دیگه چه خبر


درخواست حقوق بشری ایران از آلمان

   خبر اول اینکه، علی باقری‌ کنی دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در دیدار «هانس اودو موتسل» سفیر آلمان در تهران، از دولت آلمان خواست با نماینده ویژه ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران برای بررسی وضعیت زندانیان ایرانی در آلمان و نیز نماینده ویژه این ستاد برای بررسی میزان نقش اشخاص حقیقی و حقوقی آلمانی در وضع و اجرای تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران بویژه تحریم‌های مربوط به امور بشردوستانه از جمله دارو، تجهیزات پزشکی و غذا همکاری نماید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، باقری‌ کنی با تأکید بر خسارت‌ها و صدمه‌های تحریم‌های ظالمانه بر مردم ایران که توسط امریکا وضع شده و توسط اروپایی‌ها اجرا می‌شود، گفت: استیفای حقوق زنان و دختران ایرانی که به واسطه تحریم‌های ظالمانه امریکا و اروپا زیر پا گذاشته شده است، مأموریت مهم ایران به عنوان عضو جدید کمیسیون مقام زن سازمان ملل است.

یک ایرانی در امریکا متهم به نقض تحریم‌‌ها شد

  خبر دیگر اینکه، وزارت دادگستری امریکا اعلام کرده یک شهروند ایرانی را به نقض قوانین تحریم‌ها علیه ایران متهم کرده است.
به گزارش فارس، هیأت منصفه یک دادگاه فدرال، یک شهروند ایران به همراه دو نفر دیگر را به نقض قانون «ممنوعیت تجارت با ایران» متهم کرده و مدعی شده آنها تلاش کرده‌اند قطعات دارای کاربری‌های دوگانه به ایران ارسال کنند. طبق ادعای وزارت دادگستری امریکا این شهروند ۳۹ ساله ایرانی به نام «مهرداد انصاری» با کمک یک ایرانی دیگر و یک شهروند تایوان بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ با انجام بیش از ۱۲۵۰ معامله برای اکتساب بیش از ۱۰۵۰۰۰ قطعه به ارزش ۲۶۳۰۸۰۰ دلار تلاش کرده‌اند. قوانین امریکا صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه مستقیم یا غیرمستقیم فناوری‌ها یا کالاهای امریکایی به ایران را ممنوع می‌کند. دادگستری امریکا مدعی شده متهمان بدون کسب مجوز از دولت امریکا ۵۹۹ معامله با ۶۳ شرکت امریکایی انجام داده‌اند.

امریکا از تحریم ایران چیزی به‌دست نیاورد

  شنیدیم که، یک سناتور دموکرات امریکایی تأکید کرد که کشورش از تحریم‌های دوران ترامپ علیه ایران هیچ چیزی به دست نیاورده است. به گزارش ایسنا، کریس مورفی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: جنگ‌طلبان علیه ایران می‌گویند که اگر ما برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای هر یک از تحریم‌های غیراقتصادی ترامپ علیه ایران را برداریم، آسمان به زمین می‌آید.
وی ادامه داد: اما به یاد داشته باشید که ما از تحریم‌های ترامپ هیچ چیزی به دست نیاوردیم. تنها رفتار ایران بدتر شد. تحریم‌ها هیچ‌گونه تأثیر عملی نداشتند. این سناتور دموکرات در توئیتی دیگر نوشت: اوباما این گونه دولت را تحویل آنها (ترامپ) داد؛ امریکا- اروپا- روسیه- چین در برابر ایران و آنها، آن را به امریکا در برابر ایران- اروپا- روسیه- چین تبدیل کردند.

درخواست عفو زندانیان زن

  دست آخر اینکه،   سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت که این فراکسیون نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نوشته و در آن خواستار شده که در درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به‌طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند بذل توجه ویژه صورت گیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7623/3/576460/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها