اخبار



رئیس سازمان پدافند غیرعامل خبر داد
تأسیس فرماندهی امنیت هسته‌ای

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل از تشکیل فرماندهی واحد دفاعی- امنیتی هسته‌ای خبر داد و گفت: حادثه نطنز به دلیل ناهماهنگی بین لایه‌های امنیت رخ داد که پس از آن طرحی در شورای عالی امنیت تصویب شد. به گزارش مهر، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور درباره حوادث اخیر در مرکز هسته‌ای نطنز گفت: اولاً بخش عمده‌ای از این حوادث بر بستر سایبری رخ نداد. نکته دوم اینکه تلاش‌های ما بخش زیادی از اشکالات را برطرف می‌کند، کافی است که یک یا دو نقطه آسیب پذیر باقی بماند و به آن درست توجه نشود، زیرساخت از همان منظر آسیب می‌ببیند.
وی تأسیسات فردو را افتخار پدافند غیرعامل دانست و درباره مرکز نطنز گفت: ما در حوادث اخیر نطنز با بررسی و آسیب‌شناسی دو حادثه، اشکالاتی را به دست آوردیم. یکی از آنها این بود که یک ناهماهنگی بین لایه‌های تولیدکننده امنیت در این فضاها به‌وجود آمده بود که آن را گزارش کردیم و به دنبال گزارش ما، طرحی در شورای عالی امنیت ملی مطرح و به تصویب رسید. وی با اشاره به «تأسیس فرماندهی واحد دفاعی امنیتی هسته‌ای با پیشنهاد پدافند غیرعامل» گفت: چندی پیش تشکیل فرماندهی واحد دفاعی- امنیتی هسته‌ای به تصویب رسید و در جلسات آینده جزئیات آن نهایی خواهد شد. در واقع آن ضعف هم براساس گزارشات و پیگیری‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور مشخص و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن به نتیجه رسید که ان‌شالله با تشکیل این فرماندهی، ضعف‌های گذشته کاملاً برطرف و مجموعه کاملاً آسیب ناپذیر خواهد شد.

افتتاح سرکنسولگری ایران در حلب سوریه

با حضور وزرای خارجه ایران و سوریه، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب به صورت مجازی افتتاح شد.
به گزارش ایلنا، در پی سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دمشق و رایزنی‌های انجام شده او با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، موافقت مقامات سوری برای افتتاح سرکنسولگری کشورمان در حلب حاصل شد و پس از آن هم وزارت امور خارجه جمهوری عربی سوریه به طور کتبی با این موضوع موافقت کرد.
به همین مناسبت دیروز یکم خردادماه ۱۴۰۰ مراسم افتتاح سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب توسط وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به صورت ویدیوکنفرانسی و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، در شهر حلب برگزار شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/3/577618/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها