، محدودیت‌های مربوط به شهرهای قرمز و نارنجی یک هفته دیگر تمدید شد.
 رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برغم تلاش‌هایی هم که در زمینه واکسن در سراسر جهان در حال انجام است، با توجه به تردید‌هایی که متخصصین نسبت به اثربخشی کامل واکسن‌ها در جهش‌های بعدی مطرح می‌کنند نمی‌توان نسبت به واکسیناسیون نیز زیاد اطمینان داشت لذا کماکان تنها راه‌حل مؤثر برای مقابله با این بیماری در تمام دنیا رعایت پروتکل‌ها و پرهیز از تجمعات غیرضروری است.
 در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گزارش عملیات واکسیناسیون و تهیه واکسن از کشور‌های خارجی و بخصوص تولید واکسن در داخل از جمله واکسن مشترک ایران و کوبا ارائه شد که رئیس جمهور از دستگاه‌های مرتبط که این کار را انجام می‌دهند و همکاری‌های انجام شده در این زمینه قدردانی کرد.
 روحانی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در واردات واکسن خارجی، بار دیگر به وزارت بهداشت و درمان دستور داد در این خصوص با بخش خصوصی کمال همکاری را انجام دهند و امکانات لازم برای مشارکت بخش خصوصی در این زمینه را فراهم کنند.
رئیس‌جمهوری همچنین پس از ارائه گزارش کمیته امنیتی – اجتماعی در خصوص برگزاری مراسم و آیین شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌ها، تأکید کرد: با توجه به تجربه‌ای که سال گذشته نسبت به این شب‌ها و مناسک مقدس شب‌های قدر داشتیم، امیدوار هستیم بتوانیم با رعایت کامل همه پروتکل‌ها از این شب‌های گرامی بهترین بهره‌ها را ببریم.

تزریق واکسن خارج از نوبت!

واکسیناسیون کرونا در حالی وارد فاز دوم و همگانی شده است که این روزها اخبار  ناخوشی از برخی سوءاستفاده‌ها از دریافت خارج از نوبت واکسن توسط برخی مدیران حوزه شهری و رؤسای برخی بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد. اواخر هفته گذشته نیز در رسانه‌ها  استفاده خارج از نوبت برخی کارکنان شهرداری منطقه 6 تهران از سهمیه واکسن پاکبانان و برکناری رئیس بیمارستان مدرس در تهران
خبرساز شد.  این دومین بار است که اخباری  مبنی بر «واکسن‌خواری» از سوی مدیران شهرداری منتشر می‌شود. برخی از کاربران در اعتراض به آنچه واکسن خواری بیان می‌کنند نسبت به عملکرد وزارت بهداشت در حفظ حریم خصوصی به منظور عدم درج اطلاعات دریافت کنندگان واکسن اعتراض داشتند. پیروز حناچی شهردار تهران در این باره افزود :«‌پیرو بررسی‌ها درباره‌  تخصیص واکسن‌ها، تاکنون معاون و رئیس خدمات شهری یکی از مناطق به دلیل اهمال در نظارت و چند نفر از پرسنل نواحی به دلیل تزریق غیر قانونی واکسن، عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند. پیگیری سختگیرانه برای شناسایی و برخورد با دیگر خاطیان احتمالی ادامه دارد. وی افزود: ‏از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم. دستور دادم اسامی دریافت‌کنندگان در سایت ‎شفاف بارگذاری شود.»
در همین زمینه  رسانه‌ها نوشتند: «در فهرست 179 نفره پاکبانان، تعدادی از افراد خانم هستند این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد.» بر اساس این گزارش تزریق سهمیه واکسن پاکبانان به ده‌ها کارمند یا خانواده و نزدیکان  شهرداری منطقه 6 تهران به اسم پاکبان در حالی صورت گرفته که با دستور شهردار تهران خاطیان در جریان تزریق سهمیه واکسن کرونا عزل شدند.  
برکناری رئیس  بیمارستان
گفتنی است؛ دیروز همچنین علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران رئیس بیمارستان مدرس را به علت تخلف در توزیع واکسن برکنار کرد.  

فوت ۴۰۷ بیمار کرونایی در کشور

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ۴۰۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و با این احتساب مجموع جانباختگان این بیماری به ۷۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید.به گزارش وبدا، از ظهر روز 9 اردیبهشت تا ظهر ۱۰ اردیبهشت و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۲۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۲۰۲ نفر از آنها بستری شدند.شمار بیماران کرونایی در کشور به دو میلیون و ۴۹۹ هزار و ۷۷ نفر رسید. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که تا کنون ۸۵۸ هزار و ۲۹۶ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۰۹ هزار و ۸۲۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به یک میلیون و ۶۸ هزار و ۱۲۳ دوز رسید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/5/575854/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها