ایران در ایران




رتبه نخست خوزستان در جذب سرمایه‌گذاری صنعتی

اهواز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: خوزستان رتبه نخست کشور در میزان جذب سرمایه‌گذاری را از سوی وزارت صمت کسب کرد. به‌گزارش ایرنا، امیرحسین نظر با اشاره به عملکرد پروانه‌های بهره‌برداری سازمان صمت استان در سال ۹۹ که توسط معاونت امور صنایع وزیر صمت مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیان کرد: استان خوزستان از منظر حجم سرمایه پروانه بهره‌برداری بیشترین سرمایه‌گذاری صنعتی به مبلغ ۶۰۲ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال را داشته که در کل کشور موفق به کسب رتبه اول شد.
وی افزود: طبق ارزیابی انجام شده بیشترین رشد اشتغال صنعتی ناشی از پروانه بهره‌برداری در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل متعلق به سازمان صمت خوزستان به مقدار ۱۷۶ درصد بوده که در کل کشور رتبه اول را کسب کرده است.  
نظری با اشاره به سرانه سرمایه‌گذاری در استان گفت: میزان حجم سرمایه‌گذاری هر پروانه بهره‌برداری شده سه هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال بوده و سرانه اشتغال به نسبت پروانه‌های صادر شده در خوزستان نسبت به کل کشور بهترین عملکرد را داشته است. وی درخصوص جواز تأسیس سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ گفت: افزون بر یکهزار و ۹۴ فقره جواز با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۹ هزارو ۷۹۳ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ هزار و ۷۹۸ نفر صادر شد.

یزد همچنان صدرنشین کشور در تنوع مواد معدنی

یزد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: یزد سال‌هاست رتبه نخست در زمینه تنوع مواد معدنی را از آن خود کرده و این رتبه به‌رغم گستردگی اکتشافات در سایر استان‌ها، همچنان از آن استان یزد است.
«محمدرضا علمدار یزدی» اظهار کرد: استان یزد در حال حاضر در زمینه تنوع مواد معدنی رتبه اول در سطح کشور را دارد و این استان را می‌توان در این زمینه به کلکسیون مواد معدنی تشبیه کرد.وی افزود: یزد با وجود وضعیت نامناسب آب و هوایی و زیستی، ذخایر معدنی عظیمی را در خود جای داده به نحوی که اکنون با وجود معادن سنگ آهن چغارت، چادرملو و... یکی از بزرگترین قطب‌های معدنی آهن کشور به‌شمار می‌رود.

خسارت کم سابقه ‌خشکسالی مزارع گنبدکاووس در ۵۰ سال گذشته

گنبدکاووس - مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس با اشاره به‌ کاهش بارش‌ها در سال زراعی جاری (مهر ۹۹ تاکنون) گفت که وقوع خشکسالی امسال که طی ۵۰ سال گذشته در منطقه کم سابقه بود، محصول زراعت پاییزه (گندم، جو و کلزا) این شهرستان را ۱۳۱ هزار تن کاهش داد. به‌گزارش ایرنا غلامعلی نورا اظهار داشت که میزان بارش‌ها در فصل پاییز و زمستان ۹۹ که زمان کشت، سبز شدن و رشد زراعت گندم، جو و کلزا بود، نسبت بمدت مشابه سال قبل آن بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و در فروردین امسال نیز حدود ۷۰ درصد کاهش یافت.
وی میزان بارش در فصل پاییز و زمستان ۹۹ و فروردین امسال را به ترتیب ۷۸، ۱۱۸ و ۱۶ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: کاهش بارش‌های سال زراعی جاری بویژه در فروردین ماه امسال که گیاه در مرحله غلاف‌بندی و خوشه دهی است به آب نیاز دارد، در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بوده است. نورا اضافه کرد: پیامد کاهش بارش‌ها و خشکسالی در ابتدای فصل کاشت در گنبدکاووس این بود که ۱۸ هزار هکتار از ۱۲۲ هزار هکتار مزارع کشت شده گندم، حدود ۶ هزار هکتار از قریب ۲۰ هزار هکتار مزارع کشت شده جو و ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع کشت شده کلزا در این شهرستان اصلاً سبز نشود.
مدیرجهادکشاورزی گنبدکاووس ادامه داد: استمرار خشکسالی و کاهش بارش‌ها در فصل زمستان و ماه فروردین در این شهرستان سبب شد تا به ۷۰ هزار هکتار از مزارع گندم، هشت هزار هکتار مزارع جو و ۶ هزار هکتار مزارع کلزا بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت وارد شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7627/11/576897/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها