اخــــــبار


6 مدال ایران در جام جهانی پاراوزنه برداری

سومین و آخرین روز از رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در تایلند، برگزار شد. در آخرین روز رقابت دسته‌های 107 و 107+ کیلوگرم به‌صورت همزمان برگزار شد و در دسته 107 کیلوگرم سامان رضی با رکورد 237 کیلوگرم به مقام نخست رسید و صاحب مدال طلا شد. در این دسته نماینده عراق با 209 کیلوگرم و وزنه‌بردار مالزیایی با 170 کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم ایستادند. همچنین در دسته 107+ کیلوگرم منصور پورمیرزایی با مهار وزنه 249 کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد. در این رقابت نماینده گرجستان با 190 کیلوگرم دوم شد و ورزشکار قزاقستان با 170 کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت. بدین ترتیب تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران در جدول مدالی رقابت‌های جام جهانی با 5 طلا و یک برنز در رده نخست ایستاد. امیر جعفری، حامد صلحی‌پور، روح‌الله رستمی، سامان رضی و منصور پورمیرزایی صاحب مدال طلا شدند و نادر مرادی نیز برنز گرفت.

کیانوش رستمی المپیک را از دست داد

مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان امریکای جنوبی و آخرین رقابت گزینشی بازی‌های المپیک در کالی کلمبیا، آخرین شانس وزنه‌برداران است تا با جمع امتیازات لازم خود را به توکیو برسانند که دیروز اعلام شد کیانوش رستمی ملی‌پوش کشورمان به کلمبیا نخواهد رفت و بدین ترتیب وی از شرکت در بازی‌های المپیک توکیو باز خواهد ماند. داوود باقری، نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به فارس گفت: «ویزای کیانوش رستمی، سهراب مرادی و محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی امریکای جنوبی آمد. (یکشنبه 19 اردیبهشت ماه) رأس ساعت 3 بامداد سهراب مرادی و محمدحسین برخواه به کلمبیا اعزام می‌شوند.» او در خصوص وضعیت اعزام کیانوش رستمی عنوان کرد: «کیانوش دلیلی برای عدم حضور در این رقابت‌ها اعلام نکرده و فقط به مربیان گفته است که به کلمبیا نخواهد رفت.»

عباس‌زاده برنده رقابت نفسگیر با مغانلو

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز نتیجه نظرسنجی بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 را اعلام کرد و گل محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور به پاختاکور ازبکستان در این نظرسنجی با فاصله نزدیک از گل شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شناخته شد. گل عباس‌زاده با کسب 44.2 درصد به‌عنوان بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان انتخاب شد. گل شهریار مغانلو با کسب 42.86 درصد با کمتر از 2 درصد از این رقابت باز ماند. گل مهدی قائدی مهاجم استقلال مقابل الاهلی هم با کسب 8.47 درصد در رده سوم بهترین گل مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

پای آرنولد هم به بدنسازی ایران باز شد

رافائل سانتونخا، رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام در فروردین ماه چند روزی را به دعوت فدراسیون ایران به تهران سفر کرد. رئیس IFBB در جریان این سفر، اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور را هم به تماشا نشست، اما یک اتفاق جالب قبل از شروع این مسابقات در سالن برگزاری رقابت‌ها رخ داد. سانتونخا که قصد بازدید از امکانات سالن را جهت اعطای میزبانی‌های آسیایی و جهانی به ایران داشت، آنقدر تحت تأثیر سالن مدرن هتل اسپیناس قرار گرفت که با یک تماس تصویری «آرنولد شوارتزنگر» اسطوره پرورش اندام جهان را هم در جریان سفرش به ایران قرار داد. رافائل در جریان این تماس تصویری خطاب به آرنولد گفت: «من در ایران هستم و اینجا قرار است اولین دوره مسابقات فیتنس برگزار شود. سالن بسیار زیبایی برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شده و ما قصد داریم میزبانی مسابقات جهانی در سال 2023 را به این کشور اعطا کنیم.» در ادامه آرنولد شوارتزنگر هم با تأیید صحبت‌های رئیس IFBB گفت: «من در ایران طرفداران زیادی دارم و می‌دانم مردم این کشور عاشق بدنسازی هستند. پیام من را به آنها برسان و بگو که من هم عاشق آنها هستم. من هم امیدوارم ایران میزبانی خوبی از مسابقات جهانی داشته باشد.»

اعلام مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

برنامه ۴ مسابقه از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد. براساس آن، تیم‌های شاهین بندرعامری و پرسپولیس از ساعت ۲۰:۳۰ روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف هم خواهند رفت. دیدار قشقایی شیراز و فولاد خوزستان نیز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ساعت  ۱۹:۱۵ در ورزشگاه پارس شیراز برگزار می‌شود. در همین روز آلومینیوم اراک و تراکتور تبریز در ساعت ۱۹:۳۵ در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک به مصاف هم خواهند رفت و دیدار تیم‌های استقلال و ذوب آهن اصفهان نیز ساعت ۱۹:۳۵در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

‌پروین و دایی در تیم منتخب قرن ۲۰ فوتبال آسیا

سایت فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) تیم منتخب قرن 20 فوتبال آسیا را معرفی کرد که نام‌ علی پروین و علی دایی در این تیم دیده می‌شود. محمد الدعایه، سعید العویران و ماجد عبدالله از عربستان، یاسوهیکو اوکودرا، کازویوشی میورا و ماسامی ایهارا از ژاپن و هونگ میونگ‌بو، کیم جوسونگ و بوم‌کون چا از کره جنوبی، سایر بازیکنان تیم منتخب قرن گذشته میلادی به شمار می‌روند.

‌درخواست پرسپولیس از سازمان لیگ در مورد تجمع هواداران در اصفهان

دیدار دو تیم سپاهان  و پرسپولیس امروز ساعت 20:15 در ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود. بر همین اساس، مدیران باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ درخواست کردند با توجه به اتفاق‌های دیدار سال گذشته این تیم مقابل سپاهان که در نهایت سبب لغو آن مسابقه شد و همچنین مسائلی که در سال‌های اخیر در زمان سفر سرخپوشان به اصفهان رخ داده، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از تکرار آن مسائل در نظر گرفته شود. مدیران   پرسپولیس از سازمان لیگ درخواست کرده‌اند از تجمع هواداران حریف مقابل فرودگاه و هتل برای جلوگیری از تمرکز بازیکنان و کادر فنی جلوگیری شود. همچنین رعایت کامل مسائل مربوط به پروتکل‌های بهداشتی مقابل فرودگاه و هتل، جلوگیری از ورود میهمانان اضافی، صدور کارت برای برخی عوامل و میهمان‌های تیم حریف بیش از ظرفیت مجاز، ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه با هر عنوانی و در نظر گرفتن امنیت تیم پرسپولیس از دیگر مواردی است که مدیریت باشگاه پرسپولیس در نامه خود به سازمان لیگ روی آن تأکید کرده است.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7623/14/576520/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها