انتقاد مجیدی از ایفمارک، پاسخ هراتیان و اطلاعیه استقلال

کشمکش پزشکی قبل از دربی


گروه ورزشی/ فرهاد مجیدی در نشست خبری پیش از دربی 95 صحبت‌هایی کرد که واکنش‌هایی در پی داشت و باعث به وجود آمدن حواشی غیرمنتظره‌ شد. سرمربی استقلال در بخشی از صحبت‌هایش درخصوص مشکلات مدیریتی این تیم گفت: «هر چه سکوت می‌کنم، اجازه نمی‌دهند و کاری می‌کنند دوباره حرف بزنم. به من اعلام کردند دکتر تیم ما نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند؛ پزشکی که با او در تیم المپیک آشنا شدم و من دیدم او کارش را بلد است و در آسیا هم به ما خیلی کمک کرد. وقتی در عربستان یک سری مشکلات پیش آمد، سعی کردم شأن پزشک تیم خودمان را حفظ کنم و خیلی از مسائل را عنوان نکردم و حتی اشاره نکردم که او چه بلایی بر سر تیم ما آورد. اما الان خانم هراتیان اجازه نمی‌دهد دکتر جدید تیم ما روی نیمکت بنشیند. به نظر من نه باشگاه پرسپولیس و نه آقا یحیی به این کارها احتیاجی ندارند! خانم هراتیان چه کاره است که در مورد نیمکت من تصمیم بگیرد؟ او که هراتیان است، من به بزرگ‌تر از او هم اجازه دخالت در مسائل نیمکت تیمم را نمی‌دهم. پزشکی که در تیم المپیک کار می‌کرده، الان توسط ایفمارک مدارکش تأیید نمی‌شود. مدارک او را AFC تأیید کرده ولی سازمان لیگ مدارک او را نمی‌پذیرد. چون من پزشک ایفمارک را به دلیل اینکه کیفیت کاری او بسیار ضعیف بود و در حد استقلال نبود، کنار گذاشتم؟ اختیار نیمکت تیم با سرمربی است؛به جز سرپرست که باشگاه او را انتخاب می‌کند، ماساژور، پزشک، مدیر رسانه و... در اختیار سرمربی است، تأکید می‌کنم اجازه نمی‌دهم در مورد نیمکت استقلال تصمیم بگیرند.» این صحبت‌ها با واکنش زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی ایفمارک مواجه شد و او گفت: «طبق قوانین لیگ، کسانی که وارد حوزه درمان می‌شوند، حتماً باید پزشک باشند؛ یعنی دارای مدرک دکترای پزشکی در پزشکی و در کنار آن فیزیوتراپیست هم می‌تواند در کادر پزشکی تیم حضور داشته باشد. فردی که آقای مجیدی از ایشان حمایت می‌کند آخرین مدرکی که به ایفمارک ارائه کرده‌اند مدرک دندانپزشکی است. ما منتظر مدرک معادلی که تأییدیه وزارت بهداشت و درمان را دارد هم ماندیم اما متاسفانه ارائه نکردند. تعجب می‌کنم آقای مجیدی اطلاعی از این موضوع ندارد. ایفمارک در جایگاهی نیست که بخواهد پزشک تحمیل کند، اگر چنین اتفاقی رخ داده حتماً با سند و مدرک و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.» پس از این صحبت‌ها هم باشگاه استقلال اطلاعیه‌ای  صادر کرد که در آن مدارک پزشکی دکتر مد نظر مجیدی هم ارائه شده و آمده بود: «لازم به توضیح است که دکتر آبادی مدرک پزشکی خود را به عنوان پزشک عمومی ظرف مدت ۶ سال از دانشگاه ‌هامبورگ گرفته‌ است و در ادامه و پس از ۴ سال تحصیل موفق به دریافت مدرک دندانپزشکی شده است. پس از اخذ مدارک یاد شده، مدرک تخصص خود را در رشته جراحی فک و صورت در کشور آلمان اخذ کرده‌ و همه مدارک ایشان در سازمان نظام پزشکی ایران تأیید شده است. باشگاه استقلال از همه اشخاص در نهادهای تصمیم‌گیر انتظار همکاری در چارچوب قوانین موجود را دارد تا عملکردها در اذهان عمومی تعبیر
 به کارشکنی نشود.»
گفتنی است توحید سیف برقی رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص واکنش‌هایی که درباره فعالیت دکتر آقامحمدآبادی به پزشک تیم ملی امید در استقلال مطرح شده، گفت:«اینکه مطرح شده چرا یک دندانپزشک به‌عنوان پزشک در نیمکت تیم ملی فوتبال امید حضور داشته، باید بگویم ایشان دارای دو مدرک همزمان پزشکی و دندانپزشکی با تخصص جراحی فک و صورت هستند.»
البته عصر دیروز پیش از آغاز دربی نصرالله عبدالهی، سرپرست تیم فوتبال استقلال تهران بیان داشت که مشکل سید محمد آقامحمدآبادی، پزشک جدید استقلال برای نشستن روی نیمکت این تیم حل شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7627/14/576912/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها