بازگشت آوارگان به‌ویرانه‌های غزه در دومین روز آتش بس



گروه جهان/ ده‌ها هزار نفر از آوارگان فلسطینی در دومین روز آتش بس میان ارتش اسرائیل و مقاومت به باریکه غزه بازگشتند تا در میان ویرانی‌های خانه‌هایشان راهی برای ادامه زندگی پیدا کنند. به‌گزارش «گاردین»، براساس آمار آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل شمار زیادی از 75 هزار آواره فلسطینی به شهرها بازگشته‌اند و بیمارستان‌ها برای نخستین بار میزبان عیادت کنندگان بودند.
«الجزیره» به‌نقل از منابع فلسطینی میزان خسارت وارد شده بر غزه را ده‌ها میلیون دلار اعلام کرده است. این در حالی است که «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نسبت به کمبود تجهیزات درمانی برای رسیدگی به مجروحان و همچنین خطر شیوع کرونا به‌دلیل ازدحام آوارگان در پناهگاه‌ها هشدار داده است: «بحرانی واقعی پیش رو است.»
براساس گزارش‌ها از غزه و فلسطین اشغالی، در دو روز گذشته حاکی است طرفین درگیر به آتش بس متعهد مانده بودند و تنها درگیری پیش آمده یورش پلیس اسرائیل به نمازگزاران مسجدالاقصی پس از برپایی نماز جمعه بود که سبب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی شد. اما مقامات اسرائیل که ناباورانه مقهور قدرت مقاومت در این جنگ 11روزه مجبور به آتش بس بی‌قید و شرط شده بودند، در حالی که هنوز شکست را باور نکردند برای فرار از ننگ این شرایط همچنان دست از تهدید برنداشتند. به طوری که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل نیز با اعلام پیروزی در این جنگ، همچنان دست از رجزخوانی برای مقاومت برنداشته و آنها را تهدید به از سرگیری حملات کرد.
با این حال بسیاری از کشورها از جمله عربستان از این آتش بس استقبال کرده و در بسیاری از کشورها از جمله شهرهای بزرگ امریکا مانند نیویورک تظاهرات‌های گسترده‌ای برقرار شد و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/4/577621/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها