اخبـــــــــار



ماجرای درگیری در «کهمان» چه بود؟

گروه حوادث/ درگیری نیروهای پلیس با متصرفان اراضی ملی در منطقه کهمان لرستان منجر به زخمی شدن 7 مأمور پلیس و دستگیری 13 نفر از عاملان این درگیری شد.
 سرهنگ عسکر عیسایی، فرمانده انتظامی شهرستان در این باره به ایرنا گفت: ۱۳ نفر از عاملان درگیری، تحریک کنندگان و انتشار دهندگان تصاویر حوادث روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت در منطقه گردشگری «کهمان» شناسایی و دستگیر شدند.
وی در تشریح ماجرا گفت: در پی وقوع درگیری در یکی از روستاهای منطقه کهمان و جلوگیری برخی اهالی این روستا از اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی منطقه، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به همکاری خوب مردم کهمان در مرحله اول آزادسازی اراضی ملی منطقه اظهار داشت: در فرصت مناسب و با برنامه‌ریزی صحیح، تمامی مناطق و حرایم تصرف شده آزادسازی می‌شود. انتظار می‌رود مردم در مرحله دوم نیز ضمن همکاری و همراهی خود با مسئولان، گام مهمی در راستای رونق صنعت گردشگری شهرستان بردارند چرا که عواید حاصل از رونق گردشگری بیش از هرکسی، به مردم منطقه خواهد رسید. وی افزود: نیروی انتظامی به‌عنوان حافظ امنیت و جان مردم هیچ گاه معتقد به برخورد فیزیکی نبوده و خواستار مشارکت مسئولانه مردم است بنابراین همراهی آنها می‌تواند نقش مهمی در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از پدیده زمین‌خواری و کوه خواری داشته باشد.
مرحله دوم آزادسازی اراضی ملی منطقه گردشگری «کهمان» شهرستان سلسله در استان لرستان روز چهارشنبه به‌دلیل درگیری برخی سودجویان با مأموران نیروی انتظامی دچار حاشیه و تصاویری از این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

دستگیری سارقان کابل برق بیمارستان

گروه حوادث/ سارقان کابل برق بیمارستان امام علی(ع)‌کرج در کمتر از یک هفته از سوی پلیس دستگیر شدند.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، صبح شنبه 4 اردیبهشت سارقان کابل‌های برق بیمارستان امام علی(ع) کرج را سرقت کرده و این موضوع باعث قطع برق بیمارستان به مدت 2 ساعت و ایجاد مشکلاتی برای بیماران کرونایی شد که به دستگاه اکسیژن وصل بودند؛ با شکایت مسئولان بیمارستان به پلیس شناسایی سارقان در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
 سرهنگ محمد نادربیگی در تشریح این خبر گفت: مأموران در تحقیقات اولیه دریافتند که سارقان در پوشش باند سه نفره در نیمه‌های شب اقدام به سرقت کابل و تجهیزات برقی بیمارستان به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال کرده‌اند. این اقدام سبب قطعی برق و ایجاد مشکل در خدمت‌رسانی کادر درمان به بیماران شده بود.
نادربیگی اظهار داشت: طی تحقیقات گسترده میدانی و بهره‌گیری از اقدامات پلیسی و اطلاعاتی، چهار سارق و دو مالخر مربوط به این سرقت شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه همه آنها دستگیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: سارقان که بین 30 تا 35 ساله هستند پس از دستگیری به سرقت کابل برق بیمارستان امام علی(ع) کرج اعتراف کردند و مشخص شد تا کنون از چند منطقه دیگر کابل‌های برق را سرقت کرده بودند؛ یکی از متهمان در بازجویی‌ها گفت: فکر می‌کردیم بیمارستان مجهز به برق اضطراری است و پس از سرقت کابل و قطع برق بلافاصله برق اضطراری به جریان می‌افتد،اصلاً فکر نمی‌کردیم این کار ما باعث به خطر افتادن جان بیماران کرونایی شود.

 فریب پیامک های «شکایت علیه شما» را نخورید

گروه حوادث/ این روزها کلاهبرداران برای خالی کردن حساب مردم به ترفند تازه‌ای رو آورده‌اند. این مجرمان سایبری با ارسال پیامکی با عنوان «ابلاغ الکترونیک قضایی» اقدام به خالی کردن حساب مردم می‌کنند. حسین بشری، معاون اجتماعی پلیس استان همدان در این باره گفت: در روز‌های اخیر برای برخی از شهروندان پیامکی ارسال شده با مضمون «ابلاغ الکترونیک قضایی» و در متن آن اعلام شده علیه شما شکایتی در سامانه ثنا ثبت شده است.
وی با بیان اینکه با پیامک‌های جعلی «شکایت علیه شما» در دام کلاهبرداران قرار نگیرید هشدار داد: در این پیام از کاربر خواسته می‌شود تا به یک لینک مراجعه کرده و با پرداخت کارمزد اقدام به پیگیری شکایت کنند. افراد در صورت کلیک روی لینک ارسالی به درگاه‌های جعلی وارد می‌شوند و در صورت وارد کردن اطلاعات بانکی خود، بلافاصله حساب بانکی آنها خالی می شود.
حسین بشری در پایان تأکید کرد: هم از طریق دستگاه قضایی و هم پلیس این موضوع اطلاع‌رسانی شده و به شهروندان توصیه می‌شود به پیام‌هایی که از سوی افراد ناشناس دریافت می‌کنند توجهی نکرده و هر گونه پرداخت وجهی را از طریق درگاه‌های بانکی معتبر
 انجام دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/12/575891/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها