کتابی برای عزت نفس


مریم بحرالعلومی
فیلمساز
روزهای سخت و عجیبی را از سر می‌گذرانیم. با توجه به مشاغل متفاوتی که داریم باید بیشتر از همیشه در خانه بمانیم و از سلامت خود، نزدیکان و همشهری هایمان بیش از هر زمان دیگری محافظت کنیم. اما این چند جمله به نظر تلخ تمام ماجرا نیست. این روزها زمان زیادی داریم تا با خودمان خلوت کنیم و بیشتر فکر کنیم. ببینیم، بشنویم و بخوانیم تا شاید بعد از این طوفان، انسان‌های دیگرگونه وکامل تری باشیم. پیشنهاد تماشای یک فیلم دلچسب یا خواندن یک کتاب مناسب شاید یکی از بهترین اتفاقات مجازی ماه‌های گذشته هر یک از ما باشد. من هم قصد دارم در این فرصت، مطالعه آخرین کتابی که خوانده‌ام را به شما خوانندگان عزیز روزنامه ایران، پیشنهاد کنم.
کتاب «خودت باش دختر» اثر ریچل هالیس و ترجمه شده توسط هدیه جامعی که با نام اصلی «صورتت را بشور دختر» و ترجمه‌های دیگر نیز در بازار عرضه شد، اثر ارزشمندی است که سال 2018 منتشر شد و تا امروز از پرفروش ترین‌های جهان بوده است. نویسنده کتاب حدوداً 37 ساله است و پیش از این کتاب فوق‌العاده «شرمنده نباش دختر» به قلم او در ایران و همین‌طور جهان، بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.
«خودت باش دختر» درباره رشد و توسعه فردی نوشته شده و محوریت آن مشخصاً عزت نفس است. شاید این کتاب به‌دلیل نامی که دارد، مخصوص بانوان به‌نظر برسد ولی اگر نگاهی به فهرست و محتوای آن بیندازید، متوجه خواهید شد که آقایان هم می‌توانند به خوبی از مطالب مفید آن استفاده کنند. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید و تا توان دارید خودِ خودتان را زندگی کنید.
یکی از زیباترین جملاتی که از کتاب مذکور در ذهنم حک شده را صمیمانه از من به یادگار داشته باشید: «شادی به این‌که کجا هستی ربطی ندارد؛ بلکه به کسی که هستی مربوط می‌شود.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7617/16/575921/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها