2 کشته در زمین لرزه 7 ریشتری چین


دو زمین لرزه شدید در استان‌های چینگ‌های و یوننان چین 2 کشته و 22 زخمی برجاگذاشت.
به‌گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، مؤسسه ژئوفیزیک امریکا (USGS) ساعاتی پس از اولین لرزش که حداقل دو کشته در استان یوننان، در جنوب غربی کشور بر جا گذاشت، اعلام کرد که زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر اوایل صبح شنبه در استان چینگ‌های در شمال غربی چین نیز رخ داده است.
اولین زمین لرزه به بزرگی ۶.۱ ریشتر که یوننان را لرزاند در ساعت ۹:۴۸ بعد از ظهر به وقت محلی (۱:۴۸ بعد از ظهر به وقت گرینویچ) روز جمعه رخ داد.کانون این زمین لرزه در نزدیکی شهر دالی، یک مکان گردشگری، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین واقع شده است. حداقل دو پس لرزه نیز به‌دنبال آن رخ داده است.
مقامات محلی در بیانیه‌ای اعلام کردند که حداقل دو نفر در این منطقه کوهستانی جان خود را از دست داده‌اند، از جمله یک راننده کامیون که در اثر سقوط سنگ از کوه جان خود را از دست داد. گزارش خبرگزاری رسمی چین، حاکی از آن است که ۲۲ نفر دیگر نیز به‌همین علت زخمی شده‌اند.ساعاتی بعد، در فاصله بیش از ۱۲۰۰ کیلومتری زمین لرزه اول، زمین لرزه دیگری به بزرگی ۷.۳ ریشتر استان کم جمعیت چینگ‌های (شمال غربی) را لرزاند که بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک امریکا پس لرزه‌هایی پس از آن رخ داده است.
مرکز زمین لرزه چینگ‌های که ساعت ۲:۰۴ بامداد به وقت محلی (جمعه ۶:۰۴ بعدازظهر به وقت گرینویچ) روز شنبه رخ داد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در شهرستان مادو بود.تاکنون تلفات و خساراتی ناشی از این زمین لرزه در این منطقه دورافتاده واقع در فلات تبت گزارش نشده است.مقامات گفتند که برخی از ساختمان‌ها خراب شده و برخی دیگر آسیب دیده‌اند.
مرکز لرزه نگاری چین (CENC) نیز در اعلامیه‌ای، به مردم توصیه کرد از ساختمان‌ها فاصله بگیرند. این مرکز اعلام کرد: این زمین لرزه کمتر از یک ساعت پس از یک سری لرزش‌های کوچک رخ داده است.
چین بخصوص در مناطق کوهستانی خود در غرب و جنوب غربی روی گسل زلزله قرار گرفته است و هر از چند گاهی زمین لرزه‌هایی در آن روی می‌دهد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7634/12/577656/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها