ايران در ايران




خطر خشک شدن «هشیلان» جدی است

کرمانشاه - رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان کرمانشاه خطر خشک شدن تالاب «هشیلان» را با توجه به خشکسالی‌های امسال جدی دانست. به‌ گزارش ایسنا، محمدحسین فلاحتی با اشاره به کاهش قابل توجه بارندگی‌های سال آبی جاری، اظهار کرد: این موضوع باعث شده در اکثر سراب‌ها و چشمه‌های کرمانشاه کاهش آبدهی داشته باشیم. وی گفت: سراب «سبزعلی» به‌عنوان منبع اصلی تأمین آب تالاب هشیلان  از این شرایط مستثنی نیست و دِبی آن نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته به حدود یک سوم یعنی بین ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است. رئیس اداره محیط‌ زیست شهرستان کرمانشاه معتقد است، اگر این روند ادامه داشته باشد احتمال خشک شدن تالاب هشیلان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تالاب‌های استان کرمانشاه وجود دارد. به‌گفته فلاحتی در سال‌های ۱۳۸۷ و ۱۳۹۴ که در کرمانشاه کاهش بارندگی داشتیم نیز خشک شدن تالاب هشیلان رخ داده و ممکن است این اتفاق دوباره تکرار شود.


مازندران باسوادترین استان کشور

ساری - معاون سوادآموزی آموزش‌ و ‌پرورش مازندران در اولین گردهمایی مشترک مدیران حوزه ستادی سازمان سوادآموزی کشور مازندران را باسوادترین استان کشور معرفی کرد. به‌گزارش ایسنا، داوود تقی‌نیا گفت: استان مازندران طی سرشماری سال ۱۳۹۵ با ۹۷.۶۳ درصد، رتبه نخست باسوادی کشور در گروه هدف ۱۰- ۴۹ سال را به خود اختصاص داده است. بر اساس آخرین آمار ارائه شده و آمار برآوردی پایان سال ۱۳۹۹، باسوادی گروه هدف ۱۰-۴۹  سال استان مازندران ۹۹.۱۵ درصد گزارش شده است.


آغاز طرح زوج و فرد در کلانشهر اصفهان

اصفهان - اجرای طرح زوج و فرد از صبح روز گذشته  در کلانشهر اصفهان آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور استان گفت: طرح زوج و فرد از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در کلانشهر اصفهان اجرا می‌شود. سرهنگ محمد رضا محمدی با بیان اینکه وضعیت رنگ‌بندی اصفهان در حال حاضر نارنجی است افزود: پلاک‌های غیربومی سایر استان‌ها حق ورود و تردد به استان اصفهان را ندارند تردد در داخل استان از شهر‌های نارنجی به زرد هم ممنوع است. وی گفت : ممنوعیت تردد شبانه هم از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد در استان برقرار است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/9/577645/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها