جشن پیروزی از غزه تا ایران


گروه سیاسی/ پس از 12 روز کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی، آتش‌بس بدون قید و شرط با حماس از سوی «بنیامین نتانیاهو» و هم‌پیمانانش پذیرفته شد و جشن و پایکوبی حاصل از پیروزی مقاومت، از فلسطین به ایران رسید. صبح دیروز تعدادی از مردم تهران با حضور در میدان فلسطین با سر دادن شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل»، پرچم فلسطین را برافراشتند. پرچم رژیم صهیونیستی و امریکا نیز در این مراسم به آتش کشیده شد. در این تجمع، پیام دیروز رهبر معظم انقلاب به مناسبت پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ دوازده روزه با رژیم صهیونیستی قرائت شد.
سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم دیروز در پیام تبریکی به مناسبت پیروزی فلسطینی‌ها نوشت: «نبرد و رویارویی گروه‌های مجاهد فلسطینی برابر اشغالگران قدس که پس از ۱۲ روز منجر به اعلام آتش‌بس یکجانبه صهیونیست‌ها و پیروزی و پایکوبی مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین در جغرافیای انتفاضه شده است، این حقیقت را آشکار ساخت که در یک معادله معکوس، شیشه عمر و حیات ننگین اشغالگران تحت اراده مجاهدان فلسطینی قرار گرفته است و این مقاومت اسلامی است که سرنوشت میدان را تدبیر و رقم می‌زند.»
گفت و گوی سلامی با هنیه
سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تلفنی گفت‌وگو و در آن تأکید کرد: شکست رژیم صهیونیستی شکستی برای امریکا، انگلیس و هم‌پیمانان آنها و سازمان‌های خیانتکار و سازشگر بود. این پیروزی بزرگ فلسطین جدید و بزرگی را به وجود آورد که فرزندان آن قدرت محقق کردن پیروزی‌ها را دارد. به گزارش ایسنا، سلامی اضافه کرد: شمشیر بران مقاومت همچنین اسرائیل جدید و ضعیف و شکست خورده را به وجود آورد و این رژیم در راه نابودی نهایی است. سپاه پاسداران مانند همیشه با تمام امکانات در کنار ملت فلسطین خواهد ایستاد تا رژیم صهیونیستی ریشه کن شود. اسماعیل هنیه هم در این گفت‌و‌گو تأکید کرد: پیروزی الهی که محقق شد نقطه تحولی در تاریخ درگیری با دشمن محقق کرد. هیبت رژیم صهیونیستی به‌طور برگشت‌ناپذیر ساقط شد و تمام تلاش‌های آن برای شکست عظمت مقاومت با شکست رو به خواهد شد. هنیه همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران شریک اساسی در این پیروزی است و این یک پیروزی برای تمام امت اسلامی است.
سردار سلامی همچنین در گفت‌و‌گو با زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تأکید کرد: به نمایندگی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شما اعلام می‌کنم که ما ملت فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت. النخاله نیز خطاب به سردار سلامی گفت: در تمام میدان‌ها در کنار ما بودید و شما شریک ما در تحقق پیروزی‌ها هستید و در آزادسازی قدس نیز در کنار ما خواهید بود.
علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل نیز در پیامی ضمن تبریک پیروزی عظیم ملت بزرگ و مظلوم فلسطین گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در مورد مهم‌ترین مسأله جهان اسلام یعنی فلسطین، سیاستی ثابت و تغییرناپذیر است. او گفت: این پیروزی، شکست روند مذاکرات و سازش در سال‌های اخیر و اینکه حق تنها با زبان جهاد و مقاومت گرفتنی است را بر دولت مستبد صهیونیستی دیکته کرد و در سطح منطقه‌ای نیز بر طرح معامله قرن، عادی‌سازی روابط کشورهای مرتجع و وابسته عربی و شکست استراتژی‌های جبهه غربی، عبری و عربی خط بطلان کشید و پس از تلاش برای به حاشیه راندن مسأله اول فلسطین با تدارک جنگ‌های نیابتی، قومی و مذهبی توسط گروه‌های تکفیری به عنوان عمال و مزدوران اصلی اجرای طرح‌های راهبردی رژیم صهیونیستی و نظام سلطه، بار دیگر مسأله فلسطین، محور اصلی و قطعی جهان اسلام و وحدت مسلمانان شد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با صدور بیانیه‌ای پیروزی حق بر باطل در نبرد سیف‌القدس را تبریک گفت. در این بیانیه تأکید شد که نبرد پیروزمندانه اخیر نشان داد مقاومت در صحنه نبرد با غاصبان و ایستادگی در مقابل زورگویی‌های رژیم صهیونیستی وارد مرحله نوینی شده و بدون تردید مقاومت تا پیروزی نهایی و آزادسازی قدس شریف ادامه خواهد یافت.
روایت واعظی از موازنه جدید در منطقه
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری هم در توئیتر نوشت: « توفیق مردم مبارز فلسطین در نبرد نابرابر با رژیم صهیونیستی، گذشته از اینکه یک پیروزی بزرگ برای امت اسلامی به شمار می‌آید نشانه موازنه جدید در مناسبات منطقه است. به برکت قدرت و یکپارچگی گروه‌های مقاومت فلسطین، روزی طومار ظلم به کلی درهم پیچیده خواهد شد به فضل الهی دور نیست آن روز. به پاس فداکاری و روحیه جهاد و شهادت مبارزان فلسطینی، دوران قلدری و بزن‌دررو رژیم صهیونیستی تمام شده است و این رژیم باید برای اقدامات خود هزینه سنگین بپردازد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/2/577611/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها