اخبار




وزیر راه و شهرسازی : در بخش مسکن بی برنامه نیستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: متأسفانه اکثراً دیده و شنیده می‌شود که اعلام می‌کنند دولت در بخش مسکن فاقد برنامه است و هیچ اقدامی برای مسکن نکرده است.
محمد اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های اقدام ملی مسکن در استان یزد در جمع خبرنگاران، افزود: دولت طرح جامع مسکن را که تحت عنوان طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است، در امتداد مسکن مهر و با این اولویت که مسکن مهر باقیمانده را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد، دنبال می‌کند.
وی ادامه داد: این کار، یعنی تکمیل واحدهای مسکونی مسکن مهر بسرعت انجام شد و ما در این دوره قریب به یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل کرده و به مردم تحویل دادیم.
اسلامی افزود: در ادامه طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کردیم که هدفگذاری آن ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری بوده است. ۲۰۰ هزار مسکن محرومین و روستایی نیز توسط دستگاه‌های مختلف احداث می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به گستردگی طرح اقدام ملی مسکن در کشور گفت: در طرح اقدام ملی مسکن طبق ثبت‌نامی که صورت گرفته، واجدین شرایطی که احصا شدند و مردمی که پرونده به‌صورت الکترونیک تشکیل دادند، برای تأمین مسکن حدود ۱۰ هزار پروژه در سطح کشور آغاز کردیم که بالغ بر ۵۳۰ هزار واحد مسکونی در این پروژه‌ها احداث خواهد شد. اکنون هر کدام از این پروژه‌ها در مراحلی از پیشرفت قرار دارند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به لزوم تکمیل آورده‌های مردمی طرح اقدام ملی گفت: موضوعی که اکنون در بخش مسکن حائز اهمیت است و ما به آن اهتمام داریم، این است که مردم تأمین آورده‌های خود را تسریع کنند تا سازندگان بتوانند با تأمین مالی بهنگام، پروژه‌ها را طبق زمانبندی که تعهد کردند، به اجرا دربیاورند. وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه آیا به مسافر مشکوک یا مبتلا به کرونا بلیت فروخته شده است؟ اظهار کرد: به مسافرانی که به کرونا مبتلا شده باشند به هیچ وجه اجازه سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی داده نمی‌شود و نمی‌توانند بلیتی برای سفر تهیه کنند.
وی افزود: از سوی دیگر همه مسافرانی که تست کرونای آنها مثبت شده است از طریق سیستم BTS ردیابی می‌شوند و اگر قرنطینه خود را بشکنند برای آنها پیامک هشدار ارسال می‌شود که باید در خانه و قرنطینه بمانند./ وزارت راه و شهرسازی

توانیر آماده تأمین برق «رمز ارز» است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیرگفت: همه شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه‌ای آمادگی دارند برق مورد نیاز مشترکینی را که فعالیت قانونی در عرصه استخراج رمزارز دارند تأمین کنند.
مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه استخراج رمز ارزها با هر تعرفه‌ای (اعم از خانگی، کشاورزی، صنعتی و…) بجز تعرفه مربوط به استخراج رمز ارزها یک فعالیت غیرقانونی است، گفت: در کشور ما یارانه قابل توجهی به حامل‌های انرژی و برق اختصاص داده می‌شود و استفاده از برق یارانه‌ای (کلیه تعرفه‌های موجود بجز تعرفه استخراج رمز ارز) برای استخراج بیت کوین و سایر رمز ارزها در حکم دست‌اندازی به بیت المال و کسب سود نامشروع از محل یارانه‌ای است که به آحاد ملت تعلق دارد.
وی افزود: به همین علت با آن دسته از افراد سودجو که از این طریق به‌صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند بشدت برخورد می‌شود و ضمن دریافت جریمه‌های سنگین و توقیف دستگاه‌های استخراج، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند./مهر

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7624/8/576602/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها