دیگه چه خبر؟



پیش‌بینی نماینده روسیه از زمان احیای برجام

   خبر اول اینکه، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین می‌گوید نهایی شدن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین ممکن است اوایل ماه ژوئن (هفته آینده) محقق شود. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در گفت‌و‌گویی با شبکه رادیویی اکو درباره تاریخی که ممکن است مذاکرات احیای توافق هسته‌ای که در وین جریان دارد به نتیجه برسد، گفت: در واقع، حدس زدن کار بی‌حاصلی است. اگر نظر شخصی‌ام را بخواهید، می‌گویم اوایل ماه ژوئن می‌تواند ضرب‌الاجل واقع بینانه‌ای باشد. حداقل الان برایم این طور به نظر می‌رسد. این دیپلمات روسی همچنین گفت که مذاکرات احیای برجام(توافق هسته‌ای) در مسیر درستی پیش می‌روند. او اضافه کرد: فکر می‌کنم مرحله آخر ممکن است هفته آینده شروع شود. امیدوارم این طور باشد.

تعبیر وارونه «گاندو» در «تعبیر وارونه یک رؤیا»

  خبر دیگر اینکه، عصر ایران در یادداشتی به بهانه بازپخش سریال «تعبیر وارونه یک رؤیا» ساخته فریدون جیرانی در شبکه‌ آی فیلم به تفاوت‌های سیاسی- امنیتی آن با سریال «گاندو» پرداخته است. نویسنده با اشاره به دیالوگ دو مأمور امنیتی که یکی می‌گوید: «من که 10 بار گفته بودم بهترین دفاع، حمله است. اطلاعات مربوط به خانه‌های موساد کامل شد؟» و پاسخ مأمور دیگر با بازی داریوش ارجمند که می‌گوید: «آنها با این ترورها می‌خواهند مذاکرات را بفرستند هوا. آن وقت تو می‌گویی خودمان شروع کننده باشیم؟» نوشته که جان کلام و تفاوت این سریال با «گاندو» در همین است. گاندو مذاکره کنندگان داخلی را ساده‌لوح یا فریب‌خورده یا در بازی دشمن تعریف می‌کرد. «تعبیر وارونه....» اما ترور دانشمندان هسته‌ای (و در این سریال البته ربودن به قصد انتقال به باکو) را با هدف «تأثیر‌گذاری بر مذاکرات» می‌داند. نویسنده افزوده که راز تفاوت در کارگردانی فریدون جیرانی در «تعبیر وارونه» است که حرفه‌ای و با سابقه روزنامه‌نگاری است و نمی‌خواست به برجام خنجر بزند. یا اینکه چون در سال 94 ساخته و پخش می‌شد و در تیرماه همان سال هم توافق وین یا برجام نهایی شده بود و جامعه به آن توافق امید فراوان بسته بود؟ نوع نگاه «تعبیر وارونه» به مذاکرات هسته‌ای، درست وارونه «گاندو» است و همان است که از نیروهای امنیتی و سیاسی انتظار می‌رود: همسویی با تصمیمات کلان و منافع ملی.

محکومیت عامل تلاش برای انفجار خودروی سفارت ایران در انگلیس

  دست آخر اینکه، یک ایرانی پناهنده در انگلیس به جرم تلاش برای انفجار خودروی سفارت ایران در لندن، به بستری اجباری و نامحدود در بیمارستان روانی محکوم شد.به گزارش عصرایران، «سام پارسا» یک پناهنده سیاسی ایرانی‌ ساکن لندن، برای اقدام به آتش کشیدن خودروی سفارت ایران در لندن، به حصر در بیمارستان اعصاب و روان محکوم شده است. سام پارسا ۶۰ ساله در اگزوز یکی از خودروهای متعلق به سفارت ایران در لندن یک بطری حاوی سوخت را جاسازی کرده بود. بی‌بی‌سی با انتشار این خبر نوشت: اینکه نقشه او پیش نرفت و خودرو نسوخت، «یک تصادف محض» بود، چرا که ۳۰ ساعت پس از جاسازی وسیله آتش‌زا کسی از خودرو استفاده نکرده بود و قبل از آنکه کسی بخواهد خودرو را براند یک نفر متوجه آن شد. او این اقدام را در شهریور ۱۳۹۷ انجام داده بود. چند ماه پیش از آن هم شماری از مخالفان حکومت ایران به سفارت در لندن حمله کرده و پرچم آن را پایین کشیدند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/3/577617/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها