اخبـــــار



دسترسی کاربران به واتس اپ مسدود نمی شود

دسترسی کاربران واتس‌اپ که با شرایط جدید حریم خصوصی این سرویس پیام رسان موافقت نکنند، بلافاصله مسدود نمی‌شود اما امکانات محدودتری را تجربه خواهند کرد.
به‌گزارش ایسنا، تغییرات حریم خصوصی واتس‌اپ از ۱۵ ماه مه (۲۵ اردیبهشت) اجرایی می‌شود و این تغییرات قرار بود ابتدا در فوریه اجرایی شود اما در پی انتقاد گسترده کاربران واتس‌اپ از تغییرات جدید، این سرویس پیام رسان تصمیم گرفت به‌روزرسانی سیاست حریم خصوصی را تا اواسط ماه مه به تأخیر بیندازد. سیاست حریم خصوصی جدید واتس‌اپ اجازه می‌دهد این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را با فیس‌بوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارد. این به‌روزرسانی بر حریم خصوصی پیام های خصوصی که کاربران به دوستان و خانواده‌شان ارسال می‌کنند، تأثیری نمی‌گذارد و بیشتر مربوط به پیام‌های تجاری است که در این پلتفرم ارسال می‌شوند.

اختلال در بزرگترین خطوط انتقال سوخت آمریکا با حمله سایبری

شرکت «کولونیال پایپ‌لاین» که ۴۵ درصد از سوخت ساحل شرقی امریکا را جابه‌جا می‌کند، می‌گوید فعالیت‌های خود را متوقف کرده چون مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این اتفاق نشان می‌دهد که تهدید حملات باج‌افزاری و سایر حملات سایبری می‌تواند تا چه اندازه بر زندگی مردم اثر بگذارد.
به‌  گزارش دیجیاتو، این شرکت منبع تأمین و توزیع محصولات نفتی از جمله بنزین، دیزل، سوخت جت، نفت خانگی گرمایشی و سوخت ارتش امریکاست. کولونیال پایپ‌لاین در بیانیه‌ای در خصوص این حمله گفت: «شرکت کولونیال پایپ‌لاین در تاریخ ۱۷ اردیبهشت متوجه شد که مورد حمله سایبری قرار گرفته است. ما در واکنش اولیه به این حمله سیستم‌های آلوده را آفلاین کردیم و در نتیجه عملکرد تمام خط لوله‌مان موقتاً متوقف شد؛ در ادامه از یک شرکت امنیت سایبری بزرگ کمک خواستیم و آنها مشغول بررسی ماهیت و ابعاد این اتفاق شدند. ما نهادهای قانونی و سایر ادارات فدرال را در جریان گذاشته‌ایم.» این شرکت در دنباله بیانیه خود افزود: «در این لحظه، هدف اصلی ما بازگرداندن ایمن و کارآمد خدمات به شرایط عادی است.»
کولونیال پایپ‌لاین روزانه ۲.۵ میلیون بشکه بنزین و سایر سوخت‌ها را از طریق ۸۸۵۰ کیلومتر خط لوله خود جابه‌جا می‌کند، با وجود این که تحقیقات دولت امریکا هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد، اما یکی از مقامات سابق دولتی و دو منبع آگاه در بازار می‌گویند هکرها احتمالاً عضو یک گروه حرفه‌ای بوده‌اند. این مقام سابق دولت امریکا مدعی است مظنون اصلی این حمله از دید بازرسان گروه DarkSide است که قبلاً هم دست به حملات باج‌افزاری زده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7624/13/576624/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها