صرف 15 درصد بودجه عمرانی مشهد با نظر مردم


مشهد - رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت روز شوراها و به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، به تشریح رویکردها، عملکرد و اقدامات صورت گرفته از ابتدای شورای پنجم تاکنون پرداخت.
محمدرضا حیدری با تأکید بر هویت فرهنگی و تاریخی شهر مشهد افزود: بعد از ساخت آرامگاه فردوسی و باغ اصلی هیچ اتفاقی در این ۷۰ سال گذشته در توس پیش نیامده بود ولی امروز که به این مکان مراجعه کنید یک فضای بسیار آبرومند و جذاب برای همه علاقه‌‌مندان به فرهنگ و ادب فارسی به وجود آمده است.
وی گفت: با اجرای برخی طرح‌ها مانند طرح محله ما که در کشور بی‌نظیر است  ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان در قالب بیان نظرات خود در این طرح مشارکت کردند. مدیریت شهری مصداق مردمی پیدا کرد. امروز ۱۵ درصد بودجه عمرانی با نظر مستقیم مردم در شهر مشهد هزینه می‌شود که در بین کلانشهرهای کشور بی‌نظیر است.
وی افزود: تلاش بسیار داشتیم در حوزه خدمات شهری در این مناطق شاخص‌ها را ارتقا دهیم. از جمله ۵۸ پارک احداث شده در این مناطق، بهسازی کانال اسماعیل‌آباد، آسفالت معابر خاکی و... بخشی از همین رویکرد بوده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی کشف رود از دیرباز آرزوی همه شهروندان بود، افزود: تولید سبزیجات آلوده به فاضلاب یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های شهروندان  طی سالیان طولانی بوده است. هرچند این موضوع در حیطه مسئولیت‌ها و وظایف شهرداری مشهد نبوده اما با تصویب بودجه لازم در شورا شهرداری به این مقوله ورود کرده و امروز می‌‌‌توانیم ادعا کنیم که علاوه بر ایجاد یک فضای امن و مناسب و مفرح در حاشیه کشف رود و رفع دغدغه‌های زیست محیطی شهروندان ظرفیت‌های بسیار مناسب فرهنگی و ا جتماعی برای حاشیه شهر فراهم می‌‌‌کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/11/575882/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها