اخبـــار




خطیب‌زاده: اتهامات بی‌پایه دولت مغرب علیه وفاداران به آرمان فلسطین است

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی‌پایه دولت مغرب که از سوی «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شد را در راستای کمک به طرح‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه وفاداران به آرمان بحق فلسطین ارزیابی کرد. به‌گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده  گفت: دولت مغرب به‌دلیل ناتوانی در حل مسائل منطقه‌ای خود، ضمن حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی بار دیگر اتهامات واهی و بی‌اساس خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات بی‌پایه دولت مغرب نسبت به جمهوری اسلامی ایران را در راستای کمک به طرح‌های امریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه و علیه وفاداران به آرمان حقه فلسطین ارزیابی و اظهارکرد: جای تأسف است که دولت مغرب که در حال حاضر ریاست کمیته قدس را نیز برعهده دارد، در شرایطی که جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت و یکپارچگی نیاز دارد، در راستای کمک به اهداف دشمنان امت اسلامی توجهات را از موضوع اصلی جهان اسلام که مقابله با تعدی به قدس شریف و دفاع از حقوق ملت فلسطین است، منحرف می‌کند.
ناصر بوریطه، وزیر خارجه مغرب پنجشنبه گذشته برای نخستین بار، در کنفرانس کمیته روابط عمومی امریکا - اسرائیل (لابی صهیونیستی آیپک) شرکت کرد. بوریطه در سخنرانی خود که به‌صورت برخط انجام شد، ضمن حمایت از اقدام دولت این کشور در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس، ادعاهایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

حضور دادستان کل کشور در زندان تهران بزرگ

دادستان کل کشور با حضور در زندان تهران بزرگ ضمن بازدید از این مرکز، مشکلات قضایی زندانیان را مورد بررسی قرار داد. به‌گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، در این بازدید که پس از دستور رئیس قوه قضائیه به دادستان کل کشور برای بررسی دقیق پرونده‌ها طی دو هفته و تعیین تکلیف ۵۰۰۰ زندانی انجام شد، حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها، خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور، مهرانگیز مدیرکل دفتر نظارت بر زندان‌های دادستانی کل و تنی چند از مقامات قضایی، دادستان کل کشور را همراهی می‌کردند.  حجت‌الاسلام منتظری با حضور در اندرزگاه‌های مختلف به گفت‌وگوی چهره به چهره با برخی مددجویان پرداخت و نسبت به شرایط آنها کسب اطلاع و در موارد مورد نیاز دستورات لازم را صادر کرد. او در جریان این بازدید دستور داد که حداقل دو نفر دادیار دادسرای دیوان عالی کشور جهت شناخت دقیق مسائل و مشکلات زندانیان چند روز در ندامتگاه تهران بزرگ مستقر شوند.

شهادت ۲ نیروی بسیجی در نیکشهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نیکشهر گفت: در درگیری با اشرار مسلح، «علی اکبر صفوی» فرمانده پایگاه مقاومت بسیج هیچان و «مسلم درزاده» از بسیجیان این پایگاه به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا، علی اکبر صفوی روز جمعه افزود: این درگیری در محدوده روستای «هیچان» از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان سیستان و بلوچستان رخ داد. به‌گفته وی پیگیری و اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری اشرار مسلح ادامه دارد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7623/3/576461/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها