ایران در ایران


آمادگی وزارت دفاع برای کمک به اطفای حریق هوایی جنگل‌های کشور

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اعزام سه فروند بالگرد اطفای حریق به مناطق زاگرسی توسط مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع خبر داد.
به‌گزارش وزارت دفاع، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا با اشاره به آغاز آتش‌سوزی‌های مناطق زاگرسی در سال‌ جاری گفت: طی چند هفته گذشته با افزایش دما و گرم شدن هوا آتش‌سوزی‌های وسیعی در استان‌های زاگرسی از جمله استان فارس شاهد بودیم به‌طوری که هر روز یک یا چند منطقه درگیر حریق بودند.  خلبان نوری آل آقا افزود: چند روز گذشته آتش‌سوزی های گسترده‌ای در مرز استان فارس با کهگیلویه و بویراحمد -منطقه رستم و در یاسوج -منطقه شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت به وقوع پیوست که پس از شروع آتش‌سوزی همه نیروهای دولتی و مردمی برای اطفای حریق بسیج شدند. وی افزود: با توجه به وسعت آتش‌سوزی‌ها و صعب‌العبور بودن مناطق دچار حریق، مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع پس از هماهنگی و برابر درخواست سازمان جنگل‌ها و مدیریت بحران کشور 3فروند بالگرد به مناطق درگیر آتش اعزام کرد.

تعیین تکلیف وضعیت اراضی کاخ تاریخی مروارید

کرج - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که وضعیت اراضی ۱۱۰ هکتاری کاخ تاریخی مروارید مهرشهر کرج در آینده نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.
به‌گزارش ایرنا، فریدون محمدی اظهار داشت: اکنون این اراضی در تملک بنیاد تعاون یک نهاد قرار دارد که تلاش‌ها برای واگذاری آنها به میراث فرهنگی است. وی ادامه داد: با تعیین تکلیف اراضی اطراف کاخ مروارید اقدام لازم برای مرمت این اثر تاریخی انجام خواهد شد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز تأکید کرد که ما از اقدام دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در مرمت این اثر تاریخی استقبال می‌کنیم. کاخ تاریخی مروارید در اراضی به وسعت ۱۱۰ هکتار در منطقه مهرشهر کرج با سبک معماری منحصر به فرد در دهه ۴۰ ساخته شده است. این اثر تاریخی طی سال‌های گذشته براثر بارندگی‌ها و تغییرات جوی دچار آسیب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7629/10/577089/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها