اخـــــــــبار


3 کشته در آتش سوزی عمدی کمپ ترک اعتیاد

گروه حوادث/ همزمان با آتش‌سوزی مرگبار در یک کمپ ترک اعتیاد در مشهد که برای فرار معتادان و به صورت عمدی ایجاد شده بود چند نفر بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، شامگاه سه‌شنبه 21 اردیبهشت وقوع آتش‌سوزی در یک مرکز ترک اعتیاد در روستای دستگردان در جاده میامی در اطراف مشهد به آتش نشانی اعلام شد. آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات آتش‌نشانی مشهد در این‌باره گفت: پس از اعلام حریق آتش‌نشانان 4 ایستگاه و بخش رضویه قریب به 200 نفر را که در آتش و دود گرفتار شده بودند نجات دادند.
بنا به اعلام اورژانس مشهد در این حادثه 3 نفر فوت کردند و 23 نفر دیگر مجروح شده‌اند که به مراکز درمانی شهر مشهد منتقل شدند و حال برخی از آنها مساعد نیست.
پس از این حادثه روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت: تعدادی از معتادان متجاهر کمپ تبصره ۲ ماده ۱۶ امید آزادی در مشهد، در ایجاد زمینه‌چینی برای شورش و فرار از این مرکز، یک آتش‌سوزی برنامه‌ریزی شده و عمدی در مرکز به راه انداختند که بلافاصله مراتب از طریق مسئولان مرکز به اطلاع آتش‌نشانی، کلانتری، مسئولین دادستانی، شورای هماهنگی مواد مخدر و بهزیستی رسید و اقدامات اطفای حریق آغاز شد. بر‌اساس آخرین اطلاعات دریافتی، در این حادثه یک نفر در صحنه و دو نفر پس از انتقال به بیمارستان جان‌ باختند و ۲۳ نفر دیگر از مجروحان حادثه در مراکز درمانی مشهد تحت درمان قرار دارند. سرپرست بهزیستی خراسان رضوی و معاونت پیشگیری و مسئول حراست بهزیستی استان، به محض اطلاع از وقوع حادثه به همراه معاون دادستان مشهد، قاضی ویژه جنایی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، مقامات پلیس مشهد و نیروهای امنیتی در محل حاضر شدند و اقدامات لازم را انجام دادند. بررسی پیرامون علل ایجاد حادثه توسط مقامات قضایی و قانونی ادامه دارد و تا کنون برخی افراد به ظن عامل بودن در این حادثه، بازداشت شده‌اند.

قتل سر میز شام

گروه حوادث/  درگیری دو برادر به خاطر خوردن غذا و ایجاد سر و صدا، به قتل برادر کوچک‌تر منجر شد. به گزارش خبرنگار حوادث« ایران» ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه گذشته مرد جوانی با مأموران کلانتری 117 جوادیه تماس گرفت و از سر و صدای همسایه طبقه سوم شکایت کرد. با تماس مرد همسایه بلافاصله مأموران کلانتری راهی محل حادثه شده و با ورود به طبقه سوم ساختمان قدیمی، با بدن نیمه جان پسر
27 ساله مواجه شدند. پسر جوان با چاقو مجروح شده بود و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر جراحت و خونریزی لحظاتی بعد تسلیم مرگ شد. برادر 30 ساله مقتول که در صحنه درگیری حضور داشت و بشدت شوکه شده بود، پس از بازداشت در تحقیقات گفت: پیک موتوری هستم و از زمانی که پدر و مادرم فوت کرده‌اند، با برادرم زندگی می‌کنیم. شب حادثه از سر کار به خانه آمدم و برای خوردن شام به آشپزخانه رفتم ، برادرم هم خوابیده بود سرگرم غذا خوردن بودم که ناگهان برادرم بیدار شد و با اعتراض گفت چرا آنقدر سر و صدا می‌کنی و نمیذاری بخوابم. درگیری ما بالا گرفت و من که یک لحظه عصبانی شده بودم  با چاقو به او حمله کردم؛ برادرم که خونین روی زمین افتاد، تازه فهمیدم که چه کاری انجام داده‌ام. آنقدر از این قتل ناخواسته شوکه شده بودم که نمی‌توانستم هیچ کاری انجام دهم.
با  این اعتراف ،متهم جوان ، به دستور بازپرس محمدحسین زارعی، بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7627/12/576901/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها