اخبار



خرید تضمینی گندم در کشور از یک میلیون تن گذشت

مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی یک میلیون و 100 هزار تُن گندم به ارزش حدود 43 هزار و 700 میلیارد ریال تا 18 اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.
مرتضی سعادتی کیا، ارزش گندم‌های خریداری شده را حدود 43 هزار و 700 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 53 هزار کشاورز گندم کار در 8 استان کشور، محصول خود را در قالب حدود 316 هزار محموله به مراکز خرید تحویل داده‌اند. سعادتی کیا عنوان کرد: استان خوزستان با 810 هزار تُن، پیشتاز خرید این محصول در کشور است. استان‌های ایلام 103هزار تُن، فارس 57 هزار تُن و کرمان با 57 هزار تُن در رتبه‌های بعدی قرار دارند و استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان نیز در حال انجام عملیات خرید هستند. وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با بیان اینکه خرید گندم از 11 فروردین در کشور آغاز شده و تا حدود آبان ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز در کشور آغاز و تاکنون 21هزار تُن کلزا خریداری شده است./ شرکت بازرگانی دولتی ایران

 تأمین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، از بررسی موضوع «تأمین مالی از محل اوراق اجاره مبتنی بر سهام» در جلسه اخیر این کمیته تخصصی خبر داد.
مجید پیره گفت: جلسه اخیر کمیته فقهی به موضوع بررسی سهامی که جهت اجاره دادن برای تأمین مالی از محل انتشار اوراق اجاره معرفی شده بود، اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه در این جلسه درخصوص این موضوع و جوانب آن طرح بحث شد، افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که در حال حاضر در بازار سرمایه ایران- به‌عنوان یک بازار سرمایه اسلامی مطرح در سطح بین‌المللی - وجود دارد، استفاده از اوراق اجاره مبتنی بر سهام است.
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، توضیح داد: اوراق اجاره مبتنی بر سهام، در سطح بازارهای مالی اسلامی دنیا، یک محصول مالی جدید و نوآور و پیشرو محسوب می‌شود که به مدد تصویب و تأیید آن در کمیته فقهی و به پشتوانه آرای فقهی مراجع عظام تقلید در بازار سرمایه ایران عملیاتی هم شده و با استفاده از این سازوکار، خیلی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها می‌توانند تأمین مالی کنند./ بازار سرمایه

لزوم ثبت کد شهاب سهامداران در تراکنش‌های بانکی

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: کلیه سهامداران حقیقی و حقوقی باید کد شهاب حساب را در سیستم بانکی خود ثبت کنند تا پرداخت سود، اصل سررسید اوراق و... با اختلال مواجه نشود.
به‌رغم ابلاغیه بانک مرکزی به کلیه بانک‌ها بابت ثبت الزامی کد شهاب در کلیه تراکنش‌های بانکی «پایا و ساتنا»، عدم درج کد مذکور در برخی از بانک‌ها، پرداخت «توزیع سود، اصل سررسید اوراق و …» را با اختلال روبه‌رو کرده و به همین منظور کلیه سهامداران و ناشران می‌باید کد شهاب خود را در حساب‌های بانکی ثبت کنند.
چندی پیش بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام تراکنش‌های بانکی فاقد «کد شهاب» در سامانه‌های «پایا و ساتنا» برگشت می‌خورند، لذا افراد حقیقی یا حقوقی که کدملی یا شناسه ملی خود را به بانک اظهار نکرده باشند، نمی‌توانند از این خدمت بهره‌مند شوند./ پژوهشکده پولی و بانکی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7623/8/576486/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها